WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas
http://www.citrina.lt/phpBB3/

Gęsta šaltas variklis, Xsara 1.6i 98m.
http://www.citrina.lt/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=32877
Puslapis 11

Autorius:  brennus [ Lie 10 2015, 09:27 ]
Pranešimo tema:  Gęsta šaltas variklis, Xsara 1.6i 98m.

Sveiki! Po žiemos pastebėjau, kad variklis po užvedimo sunkiai puškuoja, kol temperatūra užkyla bent iki 80*. Jei nė trupučio neduodu papildomai gazo, jis iš karto užgęsta. Todėl kaskart užvedu šaltą tenka stovėti ir laikyti gazą, kol užkyla bent iki 80*. Iki išylant dirba nešvariai, tarsi pertrūkiais (tokiais puf-puf). Vos įkaista, viskas susitvarko. Jei iki tol pabandau važiuoti, smarkiai trūkčioja. Kame galėtų būti problema?

Žvakes pasižiūrėjau - atrodo, tvarkoj, žvaklaidžiai neseniai keisti... Laisvos eigos varikliuką jau trečią pakeičiau :) Oro temperatūros daviklį ties oro filtru - taip pat.

Autorius:  tadas1991 [ Lie 10 2015, 09:36 ]
Pranešimo tema:  Re: Gęsta šaltas variklis, Xsara 1.6i 98m.

Daug kas gali būti, kad ir lambda arba tos pačios žvakės (nespręsti pagal jų išvaizdą, naujos gi kapeikas kainuoja).
Diagnostikos tamstai reikia :)

Autorius:  Saulius [ Lie 11 2015, 13:08 ]
Pranešimo tema:  Re: Gęsta šaltas variklis, Xsara 1.6i 98m.

Kai šiais laikais kompiuterinė diagnostika ne milionus kainuoja, nelabai racionalu pradėt blogai dirbančio variklio remontą nuo detalių kaitaliojimo. Saltas variklis su visokiais pertrūkiais dirbti gali tiek dėl blogų žvakių, tiek dėl neteisingai rodančių daviklių (kuro slėgis, oro ir aušinimo skysčio temperatūra, liambda zondas(-ai), galų gale dėl nesandarumų ar užsikimšimų oro kolektoriuose ar kuro sistemoje.
Jei varikliui įšilus jis daugiau mažiau normaliai veikti pradeda tai greičiausiai bus bėda su oro\kuro mišinio reguliavimu. Įšilus variklis pasikoreguoja paga liambdą zondo parodymus. Bet jei kažkas netvarkoje, ilgainiui prisigaudo neteisingų adaptacijų ir atitinkamai sugalvoja užriebint arba užliesint mišinį esant šaltam varikliui, kol liambda zondas neveikia.
Pas mane panaši bėda dėl ne iki galo sureguliuotų dujų. Pravažiuoju 300 km be pertraukos dideliu greičiu ir po to šaltas variklis benzinu negerai dirba. Tenka arba diagnostikos įrenginiu visas adaptacijas nunulint, arba benzinu pasivažinėt kurį laiką.
Nepagailėk 20-50 eurų geram diagnostui (tokiam kuris gaudosi, ne tik pasako ar klaidų yra) sutaupysi po to be reikalo nekeisdamas detalių ir dėl sumažėjusių kuro sąnaudų.

Autorius:  ukw [ Lie 11 2015, 22:27 ]
Pranešimo tema:  Re: Gęsta šaltas variklis, Xsara 1.6i 98m.

Tadai, šitam varikliui yra reikalų su vožtuvynu.

Autorius:  tadas1991 [ Lie 12 2015, 14:32 ]
Pranešimo tema:  Re: Gęsta šaltas variklis, Xsara 1.6i 98m.

