Ozz rašė:
5 pavara ant 60 km/h yra kazkur 1500 aps, vaziuoja kaip su plugu, jegos maza. Bruzint tokiom apsukom auksciausia pavara mieste nemiela ir manau varikliui nesveika, apkrovos didziules, tepimas mazesnis ir pan.
Xantijai 1.9D penktu ant 60 apsukos virš 1600.Grynai miesto automobilis;tik penktu mieste ir važinėt.Kad tas nemiela-kitas reikalas;šneku tik apie ekonomiją. Varikliui tai visiškai normalu,tepimas irgi
visiškai normalus.
Cituoti:
Paprastas PVZ: greitis 60, apsukos 1500, prieki kazkas staiga pristabdo, pats pristabdai, greitis nukrenta iki kokiu 45, reikia staigiai persirikiuoti, aplenkt. Nu ir ka is 5 jungi 4. Prarandi laika, nespeji arba vos speji ir sudegini galybe kuro nes pedalas dugne. O 4 pavara vaziuojant didesnes manevravimo galimybes tokiam greiciui esant, gali ir pristabdyt ir pagreitet nekeisdamas pavaros ir neprarasdamas laiko.
Matau (nes kažkada ir matavau) reiškinį visiškai priešingai,bet internetu savo tiesos,deja, neįrodysiu

Cituoti:
Deze netrumpabege, normali kaip ir visu atmosferiku dyzeliu, max 160 km/h

Neekonomiska? Kas tada ekonomiska? Kiek grynai mieste ryja nematavau.
Xantijos 1.9D pavaros turbūt pačios trumpiausios iš tos kartos automobilių;penkta pavara ji savo max.sukimo momentą pasiekia esant vos 80km/h (dauguma automobilių esant 90-95km/h).Todėl ir teigiu,kad tai-miesto automobilis.Užmiesty su ja nepritaupysi,nebent važinėti ant 70-80

Užtat mieste,ir ypač 5-u bėgiu,ji turėtų " valint" geriau nei bet kuris kitas dyzeliokas tuo pačiu bėgiu.Rašei,kad plente ji ima truputį virš 5/100,o vid 6,5/100.Išeitų,kad mieste tau ima palei 8...? Manau,kad bent jau Kaune su ja tilpčiau į 5,5-6ltr/100km.
Man,kai persilaužinėjau važiavimui žemomis apsukomis persėdęs nuo benzynkos ant dyzelio,pradžioje tas buvo irgi labai nemiela,bet pamažu išryškėjo visi to pliusai (ypač pinigine išraiška) ir paaiškėjo,kad taip važinėjant
visiškai kitaip matosi kelias,eismo sąlygos ir jo dalyviai;kitaip pradedi viską vertinti.Efektas-ir sutaupyto laiko,ir sutaupyto kuro-akivaizdus.Sudrožto variklio ar greičių dėžės per dešimtmetį-nei vieno.Stabdžių trinkeles tenka keisti,tik jei nusiperku kitą automobilį-jam

Kaune keletą žmonių esu tuo (rpm ir vid.greičio svarba) pagaliau įtikinęs,išaiškinęs,netgi sakyčiau-apmokęs,ir mes-kaip tikri lietuviai-dabar patyliukais prunkščiam į saują,kai koks kaimynas (bendradarbis;giminė;dar geriau-brolis

) skundžiasi,kad jo
toks pat automobilis
tokiame pat stovyje ir
tokiu pat dyzeliniu varikliu mieste ryja dviem-trim litrais daugiau,nei mūsiškis (-iai) ,arba nepatikliai kraipo galvą,kad "negali būti"

Nes kai žmogui aiškini,kad paprasto dyzelio miesto sąnaudose vos ne viskas priklauso nuo apsukų/apkrovos,jis visvien netiki.Jam kažkodėl maloniau tikėti,kad jei manuale rašo 9,o jam ryja 10,tai "dar nieko tokio".O kad su tuo pačiu automobiliu,kuriam "lemta" 9,galima kažkiek pasistengus išspaust 6,atrodo kažkokia mistika ir "negali būti".
Gali.