WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas

Jaukiausia palata visiems citroligoniams
Dabar yra Geg 03 2025, 23:44

Visos datos yra Array Etc/GMT-2




Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 33 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 2 3 Kitas
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: Spa 10 2012, 13:17 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10941
Miestas: Kaunas
arix'as rašė:
tadas1991 rašė:
O gal elektronikai galėtų greitai sulipdyti kokią paprastą tranzistorinę schemutę...

Sudetingai nori padaryti... imi rele, davikli, sujungi, prijungi ir viskas veiks.

Daviklio kontaktai su tarpu 7mm, kurį užpildo tik vanduo. Jokio fizinio kontakto neturi. Ar tokių jautrių relių yra? Jei taip, tai parodykit pavyzdį ir einu ieškoti :)

Pala, ar aš nemoku skaičiuoti, ar kvailas per pilvą?
Jei metre turime 180kOm, tai 7mm viso labo 1.2kOm. Visai net ir laidininkas :D
Vandeny turėtų kažką jau rodyti, o pamerkt į antifrizą galima pareguliavus kad ir per panelės apšvietimo reostatą.

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 10 2012, 13:19 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10941
Miestas: Kaunas
assembled rašė:
Prikabintas failas:
daviklis_su_kontrole.png
Tranzai tinka bet kokie, laikantys 0.1A, o tokie yra beveik visi išvadiniai. Praktiškai galima padaryti tą patį su bet kokiais trim tranzitoriais. Apvertus maitinimą galima jungti NPN tranzistorius (schemoje visi PNP).
Šita grandinė, surinkta teisingai vieną lemputę degins, kai viskas yra gerai, o kitą, kai viskas blogai.

Tinkančių tranzistorių gali prisižiūrėti čia:
http://www.rcl.lt/index.php?id=2&lang=l ... ow&fid=782

Ačiū labai, žmogau, bandysiu krapštytis :)
Jei vietoj lempučių jungiam ledus, tereikia priderinti varžą?

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 10 2012, 14:04 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bir 28 2006, 16:37
Pranešimai: 860
Miestas: Norvegija
Dėl LED'ų - taip. Dėk >600 Omų (620, 680, etc.) varžą ir pirmyn. Gali ir tą 1K varžą į daviklį pakeisti LED'u su varža. Žinosi, kad jei jau užgeso...

_________________
C5 1.6 HDi 2005 m.
BX TZD TURBO 1991 m. Paveikslėlis
EX BX 1.7 TZD TURBO 1992 m.
EX BX 1.9 GTi 4x4 1989 m.
EX XM 2.1 TD 1991 m.


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 10 2012, 14:14 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Vas 03 2005, 12:52
Pranešimai: 1420
Miestas: Kaunas
tadas1991 rašė:
Pala, ar aš nemoku skaičiuoti, ar kvailas per pilvą?
Jei metre turime 180kOm, tai 7mm viso labo 1.2kOm. Visai net ir laidininkas :D
Vandeny turėtų kažką jau rodyti, o pamerkt į antifrizą galima pareguliavus kad ir per panelės apšvietimo reostatą.

Skaiciuoti gal moki, gal net ir nekvailas :D bet ar praktiskai bandei ? Po visu cia teoriniu svarstymu paemiau 12V 27A elementa, puoduka vandens is krano ir patikrinau. Rezultatas - teka srove net su vejeliu, atstumas tarp kontaktu iki 2cm. Turint omenyje kad automobilyje bus 14.4V... galvok.

_________________
Nusibodo rutina ? Pirk Citroen...


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 10 2012, 16:38 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10941
Miestas: Kaunas
Radau čia tokią schemutę išardymui vienam prietaise, atsiminęs, kokio šlamšto mašinoje turėjau :mrgreen:
O tie tranzai TO220 ar 92?
Gal LEDams pamaitint užteks TO92 tranzų?
Yra po 2vnt. BC547 0.1A 0.5W
D965L, lygtai 5A 0.75W
LEDų jau irgi užtenkamai prisirinkęs ir dar su kaupu, nereiks jokių lempučių.

Tiesa, abieji tranzai NPN, tai tiesiog schemoj apsukt bateriją 180 laipsnių ar dar reikia ir tranzų kojeles kitaip sudėliot? Atsiprašau, elektronikas iš manęs tik lituoklį į rankas paėmus, truputį snargliuot moku.
Yra ir PNP toj schemoj, kur radau išardymui, bet tik 1vnt BC327.

