Flyner rašė:
Gr2 rašė:
TOSOLas nieko neėda. Rūgštys susidaro tada, kai sumaišai tosolą su antifrizu.
Čia panašiai kaip skirtingų gamintojų tepalus maišyt - ten irgi dažniausiai viskas būna ok, bet tais retais atvejais kai susicukruoja

mažai nepasirodo.
Vienu žodžiu nusipirkę mašiną praplaukit sistemą, kai trūksta skysčio, dapylinėkit tik distiliuotą vandenį, kas porą metų keiskit skystį ir viskas bus gerai.
TOSOLAS ir ANTIFRIZAS vienas ir tas pats. Tik pavadintas TOSOLU. Cia butu tas pat jei pagamintum antifriza ir pavadintum TUSHINUKU. TOSOLAS- to pacio antifrizo pavadinimas, tik jis melynas (ne pavadinimas o antifrizas

)...
Ne visai taip. ANTIFRIZAS - vakariečių išmislas, kurį jie naudoja varikliams šaldyti. TOSOLAS - nepriklausomai sukurtas SSRS analogas, pagamintas kai vakariečiai (italų fiat) pastatė VAZ gamyklą, ir reikėjo analogiško aušinimo skysčio.
Vakariečiai nežino žodžio TOSOL, jis vartojamas tik ex-SSRS teritorijoj.
Abiejų pagrindas yra etilenglikolis, antifrizo spalva reiškia beleką (iš tikrųjų ji reiškia užšalimo temperatūrą, bet skirtingose šalyse tą pačią temperatūrą atitinka skirtingos spalvos).
Nors praktiškai visi jie etilenglikolio pagrindu, skiriasi priedai - rūgštingumą reguliuojančios medžiagos, putojimą mažinančios medžiagos etc etc etc, kurias sumaišius gali visko atsitikti. Nors dažniausiai problemų nebūna, aš, kaip ir kiti kolegos, irgi pats mačiau 2m amžiaus iš salono pirktą negyvą fiatą - buvo papildytas maždaug litras tosolo į gamyklinį antifrizą.
Vienu žodžiu išvada - pildyti reikia tuo pačiu, kas buvo pilama anksčiau, pageidautina tos pačios firmos. Jei neaišku kas buvo pilama - praplauti sistemą ir užpilti nauju.