WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas
http://www.citrina.lt/phpBB3/

bėdelė su TU3 1.4i varikliu
http://www.citrina.lt/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=28917
Puslapis 11

Autorius:  tadas1991 [ Sau 19 2013, 03:18 ]
Pranešimo tema:  bėdelė su TU3 1.4i varikliu

Sveiki. Kalba eina apie BX motoriuką 1,4i monopurškalą.
Vedėsi ir dirbo puikiai tiek benzinu, tiek dujomis. Pakeičiau tepalus iš senų pusiau sintetikų į naują atlikusią mineralką 15w40. Gal tai sutapimas, bet tą vakarą pastačiau sėkmingai lauke ir kitąryt nebeužvedžiau.
Simptomai: pastovėjus vedasi ir variklis dirba dvi sekundes, paskui užgesta ir nieko nebegali padaryti, starteriu suk nors minutę, kartais susipurto kartą cilindras sudirbęs, bet apie kūrimąsi nė minties. Lygiai taip pat ir tempiant ant šniūro. Tas vyksta lygiai taip pat tiek benzinu, tiek dujomis, tad sprendžiu, kad problema bus ne kuro sistemoje su visais savo davikliais (mat dujos primityvios pirmalaidės), o uždegimo. Uždegimo sistema elementari, prie kompo neprijungta, bet babina jau ne cilindro formos su "plius,minus ir žvaklaidžiu", jau elektroninė ar kažkas panašaus (gal tik taip realizuota), turi kažkokį ankstinimą nuo vakuumo.

Esmė tame, kad negaliu įsistumt į garažą ir patikrint ar pabandyt pašildyt kokiu pečium po variklio skyrium, nes nukritus (galima aišku sukt starteriu, kol pakyla. Bet juk grynas dročinimas) ir labai šalta dabar dirbt - viską tikrint nuo kontaktų iki žvakių. Gal būtų konkrečių įtarimų ar patarimų, ką bandyt pasikeist, ar atsijungt, parsinešt, atšildyt, išsivalyt? Aš ne elektrikas, varžą pamatuot moku, bet kokia ji turi būt - nežinau.

Atsiprašau už Wai wai tipo temą, bet labai liūdna, kai vargšas BXas taip stovi liūdnai.

Beje, gal tai gali būti kuom nors susiję su tepalo kokybę? Pakeitus tepalą užsivedė be problemų, variklis buvo dar šiltokas, tik ryte sugižo. Tepalas ne visai skystas, bet ir ne košė, galbūt transmisinio tepalo kambario temp. tirštumo. Starteris suka tikrai guviai ir kaip ir sakiau, pradžioje vedasi iš pusės apsisukimo.

Pridedu degimo schemą, gal kas paaiškės. Nežinau tik kaip realybėj atrodo tas kondensatorius - bet komutatorius, babina ir skirstytuvas kaip ir aišku kurie daiktai po kapotu :)


Paveikslėlis

Autorius:  nedas [ Sau 19 2013, 10:38 ]
Pranešimo tema:  Re: bėdelė su TU3 1.4i varikliu

tikrink antifriza, gal uzsalo ir dirzas nuleke. toliau, patikrink, ar yra kibirskstis. dar pasiklausyk ar bake siurblys veikia ir ar benzas iki motoro ateina.

Autorius:  tadas1991 [ Sau 19 2013, 11:46 ]
Pranešimo tema:  Re: bėdelė su TU3 1.4i varikliu

nedas rašė:
tikrink antifriza, gal uzsalo ir dirzas nuleke. toliau, patikrink, ar yra kibirskstis. dar pasiklausyk ar bake siurblys veikia ir ar benzas iki motoro ateina.

