audrius donela rašė:
kazkaip pas mane nuo 3tukst nebetraukia,o jau renka apsukas?
Audriau, dabar galutinai aišku, kad ir rinkdamasis automobilį, ir per praėjusį jo eksploatavimo pusmetį taip ir nepasidomėjai, ką gauni kartu su dailiu kėbulu
Daug kartų ir aš, ir keli kolegos būbnyjome, kad "dyzelis nemėgsta apsukų", ir kad "nėra prasmės sukti dyzelį virš 3000rpm", bet panašu, kad likome neišgirsti
Čia-2.1TD variklio PHZ (ėjusio į antros kartos XMus, bet duomenys praktiškai nesiskiria nuo esančio tavajame XMe) sukimo momento ir galios kreivės:
Komentuoju eilinį kartą...
"Traukia" ne arkliai, o sukimo momentas. Kurio maksimumas yra esant 2000rpm. Turbinos dėka, turbodyzelyje sukimo momento kreivė krenta lėčiau, nei paprastame dyzelyje, bet esant 3000rpm-sukimo momentas tėra toks pat, kaip ir esant 1600rpm. O prie 1600rpm variklis tai netraukia (išskyrus subjektyvius pojūčius, nes "renkant" apsukas link 2000, trauka tai didėja)

O esant mažesnėms nei 1600rpm ar didesnėms nei 3000rpm apsukoms šio variklio trauka jau tėra pornografija, jei nebuvo specialiai
traukai aukštesnėse arba žemesnėse apsukose (deginant-prie didesnių nei 3000 apsukų- iki 2x daugiau kuro ir eikvojant variklio resursą)
sureguliuotas kuro siurblys.
Pareguliuoti/perdaryti galima ir turbiną, bet variklį dėl to teks išmesti dar greičiau.
"Arkliai", kurių maksimumas yra esant 4300rpm, dyzelyje teturi įtakos max greičiui ir sunkių krovinių pervežimui (jei sugalvotum pvz. traukti pakrautą "Kamaz'ą"-jį reiktų traukti laikant 4300rpm-turėtum patraukti, jei sankaba atlaikys).
Nuobodžiai pasikartosiu -nioliktą kartą:
nėra prasmės sukti dyzelį virš 3000rpm-sąnaudos didėja ženkliai, bet traukos nuo to neprisideda.
Išskyrus atvejį, kai siekiamas max. greitis ir pagreitis: tada yra prasmė šį variklį 1-3 pavara sukti iki ~3300 rpm, o ketvirta-ir iki 4500rpm (šie skaičiai pernelyg smarkiai priklauso nuo variklio ir turbinos būklės, kad galėtų būti etalonu kiekvienam automobiliui

). Bet tas daroma tik tam, kad paaukštinus pavarą išsyk būtų pasiektos optimalios apsukos. Važiuoti šiuo dyzeliu normaliai didesnėmis nei 3000rpm apsukomis-beprasmiška tiek ekonomijos, tiek triukšmingumo, tiek ir traukos rezervo požiūriais.
Visa supaprastinta teorija netingintiems pasiskaityti ir pasiskaičiuoti yra
http://klubas.autos.lt/index.php?subj=readtopic&id=20 ,
tik jokiu būdu nekartokite paskutinio jų sakinio... Tai puikiai galioja benzinūšnykams-sportininkams, bet jie už tai moka papildomomis tonomis benzino
