deimantukas rašė:
Grumlinai,bet iš kur susiformavo šitie beprotiško lakstymo,nemandagumo,noro kitą pažemint,pypsinant,nepraleidžiant,užkišant bruožai?
Spėju-tai asmenybės trūkumų tam tikras kompensavimas.Važinėjimas išgėrus ir aplamai alkoholizmas-manau čia atskira tema.
Pastebėjau paprastą dalyką:važiuoti mieste galima nesustojus,tiesiog stebiu artėjančios sankryžos šviesas ir atitinkamai išjungiu pavara ir riedu arba spusteliu,kad spėt,neviršijant greičio.Vidutinis greitis juk lemia viską.Aišku čia nekalbu apie spūsčių metą.
manyčiau, jog ŠIOJE SRITYJE mes tebesrebiame 1985m. prasidėjusio tarybų santvarkos griuvimo metu užvirtos košės atskirus komponentus:
1985m. leidus kooperatinį judėjimą, prasidėjo du procesai: 1) kai kurių žmonių turtėjimas ir 2) nusikalstamumo augimas. pirmasis skatino savo turtų demonstravimą - iš to "pilys" ir "mersai", nesilaikantys taisyklių; antrasis - įstatymų ignoravimas, nes tuometinė valdžia buvo iš esmės paraližuota, kas davė nebaudžiamumo jausmą visais aspektais (t.t. ir vairavimo kokybės, nes tarybiniais laikais eismo taisyklių buvo laikomasi).
ir nereikėjo tiek daug laiko, kad tas taisyklių ignoravimas taptų masiniu reiškiniu, nes "verslininkai" ir "reketininkai" iš esmės užėmė tą pačią poziciją eismo taisyklių lakymosi požiūriu - "mums DZYN, nes mes ubagui mentui numetam kelis dolerius ir jis atsiknisa". savo indėlį tam tikra prasme įnešė ir kova už Lietuvos Nepriklausomybę - prasidėjus TSRS įstatymų ignoravimu, tas laipsniškai išsigimė į
bet kokių įstatymų ignoravimą. vėlgi prisiminkime kokius 1990-1995 metus, kai Lietuva iš esmės buvo nuskalstamų struktūrų engiama valstybė, nes valdžia nesugebėjo/nenorėjo to pažaboti. mūsų gi aspektu eismo taisyklių nesilaikymas "verslininkams" ir "nuskaltėliams" tapo netgi tam tikru socialinio statuso ženklu, kurį perėmė "pacukai", kurie su savo ubagiškais golpais/pacankėm/britvom stengėsi imituoti tą socialinį statusą
dabar pasiektas tas taškas, kai viskas pamažu, bet nenumaldomai pradeda gręžtis link tvarkos atkūrimo
sakote, nea
nu kad IMHO taip:
pažiūrėkite į padėtį prie pėsčiųjų perėjų. pėsčiojo praleidimas prieš 10 metų buvo neįsivaizduojamas dalykas, pėstysis tiesiog buvo mirtininkas su atsitiktiniu būdu nustatoma mirties data
pažiūrėkite į padėtį gatvėse - vairuotojai darosi mandagesni - kad tave praleistų prieš 10 metų buvo neįmanomas dalykas
pažiūrėkite į padėtį su "verslininkais" ir "nusikaltėliais", prie šito luomo priskiriant ir "valdžiavyrius'. jų žymiai mažiau ir jie labiau laikosi eismo taisyklių, nes viešas dėmesys jiems visai nepageidautinas
pažiūrėkite į bendrą padėtį su žuvusiais ir sužeistaisiais. absoliutūs skaičiai yra BAISŪS, tačiau turbūt derėtų tą paskaičiuoti procentaliai nuo bendro autotransporto skaičiaus, ir tie skaičiai ko gero nebus tokie baisūs. jei gerai prisimenu, tarybiniais metais žūdavo maždaug 2 žmonės į savaitę, o dabar kasdien žūsta 2. tačiau jei pažiūrėsime į automobilizacijos lygio išaugimą ir eismo intensyvumo išaugimą - tai gal taip ir turėtų būti pagal matematiką, nes čia turbūt veikia nebe aritmetika, o algebra
aišku, aš tikrai neteigiu, jog whiskas liux, tačiau į whiską reiktų pažiūrėti kiek ramiau. ir, aišku, visdėlto stengtis mažinti tą avaringumą, kiek mes prie to galime prisidėti
uff, prirašiau, net pačiam baisu, kas tiek perskaitys
