10km kilimas į kalną ir tiek pat laipsnių įkalnė. Vietom atrodo tikrai stačiau. Trecias begis ir drozimas 60-70, ketvirtas uzdusta, gyvates posukis, vel antras begis, iki dugno, pasieki 50, meti trecia. Pro sali ramiai pramauna Norvegas su nauja Toyota

Idomu su tais kalnais. Variklis ne kiek neuzkaito, super. Po to leidziantis zemyn tas pats, tik jau stabdziais. Nusileidus kaladeles smirda, bet neperkaista, vadinas sutvarkyta gerai. Cia i viena virsune konkreciai pakilti - Gaustatoppen. Beje, butent ten virsunen kylant ar leidziantis sutikom daug masinu, bet su senom nelabai kas ten lenda, nors taip visokiu yra. Pralenke vienas w124 ir prasilenkėm su Volvo 850. Virsunej dar teko sutikt XMa ir Xantia, bet atvaziuot galima is kitos puses ne taip staciai, be gyvates. Iki jos gal 150-200km vien siauri vingiuoti kalnu keliai, apart miesteliu. Greitis 80-90, posukiai tokie, kad Lietuvoj jau visur butu zenklas raudonos-baltos rodykles, o ten sudeta tik ant rimciausiu, kur tenka mest greiti iki 50. I prieki sviesioj drasiai myniau, vietom ir iki 100 paspaust galima, paskui aisku vel stabdziai. O atgal kliuvo nakti, nes kopt virsun pradejom jau visai vakare, kad ir greitai gavosi, zemyn vos ne begom, kad spet iki juodos tamsos koju neissisukt. Susisildom, vaziuojam. Pradzioj 60, paskui ipratau ir jau vel 80-90 skrist galima, bet faros apsviecia iki sekancio kalnelio, tai kartais tik 10metru. Vaziuot galima, bet drasos reikia ir nuolat itampa, nors ir kuri laika smagu, kol nepadedi galvot ir kelis kartus vos sustabdai. Galvojau net miegas neprades imt, bet vistiek po 100km vaziavimo prasidejo kankyne su trumpais isvaziavimais pries eisma ir saves pagavimais, kad jau plauki, aciu Dievui viskas gerai. Kas idomiausia, kad tuos 80kmh mini tais posukiais, gale vos ne daiktai vartosi, padangos dar necypia, bet nedaug truksta - pramina norvegas pro sali kaip pro stovinti su kokiu subaru apyseniu. Jei diena, tai bandau del linksmumo vytis, bet jei posukius dar daugmaz galim kartu imti, tiesiojoj, tipo kur nestaigus posukiai, be sansu. Cia matyt ka duoda ipratimas ir vietos pazinojimas. As paprasciausiai bijau, kad paskui pries nenumatyta staigu posuki stabziai ir su parasiutu nebepades.
Galvojau, kad po placiosios Safrane, BXas bus gan nestabilus ir linkes virsti, bet posukiuose tikrai neblogai stovi, ka matyt duoda stori TD stabilizatoriai. Is vietos gerai duodant aisku galas krenta, bet manau, taip ir turetu buti.
Zodziu as patenkintas beveik visapusiskai, sauni masinyte. Siandien perlipom 2500km ir jau matau, kad gaunas daugiau nei planuoti 5k. Netycia per viena statoka gangfelta(taip praminem gulincius policinikus tuos placiuosius) per greit perlekiau jo nepamates, pradejo kartais priekyje tyliai kazkas barkstelti, bet lyg nieko rimto, turetu savaime praeiti. Siaip girdziu visus man nepatinkancius garsus ir kartais jaudiniuosi, nors tai buna tik grubaus asfalto uzesys arba skarbonkes bagazinej.
Ryt- Bergenas ir toliau kalnai, dar grazesni. Ir Tunelis 25km ilgio.
Gal kad zinot, kokios mazdaug kainos Svedija-Danija? Berods yra tilto ir tunelio derinys ar tai panasiai, bet vistiek bus apmokestinta, tai reik ziuret, kiek issitenkam ir ant kuro.
Kitas variantas, keltas i Vokietija, sake, kad pigu ir tik 3h, bet kiek daugmaz tas pigu yra, nezinau.
Atsarginis variantas - atgal pro ryga keltis. Bet taip labai neidomu ir daug kas matyta. Cia aisku as taip narsiai soku isbandyti Lenkijos kelius. Prakalbus apie juos zmones cia siulo visgi keltis per Ryga arba Talina. Arba bent lievu keltu ir brangiai i Klaipeda.