Neradau panašaus aprašymo,tai istorijos gal kam prireiks.XM pirmos kartos.
Vieną bjaurią dieną grįžtant per šlapdribą iš Vilniaus ties Maxima baze valytuvai visiškai "strigo",atsistojo vertikaliai,o vairuotojo pusės valytuvas neužilgo išvis užkrito ant šoninio veidrodėlio.Norint išlipti,teko atsidaryt langą ir valytuvą ranka užmesti ant stiklo.Kadangi buvo vėlyvas metas,nusprendžiau bandyt lėtai parsikast Kaunan.
Važiavimas 60km/h nepasiteisino-ir lietaus lašai,ir snaigės laikėsi ant stiklo,o kiekvienas lenkiantis irgi palikdavo savo porciją purslų;po poros km.teko vėl stoti,nes nieko nebemačiau.Ranka patampius valytuvus ir nuvalius langą,nusprendžiau važiuoti gerokai greičiau.Pasiteisino:dėl XM aerodinamikos maždaug nuo 110km/h priešinis oro srautas nupučia nuo stiklo visus nors kiek stambesnius lašus.Laikant 120km/h,pavyko visai normaliai važiuoti.Problemos prasidėjo lenkiant-purslai iš po lenkiamos mašinos ratų tekdavo stiklui,plius aplenktos mašinos farų akinimas,plius priešais važiuojančių mašinų akinimas,plius silpnos paties XMo faros... Rezultatas-po kiekvieno lengvosios mašinos aplenkimo 10s visiško aklumo dėl to,kad vietoj kelio tesimatė balta siena.
Dar didesnės problemos buvo lenkiant fūrą-aklumas tęsėsi 15-20s,kol pabėgdavau nuo jos farų ir oro srautas nupūsdavo priekinį stiklą.Gerai,kad autostrada daugmaž tiesi...
Vienintelis "praliotas" buvo,kai lenkiau,atrodė,vieną furą,o jų buvo trys iš eilės... Labai nedaug kabinau atitvarą tarp eismo juostų (ar kelio ženklo stulpą-pagal pėdsakus ant mašinos šono artimesnis šis variantas).Mašiną suvaldžiau,bet susižavėję furos su savo farom ant stogų sukėlė tokį fejerverką,kad nieko nemačiau bemaž minutę;teko spustelt iki 140,kad atsiplėščiau ir vėjas nupūstų priekinį stiklą.Grįžau laimingai,neskaitant,kad palei Kauną jau nebelijo ir mašinos buvo pradėję iš po ratų kelti purvą;teko stot ir langą valyti rankomis... Istorija tokia.Tokios patirties gal kam kada ir prireiks
Gedimas:nusimovė traukės nuo varikliuko "obuoliuko".Ant jo maunasi trumpa vairuotojo pusės traukė,o iš apačios ją prilaikanti ir visą sistemą fiksuojanti keleivio pusės valytuvo traukė.Be jokių veržlių;papračiausiai užsispaudžia ant "obuoliuko" kaproninėmis įvorėmis,ir dar iš apačios
Priėjimas:nuimti šonines plastmases už veidrodėlių (jos tik užsispaudžia),po jomis po 2 varžtus ir vienas per vidurį mašinos-kurie laiko ilgąją plastmasę.Ją nuėmus,jau galima prieiti ir prie traukių,ir prie varikliuko.Viską sumovus atgal (sumauti įmanoma,tik kai varikliuko štokas ("obuoliukas") kraštinėj dešinėj mašinos ašies atžvilgiu padėty,o valytuvai-vertikaliai),laimingai važinėjau ir valiausi stiklą iki 70km/h-vėl nulėkė.Jau vežiojausi kryžminį atsuktuvą (jo užtenka,kad nuardyti plastmases ir prieiti prie varikliuko),per 6min nusiardžiau ir viską sumoviau atgal;visos plastmasės jau ėjo bagažinėn,o nebe į vietą."Remontas" telaikė iki pirmos rimtos duobės,ant jos traukės vėl nukrito.Kantrybė baigėsi.
Nei "Robetas",nei "Meharis" neturi XM valytuvų traukių.Kaproninių įvorių joms-irgi.
Šrotuose nepasiūlė nieko smarkiai geresnio,nei mano turimos traukės įvorės.Ir dar už 30-40lt,"nes tai eksemas".Nemandagiai atsisakiau.
Sprendimas:Teliko vienas kelias.Kadangi vairuotojo pusės ilgoji traukė yra simetriška tiek skersai,tiek išilgai (bet ne atvirkščiai-nors tai neesminis dalykas),o jos galuose esančios kaproninės įvorės yra atvirkščiai simetriškos (įvorė prie varikliuko užsispaudžia
iš apačios,prie keleivio-
iš viršaus),sukeičiau traukės galus.Nuimant keleivio pusėje eančią įvorę teko panaudoti laužtuvėlį ("lapkę"),nes gražiuoju nenusiėmė.Užspaudžiant ją ant varikliuko obuoliuko-analogiškai,nes neužsimovė.Kitas galas,deja,užsidėjo vienu pirštu,bet-iš viršaus,todėl jam nukristi šansai minimalūs,be to,jei ir nukris,neveiks tik keleivio pusės valytuvas,o ne abu.
Sistema veikia jau trečią savaitę,o otkazų nebuvo.Tikiuosi,kad bent keletą metų dar dirbs,o paskui teks sukurpti kažką naujo;pvz.,veržlę vietoj "obuoliuko".
Pastebėjimai:ant varikliuko obuoliuko buvęs kaproninis traukės antgalis-beviltiškai susidėvėjęs;dugne kiaurai pramalęs plastiką ir visas traukės antgalio tūris pilnas rūdžių.Nuėmiau visas valytuvų traukes (visos,išskyrus minėtą,dar palyginti gerame stovyje),sutepiau tirštu tepalu,skirtu lėtaeigiams mechanizmams,dirbantiems po didele apkrova,ir tikiuosi bent keletą metų problemų neturėti.Teorinė tikimybė,kad sutepus kažkuris silpniau besilaikantis antgalis lengvai nušoks-neįvyko.
Visiems XM1 turėtojams
rekomenduočiau,radus laiko,patikrinti ir sutepti langų valymo sistemą,nes ji garantuotai pirmąkart atsakys tik esant bjauriam orui ir dideliam greičiui,o tada jau gali būti vėlu..........................
Man šįvakar atsitiko beveik taip pat, kaip Proffanui prieš 4 metus. Tik nesnigo-labai stipriai lijo, o valytuvai "Pasibaigė" ties Elektrėnais.
Ačiū Proffanui už aprašymą, rytoj ryte pasiraitosiu rankoves, nes vėl važiuoti reikia.
Mano XM1, 92 m. dyzeliukas ARD 162.