WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas

Jaukiausia palata visiems citroligoniams
Dabar yra Bir 16 2024, 10:14

Visos datos yra Array Etc/GMT-2




Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 31 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1 2 3 Kitas
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: Spa 23 2007, 13:29 
Atsijungęs
Naujokas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 04 2006, 16:51
Pranešimai: 41
Miestas: vilnius
Tokios temos lyg ir nemačiau taigi noriu paklaust kokio akumuliatoriaus reikia į 2,1 TD , nes vieni sako, kad galngesnio kiti silpnesnio taip ir nėra aiškios nuomonės. Ir dar vienas klausimas kur rast XM II kartos 2,1 TD manuala nes podolsko puslapy tai matau tik benzinu manualus.


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 23 2007, 14:19 
Atsijungęs
skelbimai
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 26 2006, 07:50
Pranešimai: 2699
Miestas: Vilnius
artojux rašė:
... kokio akumuliatoriaus reikia į 2,1 TD ...

Ne maziau 74Ah, startinis ne maziau 680A
100Ah netilps pagal gabaritus.


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Spa 25 2007, 06:19 
Atsijungęs
Pastovusis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Vas 06 2004, 13:09
Pranešimai: 115
Miestas: Vilnius
Ištrauka iš tinkamų visiems XM 2.1 TD ir 3.0 V6 sąrašo:

Talpa, Ah Start.srovė, A Ilgis Plotis Aukštis
Hankook calcium+ 72 640 277 174 190
Fiamm Cyclop SP160 72 640 278 175 190
Exide classic 74 680 278 175 190
Hankook 74 720 277 175 190
Exidde excel 74 680 277 175 190
Varta blue dynamic 74 680 278 175 190
Exide armada +30% 75 760 277 175 190
Exide X-treme +50% 77 600 277 175 190
SenukaiSS450(Exide) 72 760 277 175 190

Orientacinės kainos nuo 206 iki 360 (žinoma, būna ir pigesnių ir brangesnių)

Na, o tinka tai jau beveik visiems << dyzeliams (net BX):
Saxo 1.9D
Xsara, Xantia 2.0HDI, 2.1TD
Xantia 3.0 V6
C5 2.0HDI, 2.2 HDI, 3.0 V6
Evasion 1.9, 2.1 TD, 2.0HDI
C8 2.2HDI, 3.0 V6, 2.0 16V
CX 2.4 GTI, 2.5 GTI Turbo

_________________
:kngt:
k.


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Spa 25 2007, 07:13 
Atsijungęs
Pastovusis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Kov 27 2005, 04:16
Pranešimai: 131
Miestas: Mažeikiai
http://www.meistras.lt/index1.php?m=8

_________________
Xsara Break 1999 2.0HDI


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Spa 26 2007, 14:27 
Atsijungęs
Pastovusis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Kov 31 2004, 12:25
Pranešimai: 190
Miestas: Ramučiai
riksas rašė:
pernai man siule vartos sausa akumuliatoriu uz 400Lt bet pagailejau tiek litu moket.bet garantija 5 m duoda :shock:


Rošiesi mašina apversti kad reikia sauso akumo :)

_________________
Polas
Renault Scenic 2003 1.9dCi - Sutinus Megane :)
<< 96 Xantia 1.8 16v - Viola


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Spa 26 2007, 15:05 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Verstis spakainai galima ir su standartiniu "šlapiu" .
Sausas geriau tuo, kad ilgaamžiškesnis.


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Spa 31 2007, 08:20 
Atsijungęs
Naujokas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 04 2006, 16:51
Pranešimai: 41
Miestas: vilnius
Na dėl akumuliatorių bėda išspręsta. Iš senuko V6 perdėjom i jaunėlį 2,1td.


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Spa 31 2007, 09:19 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Vas 06 2004, 10:19
Pranešimai: 2227
Miestas: Kaunas
V6 toks pac akumas kaip ir 2.1td, ypac jei v6 su visais pribumbasais :wink:

_________________
Citroen C2 Style 1.4 HDi '05
Citroen C5 2,0 HDi, 2010 Onyxas


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Lap 01 2007, 01:48 
Apie sausus akumus: praktiskai su tusciu akumu dar galima uzkurti masina, nes vis dar palaiko 12V, kai paprastas jam issikrovus ne tik tampa tuscias, bet dar ir itampa krinta.... vat taip vat :wink:


