Vidas rašė:
Sveiki,
kazkaip viena diena "is sportinio azarto susidomejau kuro taupymu": atkreipiau demesi, kad mano XM'o 3.0 litru benzininis variklis visiskai nedusta ir prie labai zemu apsuku. Pradejau begius metyti tokiu principu: begi X imetu prie greicio (X-1)*10 km/h. Gaunasi, kad 5 begi metu nuo 40 km/h. Masina vaziuoja puikiai, be jokiu springimu, ir momentines kuro sanaudos mieste neuzkyla daugiau 12ltr/100km (statistiniu sanaudu dar neturiu, nes sitaip zaisti pradejau pries pora dienu).
Klausimas: kokia apciuopiama itaka variklio devejimuisi turi vazinejimas zemomis apsukomis ? Ar verta zemomis apsukomis taupyti kura, ar gal veliau uz varikli sumokesiu keliagubai tiek ?
mano nuomone ant tokiu rezimu labiau kencia alkuninis ant kurio pareina rimtos apkrovos kai nuspaudi gaza iki dugno prie 1200 rpm.
Siaip ant 3,0 manau minimumas nuo kada galima tapke spausti butu koks 1700 rpm. normaliem 4 cilindru varikliams butu 2000. o visokiems hondiniams kur sukasi iki 8500 rpm butu 2500-2800.
O jei tu 5 begiu riedi palaikydamas pastovu 40-50 km/h greiti o kai reikia pagreiteti pasizemini pavara tai gal ir nieko baisaus bet geriau to nedaryti.
Cia mano nuomone neparemta moksliniais tyrimais taip kad prasom gincyti ir paneigti