Ar tokiam varikliui, ar būtent šitam varikliui?
Nes kalba kaip supratau eina apie paprastą TU variklį su 8 vožtuvais, tai ten tie reikalai, tai viso labo jų mechaninis sureguliavimas.
Tarpumatis, atsuktuvas, 13 ir 10mm rakteliai.
Įsiurbimas 0,2, išmetimas 0,4...

Ar kalba apie tai, kad skirtingai, nei 1.0, 1.1 ar 1.4 tos pačios šeimos varikliams, tie vožtuvai čia ne amžini, ir nelaiko, pradega, ir panašiai?

Autorius:  ukw [ Lie 12 2015, 14:38 ]
Pranešimo tema:  Re: Gęsta šaltas variklis, Xsara 1.6i 98m.

Tokio modelio varikliui.

Autorius:  tadas1991 [ Lie 12 2015, 14:52 ]
Pranešimo tema:  Re: Gęsta šaltas variklis, Xsara 1.6i 98m.

Kaip ir sakiau, jie paprastai kaip 2x2 reguliuojasi, o jei šaltam patenka tepalas per gumeles (čia standartinė jų bėda, nes vožtuvų koteliai ir gumelės maudosi tepalo baloj), tai jos keičiamos nelabai sunkiai. O jei pradegę ar kiauri, ar kreivi, tai tam kompresija matuojama yra gi

Autorius:  ukw [ Lie 12 2015, 15:17 ]
Pranešimo tema:  Re: Gęsta šaltas variklis, Xsara 1.6i 98m.

Aš ne apie reguliavimą kalbu. Kalbu apie tai, kad biški kas su vožtuvais ir motoras nustoja dirbti. Na o bet tačiau, nespėliokime. Pacientas gal bus linkęs pasitaisyti mašiną. Nors, man rodosi, nieko jis netaisys, tik daug rašys.

Autorius:  brennus [ Rgp 24 2015, 22:35 ]
Pranešimo tema:  Re: Gęsta šaltas variklis, Xsara 1.6i 98m.

Problema, atrodo, bent iš dalies išspręsta. Diagnostika problemos nerodė - tokių metų automobiliui diagnostika kažką gali padėti surasti tik keliais specifiniais atvejais. Dėl to ne vienas servisas numojo į tai ranka.

Kaltas buvo apsamanojęs potenciometro kontaktas. Šitos problemos pašalinimas sutvarkė besipurtantį, trūkčiojantį variklį, staigų galios sumažėjimą akseleruojant. Kita problemos dalis - laisvos eigos varikliukas, kurį pakeitus kitu, tiesa, naudotu, padėtis žymiai pagėrėjo, nors iki galo taip ir neišsisprendė - kaip man pasakė, naudotas varikliukas nėra išeitis, būtinai reikia statytis naują. Taip pat, jį įstačius, reikia kokį tai konfigūravimą atlikti (detaliau neišsiaiškinau). Tai paaiškintų, kodėl varikliukai iš šroto padėties nekeitė. Kita vertus, grįždamas nė karto neužgesau, apsukos nešokinėjo daugiau kaip ~200 rpm, tai važiuoti dabar tikrai galima.

Noriu labai padėkoti A. Sinkevičiaus autoservisui Kaune - darbus atliko profesionaliai, nesiraukė pamatę mano pavargusią Xsarą ir nesiūlė palikt jos patvory. :)

Autorius:  tadas1991 [ Rgp 25 2015, 07:05 ]
Pranešimo tema:  Re: Gęsta šaltas variklis, Xsara 1.6i 98m.

Paprastai apsamanojusį potencą diagnostinė įranga puikiai rodo. Klaidos žinoma neišmes tokių metų tačkei, nes potenco klaida senuose kompuose aplamai sunkiai juntama, nes gal tu maigai tą pedalą ten makaluodamas kaip nori.
Bet gyvus paramterus insijungęs pamaigai pedalą įvairiais rėžimais ir viskas aišku, o dažnai ir atleistu pedalu rodo kokį nors nesąmoningą procentą...

