Penktadienį jau vėl galvojau, kad nutrūko arba peršoko mano keistas diržas.
C5 V6 3.0i benzas.
Nusiskundimas buvo nelabai veikiančiais cilindrais. Lexia rodo, kad visi galinės galvos cilindrai Misfire.
Pajunginėjus degimą ir trinant klaidas, sukt starteriu užkurt. Pasisuko pusę apsisukimo, užgnybo ir dingo starteris. Taip lyg trūktų elektros. Elektros netrūksta, patikrinti visi pliusai ir masės, akumuliatorius. MHM. Lendam link starterio. Užsivėlė elektromagnetas maumais ir net nebepajuda. Išvalius ir sutepus visą starterį (buvo daug šlamšto), vėl pusė apsisukimo ir nesisuka. Elektromagnetas kaip ir pasileidžia, variklį turėtų įjungti ir lemputės šiek tiek pritemsta, vadinasi ir įjungia, bet nesisuka. Galiausiai, kad variklis nori sukti, parodė pasirodę garai šviežiai naudoto tepalo nuo užkaitimo. Lendam su raktu prie alkūninio - neprasisuka variklis. Jau galvoju blogai. Bet stipriau užrėmus, lyg šiek tiek įmanoma pajudint. Taip po milimetrą, po kelis ir prasukau visą ratą, atsipalaidavo. Einu sukt starterį - sukasi, bet garsai negražūs, bet lyg bando kuris. Ilgiau pasukus užsikūrė, su baisiais baltais troškiais nesudegusio benzino dūmais ir puse cilindrų. Pašildžius ir ištrynus klaidas - užsikuria ir dirba jau visai padoriai.
Problemą radau, ji buvo tokia. Nuo sutrūkusio nuo senatvės kuro vamzdelio (žinoma šių variklių bėda), vidinio sluoksnio drožlės patenka į kuro purkštukų magistralę, o iš jos ir į purkštukus. Paprastai pradžioj, kartais net kelis mėnesius, viskas būna gerai, tik pasikeiti tą vamzdelį į žarnelę ir važiuoji. Bet ilgainiui nuo pratekančio kuro ir vibracijos, tos drožlės susismulkina, susitankina ir užkemša praėjimus. Tada tiesiog purkštukai nieko arba beveik nieko nepurškia ir būna Misfire. Šitą žinojau, nes dėl tokios bėdos ir buvo kreiptąsi. Bet nežinojau kitko. Kadangi tai galinės galvos magistralė ir ji gyvena po įsiurbimo kolektoriumi pilnai pasislėpus, kur daug karščiau ir aktyviau vyksta senėjimas, per 18 metų purkštukų plastikiniai filtriukai-sieteliai suseno tiek, kad tos drožlės juos pragnybo ir užkimšo tiek, kad purkštukai nusprendė nebeužsidaryti. Po dvi valandas trukusio visokio plovimo ir valymo atgaivinti nepavyko. Planas dėti naujus purkštukus, kadangi čia Bosch sistema, ir jie pigūs, nes Bosch nelabai skriaudžia benzininių purkštukų kainomis (maždaug 25eur vienetas), bet gali būti, kad nepavyks visų trijų gauti, tuomet dėsime tris gražiai išplautus naudotus nuo priekinės galvos, kur jiems gerokai vėsiau ir nebus taip susenę filtriukai. Plius, sutrupėjęs vamzdelis jau pakeistas žarnele, o aš dar ir magistralę labai kruopščiai išploviau, tai drožlių jau nebebus.
Variklis neprasisuko dėl to, kad kelis kartus įjungus degimą (pvz, skaitant klaidas ir jas trinant, žiūrint gyvus parametrus, matuojant kuro slėgį magistralėj ir t.t.) į cilindrus pribėgo tiek daug kuro, kad jis nebetilpo degimo kameroje. Per žiedus tikriausiai prasispaudė į karterį ir dirbant varikliui tiesiog išgaruos.
O su diržu tai viskas gerai