Patikrinta pirmiausia viskas, diržas savo vietoj - būtų nebent peršokęs, bet antifrizas tvarkoj, tai ko jam šokinėt. O su peršokusiu gi ir nesikurtų iš pusės apsisukimo? Siurblys BXo ne bake, o prie, bet iš klausos veikia. Kaip ir sakiau, tas pats ir dujomis, o jomis ir neveikiant siurbliui ir visai įpurškimo sistemai turi veikt, bet veikia taip pat, kaip benzinu.
Kibirkštį šian pažiūrėsiu, bet kokie variantai? Jei kuro tiekimas nenutrūksta, o variklis užgesta, manau, kad jos nėra? Arba yra per silpna/ne laiku? Tarkim kibirkšties nebus - ką žiūrėt? Kaip asilui iškart pirkt ir keist žvakes? :D

Autorius:  tadas1991 [ Sau 19 2013, 11:52 ]
Pranešimo tema:  Re: bėdelė su TU3 1.4i varikliu

Pala, reik jaučiu dar signalizaciją pažiūrėt, prisiminiau, kad jame tokia yra.
Kam ją savininkas statė - nesuprasi... Jei dėl pultelio, tai galima tų visų smūgių ir blokatorių ir nejungt.
Tik tada iš kur tos dvi sekundės, lyg ir turi iškart blokuot.

Autorius:  POWER [ Sau 20 2013, 00:37 ]
Pranešimo tema:  Re: bėdelė su TU3 1.4i varikliu

idomu..
tepalas kaip trasmisijinis? tipo, kaip salidolas..?:)
tai gal del tepalo uzsalusio persosko? vandens neypylei kartais kartu?

Autorius:  tadas1991 [ Sau 20 2013, 04:08 ]
Pranešimo tema:  Re: bėdelė su TU3 1.4i varikliu

POWER rašė:
idomu..
tepalas kaip trasmisijinis? tipo, kaip salidolas..?:)
tai gal del tepalo uzsalusio persosko? vandens neypylei kartais kartu?

Transmisinis, tai tipo dėžių/reduktorių: 75w90, 75w80, 80w90 ir t.t. T.y. kaip žiemą prie -15, dar tikrai nebloga konsistencija, mat yra tekę užtempinėt dyzeliuką, kuriam variklį prasukau tik įmetęs penktą bėgį, o užsivedė trečiu :| Paskui pasikeitė tą tepalą, išpylinėjo šiltą, kad bėgtų dar

Autorius:  dariusbu [ Sau 20 2013, 09:33 ]
Pranešimo tema:  Re: bėdelė su TU3 1.4i varikliu

POWER rašė:
idomu..
tepalas kaip trasmisijinis? tipo, kaip salidolas..?:)
tai gal del tepalo uzsalusio persosko? vandens neypylei kartais kartu?

ido mu prieko deze ir variklio uzvedimas mechanike

Autorius:  nedas [ Sau 20 2013, 11:45 ]
Pranešimo tema:  Re: bėdelė su TU3 1.4i varikliu

greiciausiai cia signalke ir grybauja tau...

Autorius:  assembled [ Sau 20 2013, 21:49 ]
Pranešimo tema:  Re: bėdelė su TU3 1.4i varikliu

Su žvakėmis tai pirmiausiai išsisuk žvakę pabandęs pasukti. Mečiau nuorodą kaip atrodo žvakės kokiais atvejais.

Gali būti ir taip, kad tau dėl kokių nors priežasčių užpila žvakes vos padirbęs. Dujom vedant benzą tikrai atjungia ir įjungia dujas? Gal vedi dviem kurais? Vedant tikrai tik dujomis, be abejo, neužpils, bet dujos kritiškesnės žvakėms. Be to, jei netvarkinga uždegimo sistema, gali šaudyti su visom iš to sekančiomis pasekmėmis. Tiesa, prie <-10 su dujų kūrimusi gali būti bėdos vien dėl to, kad jos nelabai nori garuoti.

Autorius:  tadas1991 [ Sau 23 2013, 16:42 ]
Pranešimo tema:  Re: bėdelė su TU3 1.4i varikliu

assembled rašė:
Su žvakėmis tai pirmiausiai išsisuk žvakę pabandęs pasukti. Mečiau nuorodą kaip atrodo žvakės kokiais atvejais.

Gali būti ir taip, kad tau dėl kokių nors priežasčių užpila žvakes vos padirbęs. Dujom vedant benzą tikrai atjungia ir įjungia dujas? Gal vedi dviem kurais? Vedant tikrai tik dujomis, be abejo, neužpils, bet dujos kritiškesnės žvakėms. Be to, jei netvarkinga uždegimo sistema, gali šaudyti su visom iš to sekančiomis pasekmėmis. Tiesa, prie <-10 su dujų kūrimusi gali būti bėdos vien dėl to, kad jos nelabai nori garuoti.

