old cat rašė:
O, del keitimo intervalu, tai irgi bene is mados iseinantis dalykas - tie patys 10 tukst gali but nuvaziuoti labai skirtingai. Ir pav. BMW jau seniai keitimas pagal uzsiziebusia serviso lempute. Kazkur gidejau, kad didziuosiuos sunkvezimiuos kazkas panasaus, ar bent zadama.
O kazin pagal ka ta lempute isiziebia? Turbut nera daviklio nustatancio tepalo kokybe. Bent jau senesniuose BMW tai ta lempute uzsidega pagal nuvaziuotus km (t.y nuvaziavus 10kkm ar pan).
O siaip kas liecia tepalo keitima, tai manau nera labai brangus dalykas. Ypac juokingi atrodo tie, kurie pila sintetika, bet intervalus praretina du - tris kartus. Man rodos geriau jau jei taupai tai pilk pusiau sintetika (kaip ir nurodo gamintojas), bet laikykis gamintoju nurodomu intervalu. Pvz maniskiam varikliukui kas 15kkm pakeisti tepala + filtra kainuoja 65Lt, tai sudaro 0,4ct/km kas yra tikrai juokingi pinigai norint uztikrinti variklio tvarkinga darba.
Kas liecia alyvos savybiu pasikeitima, tai jos pajuodimas nuo suodziu ir kito brudo yra tik vienas faktorius. Priedu veiksmingumo netekimas kitas faktorius, taciau alyva turi bloga savybe oksiduotis (senti, gesti) ir taip prarasti tepanciasias savybes, todel net nedaug pravaziuojant alyva vistiek reikia su laiku keisti (tiek passato tiek xantios manualuose - kasmet), galu gale zinant PSA varikliu pomegi gaminti majoneza, savaime akivaizdu jog tepalas uzsitersia pasaliniais junginiais, kuriu kosdamas per pedkelnes nepasalinsi. Kad panaudota tepala galima panaudoti antrasyk - net neabejotina, taciau tik po perdirbimo spec. irenginiais (kur pasalinamos priemaisos ir atstatoma pradine alyvos sudetis) - tikrai ne namu salygomis ir kiek zinau taip gaminti yra pigiau nei is naftos.
_________________
Peugeot 206 SW '04 2.0 HDI
Quicksilver
Xantia '94 2.0i VSX - buvo...