WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas

Jaukiausia palata visiems citroligoniams
Dabar yra Geg 03 2025, 22:55

Visos datos yra Array Etc/GMT-2




Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 48 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 2 3 4 Kitas
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 16 2007, 18:16 
Uztat ir rasau:
Cituoti:
realiai neimanoma

:)


Į viršų
   
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 16 2007, 21:01 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Spa 14 2004, 15:45
Pranešimai: 3087
Miestas: AUKSTADVARIS/SIAULIAI
senas katine:) priimu tavo smaikscius pastebejimus:) su dviem testeriais matavau, vienas buvo blogas, kitas geras. dar pradekime oscilografais matuot ir pagal sinusoides spresti apie gen. bukle. argi mums to reikia?:)
taip ir neatsakei i klausima, o tik sukai aplinkui-parodymai skiriasi, reikia isvesti vidurki ir panasi ch..jo...majo...:)
o klausimas buvo toks (atmetus isvedziojimus:)- ar vaziuojant 13,3 V i akuma nuo generatoriaus uzteks ji pakrauti?
tame ir esme, kad ta itampos lempute paneleje perdegus. generatorius buvo sugedes. kazkas ji taise. tipo pataise, paskui lempecka uzsidege ryskaiu ir perdege. va kaip yra. priesingu atveju as cia galvos nesukciau-krauna-nekrauna:)
p.s. gincytis nenoriu..:)

_________________
XM'93 2.0iLPG-Mad Max...Amen..:(; XM'91V6 LPG; XM'98turbo LPG
Ex: XM'90 2.0iLPG; XM'92 V5 LPG; XM'96 V6 APD LPG; XM'93 V6 APD LPG; XM'00 2.5td
Visada su XM...


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 16 2007, 21:50 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Kartojuosi: jei esi tikras, kad įtampa per maža, laiks nuo laiko papildomai pasikrauk akumą ir kurį laiką gali važinėti be pasekmių, trumpai įvardyjamų ""pukute"". Bet per žemos įtampos kaltininkas bus ne krovimo relė, o greičiausiai, kaip old_cat ir rašė, sudilę angliukai, kuriuos pakeisti gali pats (nagus turi) ir nekankinti be reikalo akumo ir elektros sistemos. Gi ir kompai per žemą maitinimo įtampą gauna, ir faros blankiau šviečia... :? Ir naujajm akumui smertį artini...


Paskutinį kartą redagavo 1 proffanas. Iš viso redaguota 0 kartus.

Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 16 2007, 21:50 
POWER

Del to ir rasiau visa straipsni, avansu, galima sakyt, kad panasus matavimai neprasidetu masiskai - tuokart ir akademikas praziltu bandydamas visas imanomas situacijas is pateiktos informacijos fragmentu atkurt. :D

O, kad atsakyt i tamstos klausima pilnai - velgi, kas tas 13.3V? Turetu gi but 14.5, na + 0.2V... Aisku, ne laisva eiga, bent nuo kokiu 1500-2000 aps/min.
O dabar vel speliones: ka parode tavo multimetras? Gal jis netycia turi pilna vidutines (kvadratines, true RMS) funkcija, ir tokia vidutine itampos reiksme yra ispejimas, jog kazkas netvarkoj (pav., vienas diodas neveikia). O, gal paprasciausiai taip interpretuoja generatoriaus impulsus. :roll:
Cia dar galetum akumo itampa nedirbant varikliui pamatuot, tuo paciu prietaisu, gal kiek aiskiau pasidarytu.

Kad neveikia lempute - ner gerai. Pagal ja daug generatoriaus gedimu galima gan tiksliai diagnozuot. Pvz: silpnai sviecia - blogas diodas; mirksi neritmingai - angliukai, arba ziedas isdiles. Pastoviai sviecia - ta ir katinai zino. :D

O, siap, del ko tamsta visa si reikala su matavimais uzsukai, neparasei; gal viskas ten tvarkoj, tik pats isikalbi sau liga? :wink:
Juk su masina vazineji, kaip supratau; akumas nenuseda, pakrovinet papildomai nereik?