Į viršų
   
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Lap 01 2007, 07:34 
Atsijungęs
Pastovusis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Vas 06 2004, 13:09
Pranešimai: 115
Miestas: Vilnius
Na, tamsta, ir leptelėjai nesąmonę [-X Tuščias akumuliatorius ir yra tuščias, t.y. iškrautas, na, o koks jis ten bebūtų, su neįkrautu tu nieko ir neužvesi.
Užbėgant kitai nesąmonei už akių, norėčiau priminti, kad sausas akumuliatorius - akumuliatorius be elektrolito. Įdomu, kaip jame ruošiatės surasti kažkokią įtampą?
Sausi akumuliatoriai gali būti tik tais atvejais, jei gamintojas ar pardavėjas juos ilgai sandėliuoja (Tarybų Lietuvoje ir vartotojams buvo suteikta tokia galimybė) ir užpila elektrolitu tik prieš juos parduodant.

Mūsų visų automobiliuose naudojami švino rūgštiniai akumuliatoriai, kurių elektrolito tirpalo pagrindinė medžiaga - sieros rūgštis. Šie akumuliatoriai yra dvejopi: atviro tipo ir uždaro tipo. Atviro tipo paprastai esti skystu elektrolitu užpilti akumuliatoriai, kurie "kvėpuoja" per ventiliacijos angas. Uždaro - uždaryti hermetiškai, bet su apsauginiais vožtuvais (VRLA - Valve Regulated Lead Acid), skirstomi į absorbcinius, kuriuose elektrolitu impregnuotas stiklo audinys, ir želinius, kuriuose elektrolitas sumaišytas su silicio oksido pagrindu pagaminta želė.

Dabar šnekučiuokitės toliau ;)

_________________
:kngt:

k.


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Lap 01 2007, 11:16 
Sauso tipo - tai GELINIAI akumai (bent jau juos turejau minty), kuo puikiausiai islaiko 12V itampa iki pat pilno issikrovimo, paprastas akumas vos pasedes jau rodo 10V ir jau nieko su juo nenuveiksi...

Jei niekad neteko naudotis GELINIU akumu, tai ir nesnekek :!:
Populiariausi pasaulyje yra OPTIMA geliniai akumai, kuriuos pvz i Chrysler Voyager kai kurias komplektacija deda jau gamykloje :idea:


Į viršų
   
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Lap 01 2007, 12:19 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Lap 10 2006, 16:01
Pranešimai: 1244
Miestas: Kaunas
Robertas-G rašė:
Sauso tipo - tai GELINIAI akumai (bent jau juos turejau minty), kuo puikiausiai islaiko 12V itampa iki pat pilno issikrovimo, paprastas akumas vos pasedes jau rodo 10V ir jau nieko su juo nenuveiksi...


Bet principas veikimo tas pats ir cheminiai procesai ju viduje tokie patys ir su beveik tokias pat cheminiais elementais. Itampa tiek pas vienus tiek pas kitus vienoda, tik geliniai turi didesne startine srove. Del to uzvedimo metu itampa ant geliniu krenta maziau. Taciau apie kas pasakyta apie itampas tai nesamone - issikrovimas neturi daug bendro su itampa (matuojant ne po apkrova). Paprastai 10V ant paprasto akumo jau indikuoja kad jam "kaput" - trumpina banke.

_________________
Peugeot 206 SW '04 2.0 HDI Quicksilver
<< Xantia '94 2.0i VSX - buvo...


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Lap 02 2007, 07:08 
Atsijungęs
Pastovusis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Vas 06 2004, 13:09
Pranešimai: 115
Miestas: Vilnius
Robertas-G rašė:
Sauso tipo - tai GELINIAI akumai (bent jau juos turejau minty), kuo puikiausiai islaiko 12V itampa iki pat pilno issikrovimo, paprastas akumas vos pasedes jau rodo 10V ir jau nieko su juo nenuveiksi...