Atrodo su žvakėmis tvarkoj, nes kibirkštis lyg ir stipri ir laiku, nors ir nesikuria.
Žiūrint į purkštuką, sukant starterį, tai toks vaizdas, kad žiauriai perpilinėja, ir žvakės tas kelias sekundes padirbusios būna šlapios.
Žvakės juodos šiaip. Tipo tai pagal šitą lentelę turėtų reikšti, kad per daug tepalo cillindre, bet nematęs seno variklio, kuriam šalta žvakė būtų ne juoda. Šiltą kaip tu išsuksi, kai nėra, kaip pašildyt?

Kaži, gal diagnostika kokią klaidą mestų? Nors lemputė nedega vedant arba tempiant (kai sudirba užvesto variklio relė). Tiek, kad panašu, kad buvęs keistas variklis arba skydelis, nes pvz jei važiuojant ant dujų meta klaidą, tai užsidega ne K lemputė (jos nėra), o katalizatoriaus perkaitimo. Tas pats ir kai įjungus masę checkina lemputę - dega katalizo lemputė.

Autorius:  tadas1991 [ Sau 23 2013, 16:44 ]
Pranešimo tema:  Re: bėdelė su TU3 1.4i varikliu

Gal kas turit karbą šitam motorui? :labas:

Autorius:  tadas1991 [ Sau 28 2013, 12:47 ]
Pranešimo tema:  Re: bėdelė su TU3 1.4i varikliu

Kuro ir oro tikrai yra, purkštukas pila tiesa gan nemažą kiekį, bet sako, kad taip ir turėtų būti. Žvakės tvarkoje, išbandžiau ir su kitom (naudotos, bet išimtos iš tvarkingai veikiančio automobilio). Įsistūmėm į nešidomą garažą, bet tiesiai po varikliu padėjau pėčką - variklis dabar pliusinės temperatūros (ledo atveju ar pan...), tas pats. Taip pat, kaip pliusinėj temperatūroj galėtų pradėti kurtis dujomis, bet nesiveda vistiek. Vedu tikrai ne dviem kurais, nes perjungus į dujas nepurškia purkštukas, o į benziną - nekala dujų vožtuvas, dėl visa ko pabandžiau ir jį atjungti.
Radau nupuvusią benzo siurblio ar tai variklio valdymo relę (abi vienoj vietoj ir vienodos), bet ji vistiek dar veikianti buvo. Dėl visa ko pakeičiau į kitą tvarkingą.
Oro ir kuro temp davikliai varžą rodo daugmaž proto ribose.

Dabar kas dėl kibirkšties. Ji yra ir atrodo iš šalies tvarkingai, bet yra toks fintas - kibirkštis yra visose žvakėse vienu metu, tik tuo metu, kai ji ir turėtų būti pagal cilindro taktą - skeliama stipri ir žmoniška, o kitu metu - silpna ir normaliai matoma tik tamsoje. Sistema tai senoji su tramplioriumi, tad kaip ir neturėtų taip būti. Gal koks dangtelis pramuštas gali būt? Taip bjauru, kai nėra donoro, su kuo dalis pakaitaliot. Nupirkt dangtelį ne bėda, bet dangtelis 40-50, skriejikas dar 10-20, žvakės kokia 30, laidai 60. O gal net ne skierkoj riekalas.

Susiradau dar mietkių brėžinukus, eisiu patikrinti diržą.

Beje, ką kondensatorius atlieka šitoj uždegimo sistemoj? Žinau tik kad kontaktinėj sistemoj be jo veikia, bet labai kibirkščiuoja ir greit sudyla kontaktai.

Smarkiai per daug tepalo matuoklė rodo, vos ne centimetru ant matuoklės per daug. Pakeitus buvo norma lyg ir, gal benzinas į karterį nesėkmingai vedant subėga?

Puslapis 11 Visos datos yra Array Etc/GMT-2
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/