Jeigu nelenda - reiškias arba rūdies perdaug, arba gamintojas kaladėlės nepataikė gero dydžio pagamint. Rūdis nuo suportų apgramdyta su atsuktuvais ir kitais dantytais įrankiais, nuvalyta skudurėliu ir sutepta litolu. Kaladėlės įlindo lengvai, bet kaip ir sakiau, neišėjo normaliai uždėti pačio stumoklinio korpuso ant to rėmo, kur sukasi prie plaukiančiojų kreipiančiųjų (sistema kaip passato gale) nes matyt per didelė kaladėlė arba per didelis rūdžių sluoksnis tarp suporto ir spyruoklinės neržaveikinės skardelės.
Darant normaliai, priklausytų viską išsišveisti iki blizgesio, išsivalyti skardas ir susitepus vario ar bent grafito tepalu - taikyti. Jei nelenda švariai su lengvu įtempimu - praeiti švelniai bulgarke trukdantį kraštą ir taikyti iš naujo.
Bet šiuo atveju...
Kai draugas veža į Vilnių ir išgirstu belekokį džeržgesį gale, sakau, kad pas tave galinėms kaladėlėms šakės... Pasakė, kad buvo ryte nusiėmęs ratą ir kaladėlių dar 3mm. Paklausiau, kur žiūrėjo, tai paaiškėjo, kad vieno rato ir tik vienoje disko pusėje. Rezultate po dviejų dienų atvažiuoja su naujomis kaladėmis - pasikeisti už alų (po to, ne darbo metu) ir rankos paspaudimą (esam geri draugai nuo penktos klasės), pats nusiima ratą ir parodau, kaip nuimti kaladėles. Rezultate randam tą kaladėlę, apie kurią jis kalbėjo, tikrai dar pakankamai gerą, vos ne metams laiko. Kitoj disko pusėj kaladėlės likęs tik trečdalis: ne storio, o ploto, nuskaldytais pusiniais gabalais.
OK, bet juk tai vis tiek ne garso priežastis?
Kagi, imam kitą ratą - išorinė kaladėlė dar taip pat normaliai atrodo iš viršaus, bet nuėmus frikcinė medžiaga pabyra į tris dalis. Vidinė kaladėlė - metalo gabalas. Natūraliai suprojektuotas taip, kad pasibaigus medžiagai būtų dar storesnis, negu tarpas tarp disko ir suporto rėmo, bet kadangi buvo naudojamas ir po to - įstrigęs tame plyšyje, iš kurio reikėjo jį išmušti. Padaręs nemažai gero darbo diskui, bet dar ne kritiškai.
Ir ką jūs siūlot man daryt tokiu atveju? Savanoriškai išvalyti suportus, dar pakeisti leidžiančius manžetus ir plofilaktiškai visas stumoklį ir kreipiančiasias saugančias gumeles, nepamirštant jų išvalyti ir sutepti?
Šoperio požiūris į tą mašiną yra toks, kad nulaužus vairuotojo valytuvą, aš jam perdėjau nuo keleivio pusės ir taip su vienu jau važinėja kurį laiką, tai nematau čia jokio vargo ir už ką kapot pirštus.
Man pačiam puikiai suprantama ir netgi priimtina "šūdų mašinos" savoka, kai taisai bile veiktų ir važiuotų.
Bet šiaip, nemėgstu taip dirbti, nes prarandi tą maloniąją švarių ir tvarkingų detalių surinkimo į veikiantį mazgą ar sistemą dalį - čia ji būna tokia pat ar net purvinesnė už ardymą ir valymą...