P.S. Nebutina gincytis, bet cia gi diskusiju forumas, kiekvienas galim issakyt savo nuomone, ir kieno argumentai bus itikinamiausi - manysim, jog ta nuomone arciausiai teisybes. Nu, ar ne taip? :D


Į viršų
   
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 16 2007, 22:26 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Spa 14 2004, 15:45
Pranešimai: 3087
Miestas: AUKSTADVARIS/SIAULIAI
dekui, suprasta. kol kas nagu nekisiu, nors ir turiu juos. ziema turejau reikalu su vienu xm, norejau patempt gener. dirzeli. ka as zinau, prie varztu ppiet neimanoma. vienas po rato apsauga, kitas prie karterio. rankas susipjausciau kol itempiau (reikejo kisti palei ausinimo radiatoriu kazkur gilyn.
reikals tame, kad as ta masina tik menesis kaip turiu, ir man sake, kad yra gedimas, atseit nekrove. tai vat ir noriu issiaiskinti. nieko baisaus, pavazinesiu ir pats pamatysiu:)

_________________
XM'93 2.0iLPG-Mad Max...Amen..:(; XM'91V6 LPG; XM'98turbo LPG
Ex: XM'90 2.0iLPG; XM'92 V5 LPG; XM'96 V6 APD LPG; XM'93 V6 APD LPG; XM'00 2.5td
Visada su XM...


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 16 2007, 22:37 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Susitvarkyk bent akumo krovimo lemputę... Ne tik kad būtų, bet kad ir šviestų :)


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 16 2007, 22:37 
POWER rašė:
atseit nekrove. tai vat ir noriu issiaiskinti. nieko baisaus, pavazinesiu ir pats pamatysiu:)

Na, jei sprest pagal pirmo post'o data: 2007.03.27 - mazne menesis; jei but nekrove - seniai butum neuzvedes....
Cituoti:
norejau patempt gener. dirzeli. ka as zinau, prie varztu ppiet neimanoma. vienas po rato apsauga, kitas prie karterio.

Gal rata ir vidaus apsauga tereikejo nuimt?
Bet, kas apie V6 as jau mazai ka galiu pasakyt... :(
Daugiau apie senus Kawasaki galeciau paporint, dabar labiau jais esu uzsiiemes. :)


Į viršų
   
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 16 2007, 23:43 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Lap 10 2006, 16:01
Pranešimai: 1244
Miestas: Kaunas
na su 14.5 +/- 0.2 perlenkta... akumui uztenka 13.2 ir daugiau kaip 14.4 nelabai gerai, nes nuverda. Pilnai ikrauto akumo itampa yra 12.6 ir jei nors mV "ant klemos" rodo daugiau, reiskias akumas yra kraunamas. Taip, kad jei turi 13.3V ant laisvu - reiskia viskas labai gerai.

_________________
Peugeot 206 SW '04 2.0 HDI Quicksilver
<< Xantia '94 2.0i VSX - buvo...


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 07:16 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Nė velnio negerai, jei įjungus šviesas krenta iki 12,3... :roll: Krovimo įtampa turi būti tarp 13,6 ir 14,5, ir čia nieko naujo neišrasi. Eilinį kartą pasiūlysiu susirasti kestuko straipsnį forume šia tema.


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 07:37 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Lap 10 2006, 16:01
Pranešimai: 1244
Miestas: Kaunas
tai ir nesakau, kad 12.3 gerai - tai yra blogis, bet 13.2 ant laisvu su ijungtom sviesom yra normaliai. Kazkuomet ant savo VW pamataves ir rades 13.5 supanikavau, kad per mazai, buvau pas kelis autoelektrikus nulekes (vieno nuomone niekad nepasitikiu), tai tie man ir porino, kad cia viskas ok! Tipo 13.2 iki 13.8 yra pats tas ant laisvu ir nedegant zibintam, o daugiau nei 14.4 ant akumo isvis negerai...

