Navanas rašė:
Baikit, susiklaipė diskai, tai bent pavažinėti turėjo keliasdešimt tūkstančių, arba ekstremaliai stabdyti, jei to nebuvo, kaip jie susiklaipys. Iš niekur nieko nesiklaipo net ir kinietiški. O gal kaladėlės pastrigę, vo tada galėjo ir užkaist.
Pabandžiau palaikyti stovėjimo stabdžio rankenėlę, tai jo- stabdo. bet stabdo tai tiksliai darbiniai stabdžiai, stabdo visi keturi. niekas nedreba ir netriukšmauja. Stabdo stipriai ir gan staigiai.
Oi kaip mėgsta kraipytis tie diskai. Dėjau į BX Delphi kadais, tai sulanksčiau per 2,5kkm, dabar į C15 irgi pataupiau 10eur komplektui (sumokėjau 20eur už Ferodo diskų komplektą vietoj 30 už ATE komplektą), uždėjau Ferodo diskus su TRW kaladėlėm, tai sulanksčiau per 5kkm iki lengvo mušimo per vairą, o dabar dar po 12kkm jau stipriai muša ir dreba. Tai va du mėnesiai naudojimo ir išmest tuos diskus jau.
Teks vėl keist, dabar bandysiu kažką dar rimtesnio, tipo Brembo, TRW, ATE, Bosch, ir kalades kažką irgi ką geresnio dar pavyks gaut. Seno modelio Girling suportai, geros kaladės jiem nebesimėto.
Neįsivaizduoju, kaip žmonėm pavyksta užsidėjus pigiausius diskus ilgai ir laimingai važinėt, dažnai sutinku tokius atvejus. Kiek mašinų turėjau, visiem anksčiau ar vėliau sulankstau bent priekinius. Jei būna dar originalai, tai tuomet laiko normaliai, bet jei praeitas savininkas kokį šlamštą uždėjęs, max 10kkm ir jau prasideda. Tada kažką keiti ir padarai, kad vėl gerai būtų. Kurį laiką...
Kas dėl mušimo per vairą, tai yra sutikta tokių atvejų, kad stebulės nenuvalytos. Yra sutikta tokių atvejų, kad atveža žmogus naujus diskus ir kalades, nuimi senus diskus ir randi ant vienos stebulės kažkokį kaip su svarke ar dar kuo panašiu prilipdytą šašą, arba su kirstuku kažką ten veikiant, nuo stebulės sąlyčio paviršiaus atsilupusį metalo gabaliuką. Pataisai tą vietą su kokiu abrazyvu (bulgarke), dedi naujus diskus (nes senas dėl to šašo ilgai važinėjant jau kreivai pritrintas visvien) ir būna ledas. Ai, dar senais laikais dažnai pasitaikydavo, kad prancūzams ratų guolių keitėjai sulankstydavo stebules. Nes vokiečiams guoliai ir stebulės presuojasi būna 200g plaktuku, o pas prancūzus presuojasi su stipria įvarža, tai išiminėjant būna ir 10-15T preso prireikia. To senieji vokiečių meistrai nežinodavo, tai būdavo per ne pačias stipriausias stebulytes vanojama su 5kg kuvalda, kad išimt ar atgal sudėt

Pas kobį yra antrokas, dar kitaip sakant pirmoko restailas, kur stovėjimo stabdžiui naudojami grynų gryniausi trosai tiesiai nuo rankenos į priekinius suportus. Sujungimas tiesioginis.
X7 važiuojant ir naudojant stovėjimo stabdžio mygtuką, tikrai stabdo hidrauliniu metodu, naudodamas ABS/ESP bloko vožtuvėlius ir siurblį. Išskyrus nehidraulines versijas, pas kurias stovėjimo stabdis analoginis, t.y. tikrai rankinis, kaip ir vadiname. Tai su pigiausiom X7 versijomis yra daug lengviau "padriftinti"...