Varžų čia irgi visokių: 12vnt nuo 330 iki 33k. Pajunginėsiu paraleliai, nuosekliai, kažką susikombinuosiu vistiek.


Galima ir su rele, ir tiesiai diodą pabandyt, bet čia daug įdomiau ir kartu informatyviau, patogiau :)

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 10 2012, 18:14 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bir 28 2006, 16:37
Pranešimai: 860
Miestas: Norvegija
Super paprastas variantas:
Prikabintas failas:
daviklis_su_kontrole.png
daviklis_su_kontrole.png [ 2.81 KiB | Peržiūrėta 2226 kartus(ų) ]

Tranzai didelio stiprinimo, turėtų viskas veikti kaip priklauso, jei antifrizas pakankamai laidus varža ne didesnė, nei kokie 30R. Jei vis tik būtų didesnė, reikėtų didinti varžą arba plilipinti dar tranzų.

_________________
C5 1.6 HDi 2005 m.
BX TZD TURBO 1991 m. Paveikslėlis
EX BX 1.7 TZD TURBO 1992 m.
EX BX 1.9 GTi 4x4 1989 m.
EX XM 2.1 TD 1991 m.


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 11 2012, 05:31 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10941
Miestas: Kaunas
assembled rašė:
Super paprastas variantas:
Prikabintas failas:
daviklis_su_kontrole.png

Tranzai didelio stiprinimo, turėtų viskas veikti kaip priklauso, jei antifrizas pakankamai laidus varža ne didesnė, nei kokie 30R. Jei vis tik būtų didesnė, reikėtų didinti varžą arba plilipinti dar tranzų.

Kažkas nesigauna. Pamaitinus šabloniuką, lemputė, signalizuojanti atjungtą jungiklį, dega. Sujungus jungiklį (jungiu be jokių varžų, o tiesiai kontaktus), užsidega geroji - kaip ir tvarkoj, bet blogoji neužgesta. Galvojau pramuštas tranzas, perlitavau kitą turimą - tas pats?
Nebent ne taip kažką prilitavau su tranzo kojom, dariau pagal šitą. http://product.ic114.com/Image/Product/ ... O-92-2.jpg Kitka sujungta tvarkingai, pertikrinau daug kartų. Varžas diodam sujungiau nuosekliai vienam 330+470, kitam 330+510.
Arba skirtumas, kad tranzo raidė ne A, kaip nupieštoje schemoje, o B?

Nesuprantu elektronikos, bet pagal schemą man rodosi, kad tranzo bazė maitinama visada - tiek įjungus, tiek ir išjungus jungiklį, ar ne? Įjungus jungiklį, tik papildomai atsiveria kelias normaliai masei, gerosios naujienos diodas įsižiebia, gaudamas pakankamą praėjimą tam reikalingiems amperiukams, bet tranzas kaip ir lieka atidarytas.
Nežinau, laukiu konsutacijos :oops:

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 11 2012, 08:09 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bir 28 2006, 16:37
Pranešimai: 860
Miestas: Norvegija
Jei veikia, kaip aprašei ir jungei pagal tą išdėstymą, tai gera naujiena ta, kad sujungei gerai. Bloga naujiena, kad jungei ne pagal šito tranzistoriaus kojų išdėstymą, todėl tranzistorius tau veikia kaip diodas: bazė prijungta prie "blogo" LED'o, o emiteris prie jungiklio, o kolektorius į 0V. Taip sujungus "blogas" degs visada, nes per kolektoriaus sandūrą visada sėkmingai tekės srovė.

Dar viena gera žinia ta, kad taip sujungus tranzą jis neturėjo prasimušti, vadinasi pajungus teisingai turėtų veikti.

Būtent šito, kurį turi, tranzistoriau PDF:
http://www.fairchildsemi.com/ds/BC/BC547.pdf
gamintojas nesvarbu.

Nelendant į tą PDF išdėstymas toks:
1. kolektorius
2. bazė
3. emiteris

Dabar kas dėl veikimo. Toks (bipoliarinis) tranzistorius iš esmės yra srove valdomas srovės šaltinis. Šiuo atveju kai pradeda tekėti srovė per bazę į emiterį (emiterio rodyklės kryptimi), tada per kolektorių į emiterį pradeda tekėti sustiprinta srovė. Kai jungiklį įjungti, srovė per bazę į emiterį nebeteka, nes bazės ir emiterio įtampos pasidaro vienodos ir tranzistorius tampa uždarytu. Srovė per kolektorių į bazę gali tekėti tik tokia kryptimi, kaip rodo emiterio rodyklė (šiuo atveju iš bazės į kolektorių).