Jei niekad neteko naudotis GELINIU akumu, tai ir nesnekek :!:
Populiariausi pasaulyje yra OPTIMA geliniai akumai, kuriuos pvz i Chrysler Voyager kai kurias komplektacija deda jau gamykloje :idea:


Žmogau, akumuliatoriais aš prekiauju :) Ir patikėk, ne vienus metus ir ne vienetais ;)
O tamstai, kažkas tiek nesamonių pribūrė, kad jau visiškas nesamones rašinėji. Tu geriau nustok tai daryti, nes koktu darosi, kai šitaip klaidinami aplinkiniai, gerai?
Kad to išvengti, dar kartelį tiek tamstai, tiek Evil, o gal ir kitiems, kam įdomu, norėčiau kiek pagelbėti:

Pirmiausia, želinis akumuliatorius negali atiduot didesnės srovės už kitų rūšių akumuliatorius dėl paties elektrolito laikymo principo. Želė neleidžia greitai maišytis greito iškrovimo metu susidarančioms medžiagoms dėl klampesnės būsenos. Todėl, tarkim esant tai pačiai talpai 100 valandų iškrovimo režime (šis režimas naudojamas vėjo ir saulės jėgainėse), 20 valandų režime (tai jau automobiliuose taikomas režimas) želinio akumuliatoriaus talpa bus pastebimai mažesnė, na o 5 valandų iškrovimo režime (traukos režimas) jis jau skirsis iki 15 procentų. Želinio akumuliatoriaus starterinė srovė yra beveik perpus mažesnė nei skysto elektrolito ar AGM akumuliatoriuose.

Antra, paminėtieji "Optima" akumuliatoriai, tamstos klaidingai pavadinti "geliniais", yra AGM tipo (absorbciniai) su spiraliniais elektrodais. Elektrodai, susukti spirale, leidžia pasiekti didesnį elektrodo plotą, jį suploninant iki minimumo. Panašiai, kaip popieriaus lapas susuktas į vamzdelį, elektrodas įgauna tvirtumo, o dėl didesnio paviršiaus ploto, daugiau elektrolito vienu metu pasiekia jo paviršių, taip pasiekiant kone dvigubai didesnę starterinę srovę.
Pakeisk pavadinimą į "absorbcinį spiraliniais elektrodais" ar bent jau "spiralinį" ir būsi suprastas.

"Trečia", norėčiau paminėti, kad tokį akumuliatorių turiu jau virš metų, tačiau gamintojas ne "Optima", o "Exide Technologies", kurie pirmieji tokius akumuliatorius ir pradėjo gaminti. Na, o modelis vadinasi "Exide Maxxima 900". Mat pats ir prekiauju "EXIDE Technologies" firmos akumuliatoriais ;)

"Ketvirta", iškrauti švino rūgštiniai akumuliatoriai, kokio jie tipo bebūtų, rodo tą pačią įtampą. Tai sąlygoja juose vykstantys tie patys procesai. Jei gauni įtampas 12V ir 10V, vadinasi pirmasis dar nėra iškrautas, o turint minty, kad jis yra "Optima", tai yra normalu, nes jis greičiau "atsistato" -išsimaišo elektrolitas.

"Penkta", iškrovimas turi daug bendra su įtampa, deja, Evil. Pirkdamas akumuliatorių, pagal įtampą gali nustatyti, kiek laiko jis buvo sandėliuojamas arba prieš kiek laiko buvo įkrautas. Praėjus parai po įkrovimo, gali nustatyti kokia dalimi įkrautas ir t.t.

Dabar neturiu daug laiko rašymams, bet galėčiau viską išdėstyti suprantamiau ir aiškiau, taip pat paliesti ir smėliuko (kristalų) temą, papasakojant apie amorfines medžiagas, papasakoti, kodėl iš smėliuko pagamintas stiklas (tame tarpe ir dedamas į visus << ) teka net esant žemoms temperatūroms, tačiau norėtųsi, kad neklaidintumėt kitų, nors jau ir esate kažkieno suklaidinti ;)

O pradžiai pasivartykite:
www.batteryuniversity.com
http://www.exide-automotive.de/produkte ... index.html
http://www.exide-automotive.de/en/produ ... index.html

_________________
:kngt:

k.


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Lap 08 2007, 11:23 
Atsijungęs
Pastovusis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 08 2006, 11:12
Pranešimai: 148
Miestas: Vilnius
skystu akumuliatoriu blogis yra tas, kad jei jie iskraunami visai, tada prasideda sieros issedimas ant pb ploksteliu, kitaip tariant atvirkstinis procesas. Kai vel ikrauni, jau neatsistato 100 proc.
kai pagaminamas akumuliatorius jau iskarto prasideda issedimas, tik iskraunant jis pasireiskia daug greiciau. Taigi skystu akumuliatoriu geriau visai neiskraudineti ir nebandyti to.
O geliniai ir kiti sukurti tam, kad nebutu sedimo, dar del ekologijos ir mados sauksmas ( fizikine-chemine prasme jie yra patvaresni jei mes lyginsim su "slapiais")