Autorius:  brennus [ Lap 11 2015, 22:35 ]
Pranešimo tema:  Re: Gęsta šaltas variklis, Xsara 1.6i 98m.

Įdomu tai, kad pakeitus laisvos eigos varikliuką nauju problema nedingo (nors situacija pagerėjo). Automobiliui nejudant apsukos laikosi vietoje, tačiau stabdant prie sankryžos ar judant lėtai kamštyje, perjunginėjant pavaras - svyruoja. Nežinau, ką dar būtų galima įtarti. Gal alkūninio veleno padėties daviklį? Reiks pamėgint prasivalyti ar ką.

Autorius:  tadas1991 [ Lap 11 2015, 22:51 ]
Pranešimo tema:  Re: Gęsta šaltas variklis, Xsara 1.6i 98m.

Kolektorių sandarumus ir vakuumus. O šiaip tai nesuk galvos, nes babkių tokion vieton nėra prasmės kišti, jei mašiną naudoji, o ne restauruoji, ir jei neužkyla ten iki kelių tūkstančių.
Mano ZX šaltas truputį patrukčioja pirmas kelias minutes, jei stipriai nemini gazo, tai aš tiesiog minu. Ir apsukos irgi pasvyruoja šaltam, o kartais ir karštam, būna netgi užgęsta, jei neatsargiai per staigiai išjungiu bėgį ir prieš tai nemažų apsukų ir nespėja kompas pravert sklendės. Bet tai nesuku galvos, nes džiaugiuosi, kad aplamai puikiai vedasi ir važiuoja, kuro kibirais nesrebia, apsukos daugmaž normaliai laikosi ir variklsi tyliai dirba (kai duslintuvą susitvarkysiu). Čia gi yra senas benzas, tai arba keiti viską nauju (VISKĄ), arba su kažkuo susitaikai bent minimaliai. Su karbais paprasčiau kiek, nes ten vienam mazge visas reguliavimas ir darbas, bet dažnai vistiek reikia pilnos restauracijos ir patyrusio karbų meistro, kad privest iki galo, nes šūdeliaujant nelabai prišūdeliausi, ypač su sudėtingais vakuumu ir elektryte pavaldomais karbukais :)

Autorius:  brennus [ Lap 11 2015, 22:57 ]
Pranešimo tema:  Re: Gęsta šaltas variklis, Xsara 1.6i 98m.

Gal ir tavo tiesa :) Kai pagalvoji, beveik 20 metų senumo trantas. Važiuoti ypatingai netrukdo. Dabar, kai stovint nesvyruoja, vis smagiau.

Autorius:  tadas1991 [ Lap 11 2015, 23:03 ]
Pranešimo tema:  Re: Gęsta šaltas variklis, Xsara 1.6i 98m.

Man kai stovint truputį svyruodavo, ir tai netrukdė, nes neužgesdavo ir neužsigazuodavo niekad, o kad ten rodyklė truputį kilnojasi ir garsas keičiasi, kažkaip mažai rūpėjo. Tik va kad kai ir stovint ir važiuojant taip daro, tai praktiškai daro jau visada, kai atleistas gazo pedalas, o tada jau negerai, nes daug darbo laisvos eigos aktuatoriui ir jis pavargsta. Tai baigės man su tuo bolidu taip, kad galiausiai pasibaigė laisva eiga visai ir teko gazo troselį pasitempt tiesiog, kad šiltas laikytų normalias apsukas, o šaltam stabdžiau su kaire koja :)
Bet dabartinis ZX daro lygiai kaip tamstai, pašokinėja tik katik išjungus pavarą ir riedant ar perjungiant pavarą, tai nėra labai daug darbo tam varikliukui, dar gal laikys. TIkrai tikiuosi, nes maniškiam naujų jau seniai nebėra, o naudotų irgi nebežinau kur gauti...

Puslapis 11 Visos datos yra Array Etc/GMT-2
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/