Jei kartais būtų įdomu, šitas jungimas vadinasi bendro emiterio, nes (grubiai tariant) emiteris prijungtas ir prie jungiklio ir prie maitinimo šaltinio. Jo įėjimo varža (todėl reikalingi tie 33K) ir išėjimo varža (todėl galima jungti LED'ą ar lemputę) yra maža bei aukšti srovės ir įtampos stiprinimo koeficientai. Vadinasi su nedidelės įtampos ir silpnos srovės daviklio signalu galima junginėti 12V ir gerokai didesnę, nei daviklio srovę. Tai artimiausias relei tranzistoriaus jungimas.

_________________
C5 1.6 HDi 2005 m.
BX TZD TURBO 1991 m. Paveikslėlis
EX BX 1.7 TZD TURBO 1992 m.
EX BX 1.9 GTi 4x4 1989 m.
EX XM 2.1 TD 1991 m.


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 11 2012, 14:13 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10941
Miestas: Kaunas
assembled rašė:
Jei veikia, kaip aprašei ir jungei pagal tą išdėstymą, tai gera naujiena ta, kad sujungei gerai. Bloga naujiena, kad jungei ne pagal šito tranzistoriaus kojų išdėstymą, todėl tranzistorius tau veikia kaip diodas: bazė prijungta prie "blogo" LED'o, o emiteris prie jungiklio, o kolektorius į 0V. Taip sujungus "blogas" degs visada, nes per kolektoriaus sandūrą visada sėkmingai tekės srovė.

Dar viena gera žinia ta, kad taip sujungus tranzą jis neturėjo prasimušti, vadinasi pajungus teisingai turėtų veikti.

Būtent šito, kurį turi, tranzistoriau PDF:
http://www.fairchildsemi.com/ds/BC/BC547.pdf
gamintojas nesvarbu.

Nelendant į tą PDF išdėstymas toks:
1. kolektorius
2. bazė
3. emiteris

Dabar kas dėl veikimo. Toks (bipoliarinis) tranzistorius iš esmės yra srove valdomas srovės šaltinis. Šiuo atveju kai pradeda tekėti srovė per bazę į emiterį (emiterio rodyklės kryptimi), tada per kolektorių į emiterį pradeda tekėti sustiprinta srovė. Kai jungiklį įjungti, srovė per bazę į emiterį nebeteka, nes bazės ir emiterio įtampos pasidaro vienodos ir tranzistorius tampa uždarytu. Srovė per kolektorių į bazę gali tekėti tik tokia kryptimi, kaip rodo emiterio rodyklė (šiuo atveju iš bazės į kolektorių).

Jei kartais būtų įdomu, šitas jungimas vadinasi bendro emiterio, nes (grubiai tariant) emiteris prijungtas ir prie jungiklio ir prie maitinimo šaltinio. Jo įėjimo varža (todėl reikalingi tie 33K) ir išėjimo varža (todėl galima jungti LED'ą ar lemputę) yra maža bei aukšti srovės ir įtampos stiprinimo koeficientai. Vadinasi su nedidelės įtampos ir silpnos srovės daviklio signalu galima junginėti 12V ir gerokai didesnę, nei daviklio srovę. Tai artimiausias relei tranzistoriaus jungimas.


Įdomu ir net labai. Todėl, kad nelabai ką pats apie tai žinau, o žinot tai visai noriu. Elektronikas nebūsiu, bet tokius paprastus dalyku mokėti tikrai noriu :) Ačiū už žinias.

Perlitavau tranzistorių. Schema ant stalo veikia puikiai :)
Bet.
Įkišus daviklį į vandenį - šiek tiek šviesos atsiranda gerajame diode, bet blogasis net negalvoja apie nieką. Na ką, bandom pamaišyti - Tikrai gan sočiame druskos tirpale (šaukštelis su kaupu į maždaug 30-50ml) gerasis šviečia normaliu pajėgumu, o blogasis bando mirktelti, bet ir toliau šviečia, o tirpale pradeda vykti galvanizacija, maitinimo šaltinis (15v 500mah) pradeda cypti :D

Kiek tą varžą didinti? Dvigubai, trigubai ar dar daugiau? Gal yra koks koeficientas, pagal daviklio varžą? Vakare nusipirksiu bateriją testeriui ir pasimatuosiu ją, bet šiaip labai norėtųs, kad dirbtų ir vandenyje.

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 11 2012, 14:28 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bir 28 2006, 16:37
Pranešimai: 860
Miestas: Norvegija
Tada reikia žinoti pamerkto ir šlapio, bet nepamerkto daviklio varžą.