_________________
Peugeot 206 SW '04 2.0 HDI Quicksilver
<< Xantia '94 2.0i VSX - buvo...


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 07:37 
Pilnai pakrauto akumuliatoriaus itampa ~14.5V, todel generatorius mazdaug tokia turetu duot, tuokart akumuliatoriui kraunantis, jo itampa pasieks ta reiksma, itampos susilygins, ir krovimas toliau nevyks. Tokia beveik automatika gaunasi. :)
As tu desimtuju V neprisiminiau tisliai, todel parasiau +. Matuojant vistiek gaunasi paklaida, todel jei pagazavus rodys >14V, manau, labai nesigilinant galima sakyt: viskas ok! :D

Jeigu kartais kas nors nelabai pasitiki mano isvedziojimais, o pagooglint pritingi, gali cia rast skaiciuku sia tema is autoritetingo saltinio. :D


Į viršų
   
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 07:51 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Lap 10 2006, 16:01
Pranešimai: 1244
Miestas: Kaunas
pilnai pakrauto tipinio svininio akumo itampa yra 12.6V, o 14.5V ant jo niekaip neisgausi, realiai tik atjungus nu ikroviklio itampa buna iki 13.2V - 13.6V, kuri per keleta minuciu nukrenta iki 12.6V ir stabilizuojasi!

O tokie "patikimi saltiniai" tai tiek pat patikimi kaip ir TV Shop reklama. Neturiu laiko giliai kapstytis ir ieskot tikrai rimtu saltiniu, bet pries n metu turejau garbes rasyti kursini darba tema "akumuliatoriai ir ju krovimo metodai" ar pan. tai "siek tiek" pasiskaiciau ta tema is tikrai rimtu saltiniu :)

_________________
Peugeot 206 SW '04 2.0 HDI Quicksilver
<< Xantia '94 2.0i VSX - buvo...


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 07:57 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Visiškai gali būti, kad tavo kursinį darbą tikrino/priiminėjo kestukas :D


Kadangi tingit ieškoti, o mano nervai silpni, aš paprasčiausiai pacituosiu:
kestukas rašė:
Įkrautos švino - rūgšties akumuliatorių baterijos įtampa pasiekia 13,8V (arba, kitaip tariant 2,3V/elementui, turiu mintyse 12V 6 elementų akumuliatorių bateriją), o tai yra žemutinė įtampos reguliatoriaus riba. Taigi, susilyginus akumuliatorių baterijos ir generatoriaus sistemos (generatorius+reguliatorius) įtampoms, natūraliai nutrūksta elektros srovės tekėjimas tarp jų. Tačiau, kadangi nominali baterijos įtampa yra 12,6V (t.y. 2,1V/elementui), po kažkurio laiko vėl atsiranda skirtumas, dėl kurio ima tekėti srovė minėtoje grandinėje. Visa tai įvyksta žymiai greičiau, jei grandinėje yra elektros srovės vartotojai: lemputės, relės, el. varikliukai - vienu žodžiu - viskas, ką rasite automobilyje ar kitoje mašinoje.
Yra ir kita, viršutinė įtampos reguliatoriaus riba - 14,4V (t.y. 2,4V/elementui - elektrochemikai patikslintų 2,37V/elementui), kurią viršijus prasideda aktyvus dujų (sprogstantis H2 + O2 mišinys) išsiskyrimas. 2,4V/elementui įtampa nerekomenduojama įkrautai švino - rūgšties baterijai ilgiau kaip 48 valandas, išskyrus baterijas, su spiraliniais elektrodais (joms ši riba yra 2,60V/elementui), kurios mums yra dar kiek per brangios (tai: Exide MAXXIMA, OPTIMA, Hawker Cyclone). Taigi, neviršijus viršutinės ribos ir esant įkrautai baterijai, srovė teka, tačiau ji yra pakankamai maža, ir elektros energija paprasčiausiai virsta šilumine, tačiau taip pat nepakankama, kad baterija imtų kaisti. Taip pat vyksta atskirų elemetų "išlyginamasis" įkrovimas, kai mažiau įkrauti, ar kiek didesnės talpos (niekas nėra idealus :) ) elementai vis dar įkraunami.
Minėti dydžiai yra teisingi tik siaurame temperatūrų ruože, nuo +15°C iki +25°C. Esant temperatūroms tarp +10-15°C ir +25-30°C reikalinga įtampos korekcija. Žemėjant temperatūrai, prireikia papildomos energijos išjudinti elektrolitą (sušildyti), o aukštėjant - atsiranda jos perteklius. Todėl už šių ribų būtinas koregavimo faktorius - 0,03V/elementui kiekvienam 1°C: pridedamas temperatūrai krintant, atimamas temperatūrai kylant. Pavyzdžiui, jei temperatūra 10°C žemiau nulio ir reikalingas tas pats efektas, koks būtų, kai yra apatinė 2,3V/elementui riba (13,8V), tai reikalinga įtampos korekcija - U(+10°C)+20xUk=2,38V (14,28V).
Todėl, grįžtant prie tavo klausimo apie tai, kur dedasi energija, galima būtų atsakyti, kad esant žemoms temperatūroms ir standartinei automobilių įrangai, jos netgi trūksta, o esant aukštoms temperatūroms ir tai pačiai įrangai - perkaista akumuliatoriai, jie "verda", t.y. energija "liejasi per kraštus". Būtina sąlyga - geras akumuliatorius ir geras genaratorius (žinoma ir reguliatorius). Blogai veikiant ar neveikiant vienam iš tokios sitemos komponentų - gedimas :old:

