xamas rašė:
Tamsta nesate teisus, GL-5, naudojama reduktoriuose ir tik labai retai pavaru dezese. O 75w90 Gl-4, 4+ pilna, kiek nori. O sintetika ar ne, visiskai neturi reiksmes. GL-5, netinka i pavaru dezes todel, kad priedai esantys tokioje alyvoje reaguoja su spalvotais metalais, is kuriu padaryti sinchronizatoriai.
"Esmė, kad reikalinga GL-4+ pusiau sintetinė alyva, o beveik visos 75w90 yra pilnai sintetinės ir GL-5," ............
Tikrai nesiginčysiu su žmogumi, kuris ilgą laiką prekiauja kokybiškais tepalais ir moka juos parinkti.
Pateikiu tik savo nuomonę, kuri nebūtinai yra teisinga, nes čia savamokslės ir naudojantis internetu ir praktika surinktos žinios, o ne profesionalios.
Taip parašiau todėl, nes esu sutikęs begalę 75w90 su GL-5. Dar labai dažnai būna užrašyta ir GL-4 ir GL-5, kas yra labai keista, nes mano žiniom, tai ten yra skirtumas kažkokio priedo kiekyje. Todėl jei atitinka GL-5 standartą, tai GL-4 standartą jau viršija, ir todėl turbūt ir užrašo tą užrašą. Bet yra daug dėžių, kurioms GL-5 to priedo yra per daug, todėl rašyti, kad jis tinkamas GL-4 dėžėms, nėra teisinga. Bet kad būtų ir GL-5 ir GL-4+, teko matyti gal tik kelis kartus.
Šiaip įdomumui paėmiau google ir parašiau kelių populiaresnių tepalų gamintojo pavadinimą ir 75w90, ir ką paieškoj meta pirmais numeriais:
http://www.castrol.com/en_nz/new-zealan ... 5w-90.htmlhttp://www.fuel-economy.lubricants.tota ... 0_0410.pdfhttp://pds.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... W-140.aspxhttp://pds.mobil.com/Italy-English/Lube ... 5W-90.aspxhttp://pds.mobil.com/UK-English/Lubes/P ... 5W-90.aspxhttp://www.shell.com/content/dam/shell/ ... t75w90.pdfhttps://www.neste.fi/doc/210911_ru.pdfPas visus, išskyrus Neste, yra GL-5, ir pas beveik visus ir GL-4. Aišku, reiktų peržiūrėt gerokai daugiau alyvų datasheet'ų, bet manau galima visgi bent prielaidą daryti, kad dauguma 75w90 transmisinių alyvų lyg ir turi tą GL-5, bet yra ir tokių, kurios neturi GL-5.
Va, pvz paieškojęs dar radau, kad CASTROL Syntrans multivehicle 75w90 neturi GL-5, o turi GL-4 ir GL-3...
Kažkada seniai iš nežinojimo vienos tokios išvis netgi tinkamos klampos 75w80, bet su GL-5, prisipyliau "pilną", kai keičiau savo dėžei tepalą. Nepasakysiu, kad ta dėžė buvo labai geros būklės, nes prieš tai su ja buvau nuvažiavęs tik 5kkm, nekeitęs tepalų, bet ji tuos kelis mėnesius dirbo puikiai. Pakeitus tepalus, per 10kkm dėžės darbas pamažu vis prastėjo. Pavaros jungėsi dar normaliai, bet pradėjo triukšmauti penkta pavara ir triukšmavo ne dantračiai ar guoliai, nes garsas priklausė nuo rankenos padėties, vadinasi bėdos su perjungimo mechanizmais. Aišku, ten buvo ne šūstriausio gamintojo alyva, o Eurol, bet buvo ir klampa tinkama, ir PSA reikiama specifikacija prirašyta. Gali būti, kad tai atsitiko po to, kai pavariau ta pačia penkta pavarą beveik be sustojimo ir beveik pilnu gazu autobamais per kelias valstybes, bet prieš tepalo keitimą tie 5kkm buvo lygiai taip pat nuvažiuoti.
Todėl po to, jei reikdavo kažkam pyGEI ir greitai, o Totalio pagal gamintojo rekomendaciją nebūdavo staigiai iš kur iškasti ,tai jau geriau pildavau mineralką 80w90, su kuria gal žiemą šalta dėže truputį smagiau reikia ričiagą makaluot, bet yra su tokia alyva visai nemažai nuvažiavusių BE ir MA dėžių. Į ME ar ML niekad nebandžiau pilt nieko kito, nei kad rekomenduojama.
O viso rašinio esmė tokia, kad mūsų vairuojamos markės mechaninės dėžės yra ypatingos tuo, kad joms yra jau ne vieną dešimtį metų gaminama būtent šitoms dėžėms skirta Total alyva, kurią yra patvirtinęs ir pats PSA koncernas. Kiek žinau, tai ir iš gamyklos išvažiuoja dėžės užpildytos ta aukčiau mūsų minėta alyva, ir jų ridos, prižiūrint, kad to tepalo netrūktų, dažniausiai jo net nekeičiant, nors tai privaloma nustatytu intervalu, vistiek be problemų viršija pusę lemono ir daugiau kilometrų. Tai kai ta alyva kainuoja apie 6eur/L ir yra visiškai laisvai prieinama, tai tiesiog nematau prasmės pilstyti visokius nepatikrintus produktus, nors kai kurie ir turi tinkamus skaičiukus. Aišku, Castrolį ar Mobilį turbūt pilčiau, o mobilis netgi turi tokį produktą Mobil Gear Oil FE 75W, kur irgi būtent B71 2310 specifikacijai dedikuotas.