xminde rašė:
Kolega - sumodeliuok tą kreivę su Exeliu

... Manau pernelyg į paveikslėlį įsijautei - ten juk skalių masteliai skirtingi.
Formulė duota idealiam atvejui, o variklis toli gražu nėra idelaus

. Juolab - gal tie grafikai yra pačiame išėjime (ratuose) paišomi? Tada tai viską į vietas sudeliotų

.
Sumodeliavau;įskaičiavau ir nurodytą sukimo momento kreivę,ir ekstrapoliavau išsididinęs link didesnių apsukų

Siūlau tą patį padaryti ir patiems.Nors didėjant apsukoms sukimo momento kreivė iš tikrųjų krenta aštriau,nei tolygiai (skaičiavau iš duoto grafiko pagal daugmaž tolygias galios/sukimo momento kreives,ties 7130rpm susilyginančias),bet vaizdzialis jau ties 5000rpm (redline?) visvien pamokantis...

Užsiminkit dar kada apie "gėrį" neperdaryto dyzelio aukštose apsukose...
Beje:galios apskaičiavimo formulė galioja
visiems atvejams,o ne vien idealiam,ir ne vien dyzeliui.Vidaus degimo variklio galios
neįmanoma apskaičiuoti kitaip,kaip tik pagal sukimo momentą. O "buitinėse" sąlygose galia nustatoma būtent iš ratų sukimo momento:aparatas,tai atliekantis,vadinasi dinostendu.Kaune jį turi keletas servisiukų;kiek žinau,"Moderna"-taip pat.Galima šiuo klausimu ir ten pamedžioti informacijos...
Gal ir forumo "sportininkai" šiuo klausimu kažką pridės,jei kartais skaito "dyz.variklius"?