_________________
Xm 96 2,5 TD Oda-Veliuras


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Lap 09 2007, 08:10 
Atsijungęs
Pastovusis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Vas 06 2004, 13:09
Pranešimai: 115
Miestas: Vilnius
antai, baik skleisti erezijas. Tiksliau tariant, kažkiek tiesos yra tavo mintyje, tačiau nesi visko iki galo išsiaiškinęs.
Bandom užtempti tave ant "bėgių" tavo paties stiliumi :) : VISŲ ŠVINO RŪGŠTINIŲ blogis yra tas, kad juos giliau iškrovus prasideda plokštelių sulfatacija (rudaspalvis blogis ;) ), kuris NĖRA atvirkštinis procesas. Kai vėl įkrauni PO ILGALAIKIO iškrovimo, jau neatsistato 100%. Kai PRIPILDOMAS ELEKTROLITU naujas akumuliatorius, jau iškarto prasideda visi destrukciniai procesai, kurie iškraunant pasireiškia daug greičiau. Taip, tu beveik teisus ;) , todėl tęsiam: visų švino rūgštinių akumuliatorių geriau GILIAI neiškraudinėti, tačiau niekas ir niekam neuždraus tai pabandyti (ne demokratiškoje Baltarusijoje gyvenam) ;)
Na, o dabar įsirėžęs pabandysiu pastatyti tamstą į tiesos kelio vėžes:
Želiniai "GEL" (o kartu ir absorbciniai "AGM") akumuliatoriai sukurti tam, kad kaip nors "surišti" elektrolitą, kuris būdamas skystas elgiasi negražiai ekstremaliomis sąlygomis: taškosi, išsipila ir pan. Tai visiškai nėra mados šauksmas, na nebent kai kam taip atrodo, o dėl ekologijos tamsta teisus 100 proc. Paprastai tariant, tiek AGM tiek GEL akumuliatoriai priklauso VRLA grupei (http://en.wikipedia.org/wiki/Lead-acid_ ... technology), kuri pasižymi jau anksčiau minėta hermetizuota konstrukcija, kuri saugima apsauginiais vožtuvais, o todėl iki 1,5 tūkst. Ah (1500 Ah) akumuliatorius galima vartyti, naudoti bet kurioje padėtyje, iki 3000 Ah akumuliatorius galima taip pat vartyti, tačiau tik iki 90° kampu (dėl pastebimo traukos jėgos poveikio didelės talpos akumuliatoriuose elektrolitą sunkiau "surišti"), turint omenyje, kad kalba eina apie akumuliatorių viename korpuse.
Želiniai akumuliatoriai netinka atlikti starterinių akumuliatorių vaidmenį šaltuoju metų laiku, kadangi žemiau -25°C temperatūroje, jų starterinė srovė staigiai sumažėja dėl sutirštėjusio gelio, neleidžiančio prasiskverbti elektrolitui. Tai išbandyta praktiškai - mano kolega, esant tokiai temperatūrai, su želiniu 75Ah akumuliatoriumi nebeužveda savo Džetulės, nors paėmęs paprastą 55Ah akumuliatorių atlieka tai nesunkiai. Kadangi jis pats prekiauja akumuliatoriais ir milžiniškais kiekiais (dešimtys tonų per savaitę :) ), tikrai neišsirinko blogiausio. Na, ir vėl tavo miny yra teisybės, kadangi želiniai akumuliatoriai, dėl lėtesnių elektrocheminių procesų gali būti sandėliuojami be atskiro įkrovimo 24 mėnesius, kai tuo tarpu tiek absorbciniai, tiek skysto elektrolito - tik 6, o klasikiniai (senieji rusiški, kinietiški ir pan.) tik 3.
Absorbciniai akumuliatoriai (tai ir tie patys, aukščiau minėtieji, OPTIMA) "pasiima" geriausias želinių ir skysto elektrolito savybes: atitinkamai saugumą ir patikimumą iš želinių, didelę srovę iš skysto elektrolito.
Atskira grupė absorbcinių uždaro tipo akumuliatorių - OPTIMA Orbital ir EXIDE MAXXIMA, dėl spiralinės elektrodų konfigūracijos, įgauna ne tik pačias geriausias visų tipų švino rūgštinių akumuliatorių savybes, tačiau ir juos gerokai lenkia:
- savo didele starterine srove dėl didelio elektrodų paviršiaus ploto
- didele įkrovimo srove dėl tos pačios priežasties
- atsparumu vibracijoms dėl elektrodų konfigūracijos
- galimybe dirbti cikliniu gilaus iškrovimo ir įkrovimo režimu, kas būdinga tik čia dar neminėtiems traukos akumuliatoriams, turintiems vamzdelinius elektrodus, dėl elektrodų konfigūracijos
- dvigubai mažesne mase ir reikalinga talpa, kadangi įkrovimas vyksta iškart po įkrovimo srovės gavimo bevei maksimaliu dydžiu, kai tuo tarpu visiems kitiems akumuliatoriams, priklausomai nuo temperatūros (kuo žemesnė, tuo labiau), maksimali vertė pasiekiama tik po 25 - 40 minučių, kas dažniausiai atitinka kelionės iki darbo laiką ;) , t.y. akumuliatorius pilnai neįkraunamas :( . Visiškai iškrauti spiraliniai akumuliatoriai OPTOMA ir MAXXIMA įkraunami per 45 minutes, jei pakanka generatoriaus galios, todėl jums pakanka tik užvesti automobilį, ir generatorius tučtuojau "sutvarko" jūsų akumuliatorių, jei naudojate tokį akumuliatorių, kai tuo tarpu standartiniai akumuliatoriai šaltuoju metų laiku jaučia nuolatinį "badą", dėl ko ir statomi dvigubai didesnės talpos, nei spiraliniai (kad turėti didesnį rezervą).
Užbėgdamas už akių, norėčiau pabrėžti, kad OPTIMA akumuliatoriai, nėra želiniai, o iš tikrųjų jie yra ABSORBCINIAI, t.y. AGM tipo: http://europe.optimabatteries.com/publish/optima_content/americas/english/config/library/safety_data_sheet.LibraryPar.Single.File.tmp/MSDS_1_2005.doc Yra ir želinių versija, tačiau jie naudotini ne automobilių transporte, o labiau traukos tikslams: laivyba, poilsis ir pan.

