CITRINA rašė:
arix'as rašė:
Ką jūs čia šūdą malat per 3 puslapius... Stabdant be ABS yra 2 variantai - blokuojant ratus, t.y. slystant, ir ne. Neblokuojant ratų stabdymo kelias bus mažesnis nei su ABS, bet taip stabdyti sugeba gal tik 1 iš 20 ir, savaime aišku, visi čia forume. Likę 19 užmina stabdžius iki galo ir stabdymo kelias didesnis lyginant su ABS. Tai va dėl tų 19 ir sugalvotas ABS.
Geriau ir nebuciau sugalvojes

kai cituotatos techninis pagrindimas remiasi į 20-30 metų senumo automobilių stabdžių sistemą, kuri pajutusi, jog slysta vienas, atjungia stabdymą visiems, citata yra teisinga, 1 iš 20 sugebės geriau, kai to laukia, suveikus netikėtumo faktoriui nebe 1 iš 20 o duok dieve 1 iš 100 sustabdys efektyviau. Kalbant apie šiuolaikinius automobilius, kur kiekvieno rato stabdymas vyksta atskirai ir ABS pajutusi, jog ratas užsiblokavo, stabdymo jėgą jam sumažina ne visu 100%, kas reiškia, jog tam tikrą laiko tarpą ratas išvis nestabdo, o tik 10-30%, tiek, kad pakaktų ratui atgauti sukibimą, vargu ar atsiras žmogus, kuris ne tik laikys stabdymą ant ribos, bet vienu stabdžių pedalu manipuliuos stabdymo jėgą visiems keturiems ratams. Idealiu atveju, kai mašina idealiai išsverta, stabdžių balansas priekiui ir galui atitinka esamą mašinos svorio pasiskirstymą (bagažinės turinys, kuro bake esančio kuro svoris, vairuotojo svoris, galbūt keleiviai...), asfaltas idealiai lygus ir vienodo paviršiaus, be dulkių ir smėlio, padangos visos vienodų savybių, tinkamu slėgiu jose, galima mėginti aplenkti šiuolaikinęs ABS sistemą, nes, nebus poreikio vienu pedalu sugaudyti keturis ratus, visi stabdys vienodai. Likusiais atvejais, kurie vadinasi realios eismo sąlygos, nėra tokio vairuotojo, kuris sugebės sustoti anksčiau už šiuolaikine ABS aprūpintą automobilį.