villmants rašė:
Valdomas Picassas, mano nuomone, lengvai, o ir tas placiai isdiskutuotas "burės" efektas tikrai nera taip stipriai jauciamas, kaip daugelis bando isivaizduoti.
Tas "lengvas valdomumas" susijęs su palyginus trumpa nosimi (atstumu tarp priekinės ašies ir tolimiausio nuo jos priekinio buferio taško), ir parkuojantis tai iš tikrųjų labai patogus automobilis. Bet jo realus pasukamumas (posūkio spindulys) niekuo neišsiskiria iš panašių automobilių. Viso labo lengviau pranešti nosį pro kliūtį, palyginus kad ir su XMiniu virš metro ilgio "snapu"

.
Kas dėl "burės efekto"- priklauso, su kuo lyginsi, ir su ant kiek apleista mašina važinėji...
Lyginant su tos pačios klasės (t.y. panašaus bendro ilgio ir panašios bazės) sedanu, tai kampinis Pikasiko posvyris nuo tokio pat stiprumo vėjo maždaug triskart didesnis. Bet tai vairuotojams dar nekelia didesnio streso (manau, toks ir paties atvejis), jei važiuoklėje nėra ničjokių laisvumų, ir ji tinkamai sukompensuoja tą šoninį posvyrį. Bet jei parėję sailentai, šarnyrai, ir dar pridusę amortizatoriai- autostradoje, esant stipriam šoniniam vėjui, maksimalus saugus greitis tampa palei 80km/h. Su Pikasiku, testuodamas išbaladotą važiuoklę, gal penketą kartų vos nesu apsivertęs ir mieste, nors greičiai posūkiuose tebuvo 20-30km/h.
Mašinos masės centras, esantis palyginus aukštai virš ašių, plius didelis vėjams jautrus šoninis plotas kartu su išbaladota važiuokle ekstrymo mėgėjams gali suteikti nepakartojamų pojūčių

.
Bet kad normaliai eksploatuojamas Pikasikas dėl konstrukcinių nedadielkų būtų iš esmės nesaugus, nesusidūriau ir net negirdėjau.
Teorijos gerbėjams siūlyčiau atsigręžti būtent į NCAP testus; jų testai, kad ir primityvūs, bet iš šiandien egzistuojančių ir palyginus pigiai atliekamų yra patys tiksliausi.