Paprastai aiškinant akumuliatoriaus ir generatoriaus sistemą, galima imti klasikinę analogiją su susisiekiančiais indais - kai skysčio paviršiai susilygina, tarp jų liaujasi tekėjusi srovė.

:kngt:
k

kestukas rašė:
Normaliomis sąlygomis (~+20°C), nepriklausomai nuo apkrovos (aišku jei ne kokia super-duper garso sistema sumesta, t.y. turi būti standartinė) ir apsukų - nuo 13,8 iki 14,4V.
Krentant ar kylant temperatūrai toliau nei nurodytos ribos, skaičiuojant įvedamas temperatūrinės korekcijos koeficientas - 0,03V/1°C. Krintant temperatūrai jis nurodo reikalingą įkrovimo įtampos padidinimą, koeficientą dauginant iš laipsnių skirtumo, o kylant temperatūrai - sumažinimą. Pavyzdžiui:
-10°C - 14,7V
0°C - 14,4V
+10°C - 14,1V
+20°C - 13,8V
+30°C - 13,5V
+40°C - 13,2V
Ne visi įkrovimo reguliatoriai tai daro tiksliai. Dažniausiai korekcija atliekama tik viršijus +10°...35°C ribas. Senesni išvis nekoreguoja nieko, tiesiog palaiko kažkokią nustatytą įtampą tarp 13,8 ir 14,4V.

Prie +30°C 13V pilnai neužtenka. Tokiais atvejai akumuliatorių reikia atskirai įkrauti stacionariu įkrovikliu, kas 3 mėnesius. Prie -20°C 14,5V irgi normalu, bet neužtenka.

Priklausomai nuo akumuliatoriaus gamintojo ir panaudotos technologijos galima paklaida apie 0,1V. Tokį įkrovimo reguliavimą pagal temperatūrą rekomenduoja pagrindiniai akumuliatorių gamintojai - Exide Technologies, Fiamm, Varta, Hoppecke ir kiti ;)


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 08:34 
Tu matai, itampos korekcija del temperaturos... Nezinojau dar to bajerio...

Bet, kita vertus, kas gi namu salygom tokio tikslumo matavimais uzsiima, kad dar ir skirtingoj temperaturoj juos daryt. :)

Uztat nemanau, kad tokia mano, kaip eilinio "user'io" pozicija siuo klausimu labai neteisinga: jei akumas nenuseda, elektrolitas jame nedingsta per daug greitai (1-2 kartus i metus papildyt, manau normalu), krovimo lempele tvarkingai uzgesta (buna kartais, kad sviecia pastoviai labai labai silpnai, jei tai seniai ir nuolat - vadinasi, normalu tai sistemai) - vaziuot ir nesukt galvos.

Sakykim, itampa bus kokia pora desimtuju neoptimali - ir ka? Akumas laikys tada ne 4, o 3 metus (pvz.).
Visvien, reguliatoriaus juk pats nederinsi ir neperdarinesi (bent dauguma musu to tikrai nedarys :) )...
Prades baiginetis, issikraut mieste vazinejant - nuvesi i srota, ir nauja isidesi, ne karve kainuoja juk. :)

Ar netaip?


Į viršų
   
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 08:46 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Parašyta, kaip turi būti.
O kiekvienas interpretuoja pagal savo sugedimo laipsnį. :)


Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 48 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 2 3 4 Kitas

Visos datos yra Array Etc/GMT-2


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 0 ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
POWERED_BY
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007