_________________
C5 1.6 HDi 2005 m.
BX TZD TURBO 1991 m. Paveikslėlis
EX BX 1.7 TZD TURBO 1992 m.
EX BX 1.9 GTi 4x4 1989 m.
EX XM 2.1 TD 1991 m.


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 12 2012, 01:28 
Atsijungęs
Senbuvis

Užsiregistravo: Geg 01 2012, 14:34
Pranešimai: 969
Miestas: Kaunas
Nezaisk su schemutem. Ieskok daviklio ir atitinkamo bitron'o. Bus paprasciau. Gali buti ir ne bitron, firmu yra ivairiu. O rele vadinau komutacini itaisa, reles buna ir elektronines. Siuo atveju ji tikrai ne mechanine.
Bet jei pavyks su schemutem, pabandyk su grynu vandeniu ir su tirpalais, jei su viskuo veiks, super. Jei ne, nieko gero.


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 12 2012, 02:37 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10941
Miestas: Kaunas
nerimka rašė:
Nezaisk su schemutem. Ieskok daviklio ir atitinkamo bitron'o. Bus paprasciau. Gali buti ir ne bitron, firmu yra ivairiu. O rele vadinau komutacini itaisa, reles buna ir elektronines. Siuo atveju ji tikrai ne mechanine.
Bet jei pavyks su schemutem, pabandyk su grynu vandeniu ir su tirpalais, jei su viskuo veiks, super. Jei ne, nieko gero.

Matot, aš dabar Ispanijoj, tai su pajalniku pamojuot vakarais daug paprasčiau, negu tepaluotam galvą kasančiam bičui šrote paprastais žinomais žodžiais aiškint, kokio čia per BitronVideo užsimanei. O suradus dar nulups kokią desetkę eurų.
Smagu, kad yra, kas padeda.
Šiandien nepamatavau, nes klijavau bloką ir nespėjau į parduotuvę kronos batareikos nusipirkt testeriui. Rytoj kažkokios labai rimtos išeiginės čia, mokslai nevyksta, tai gali ir parduotuvės uždarytos būt.
Žodžiu ryt arba poryt varžos bus pamatuotos.

Truputį vargstu su lituokliu, nelimpa lydmetalis, krenta, bėga. Nuvalai, šiek tiek geriau, bet po vieno taško prilitavimo vėl tas pats. Taip pat ir nelimpa prie detalių, krenta lauk. Pastebėjau, kad kol lituoklis neseniai įjungtas, viskas normaliai ir lituojas ir limpa. Gal temperatūra per didelė? Kaip ją sumažinti? Ištraukti lauk antgalį? Latro neturiu, gal galima bandyti pajungti į 110V?

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 12 2012, 06:24 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bir 28 2006, 16:37
Pranešimai: 860
Miestas: Norvegija
Fliusio reikia ar kanifolijos. Lydmetalis nelimpa prie nešvaraus metalo. Temperatūra neturėtų trukdyti - sėkmingai lituojasi ir prie 450C

_________________
C5 1.6 HDi 2005 m.
BX TZD TURBO 1991 m. Paveikslėlis
EX BX 1.7 TZD TURBO 1992 m.
EX BX 1.9 GTi 4x4 1989 m.
EX XM 2.1 TD 1991 m.


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 13 2012, 11:19 
Atsijungęs
Senbuvis

Užsiregistravo: Geg 01 2012, 14:34
Pranešimai: 969
Miestas: Kaunas
Detaliu kojeles pries lituodamas gerai praslifuok minkstu trintuku ir po to pirstais nebeciupinek ir nelauk kol oksiduosis. O siaip kanifolijos gaut neturetu but problema, arba lydmetalio su kanifolija kur buna idarytas.


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 13 2012, 12:30 
Atsijungęs
Pastovusis

Užsiregistravo: Sau 30 2012, 20:23
Pranešimai: 167
Miestas: Ramygala
Blogiausiu atveju vietoj kanifolijos aspirino tablete gali panaudot. Ten kazkokia rugstis, jei gerai pamenu askorbo rugstis lyg tai... :roll:

_________________
1993 Xantia 2.0 8v LPG :pop:
1998 Xantia 2.0 16v LPG (9,0/100 km) :pop:
2004 C8 2.2 16v LPG (11,0/100 km)
2006 C5 2.0 16v LPG (9,0/100 km)


Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 33 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 2 3 Kitas

Visos datos yra Array Etc/GMT-2


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 4 ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
POWERED_BY
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007