Dėl mados šauksmo :) :
Tai tikrai jau ne, labiau tai technologijų šauksmas, kadangi spiraliniai akumuliatoriai tarnauja keliskart ilgiau ir mažiau kelia rūpesčių, o juolab biržoje per paskutinius 9 mėnesius švino kainai pakilus keturis kartus, t.y. iki 4000USD už toną, esant beveik perpus mažesnėms medžiagų sąnaudoms (jaučiate, kad akumuliatoriai brangsta ir net pačio blogiausio kinietiško "Atlant" jau negausite už 50Lt, kaip buvo prieš metus?), esant padidintam saugumui ir sumažėjusiems aptarnavimo kaštams, spiraliniai akumuliatoriai netrukus bus visiškai įprastas vaizdas mūsų automobiliuose :)
Pvz. tuo tarpu, kai brango visi akumuliatoriai (kai kurie modeliai net 40 proc.!!!) paskutiniais metais, spiralinių akumuliatorių OPTIMA ir MAXXIMA kainos liko tos pačios, kadangi mažiau įtakos turi žaliavų kaina, o gamybos technologijos tobulėja ir pinga :spiral:

Dėl blogio.
Visi švino rūgštiniai akumualiatoriai turi daug priešų:
Sulfatacija - rudaspalvis blogis, dėl nuolatinio "bado" ar ilgalaikio neįkrovimo (Kovos būdai: priežiūra, stabilus įkrovimas atskiru įkrovikliu kas 3 - 6 mėnesius).
Oksidacija - juodaspalvis blogis, dėl akumuliatorių "nutukimo", kai akumuliatorius per ilgai įkraunamas arba elektrodai bent dalinai neapsemti elektrolitu (Kovos būdai: "dieta", priedai elektroduose - Ca, Ag ir pan.).
Korozija - dėl pernelyg aukštos temperatūros (SAAB labiausiai kenčia nuo to, nes tarkim 900 modelyje akumuliatorius praktiškai guli ant išmetimo kolektoriaus), iškrauto akumuliatoriaus laikymas pernelyg žemoje temperatūroje (pesiplėsdamas ledas sudrasko elektrodus), dėl gilaus iškrovimo (trupa elektrodai), dėl amžiaus (trupa elektrodai ir prisideda pirmieji du blogiai)
Visi išvardinti blogiai kenkia visiems švino rūgštiniams akumuliatoriams. :idea:

_________________
:kngt:

k.


Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 31 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1 2 3 Kitas

Visos datos yra Array Etc/GMT-2


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 28 ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
POWERED_BY
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007