Pagaliau tapau išdidžiu šio XM'o savininku.

Tiesa, nors labai maga kuo greičiau pradėti jį intensyviai eksploatuoti kol kas tenka susivaldyti - ilsinu šį padarą kieme ir nuo pirmadienio ryto tarsiuosi su meistrais, kad užrašytų mane į savo eilę. Ligšiolinis šeimininkas laikėsi nuostatos, kad automobiliu reikia važiuoti tol, kol jis rieda, nieko į jį neinvestuojant. Laimė, kad šis XM'as jam priklausė tik nuo šių metų gegužės. Per tą laiką jis sugebėjo nuvažiuoti apie 25 kkm, tačiau ne tik nė karto nekeitė variklio alyvos, bet net ir nesugebėjo pasižiūrėti, kiek jos yra variklyje (laimė, jo buvo tik vos mažiau nei minimumas). Taigi, nusimato tepalų variklyje ir greičių dėžėje keitimas, pagrindinio diržo su įtempėjais keitimas (ui, kaip skaudės finansinškai

), priekinio kairiojo rato guolio keitimas, variklio pagalvių keitimas, vienų durelių stiklo pakėlimo mechanizmo tvarkymas, karterio tarpinės tvarkymas, aušinimo skysčio ir oro filtrų keitimas. Daugiau, atrodo, viskas normoje. Hidraulika, Citroligoninės specų nuomone, veikia be priekaištų, variklis, nepaisant žvėriško elgesio su juo, irgi tvarkingas. Visi "pribumbasai" taip pat veikia nesiožiuodami. Automobilis nuo praėjusių metų pavasario gyveno Lietuvoje ir iki pat jį įsigyjant pastarajam šeimininkui buvo sąžiningai tvarkomas Kaune, ACS'uose. Palikimo gavau šio serviso knygelę, kur surašyti atlikti darbai už kelis tūkstančius litų.
Jeigu šis XM'as neišduos manęs kaip jo vyresnioji giminaitė "Xantia", draugausime su juo ilgai ir nuoširdžiai. Gal net iki tol, kol sugebėsiu įsigyti padėvėtą C6 (o tai bus negreitai

) Galima sakyti, kad išgelbėjau jį iš buvusio šeimininko, kuris būtų jį neabejotinai "užgrobinęs" su tokia ekspoatacijos politika, rankų.

Štai taip pagaliau išsipildė mano svajonė apturėti XM'ą, gimusi dar gūdžiais 1999-aisiais. Pamenu, tada važinėjau su 1987 metų "Mazda 323" ir "Matsudos" (tada dar kažkaip kitaip vadinosi) servise sėdėjau laukdamas, kol sutvarkys mano kibiriuką. Ten į rankas pakliuvo kažkoks lietuviškas automobilinis žurnalas, kuriame buvo didžiulis straipsnis apie XM'us. Skaičiau apie didžiulį išskirtinio dizaino limuziną, pasižymintį nežemišku važiavimo komfortu ir tuo pačiu didele galia, turintį bene daugiausiai langų iš visų tokio tipo automobilių (trylika, ar ne?

) ir t.t. ir pan. Skaičiau ir seilė tįso, tačiau tada atėjo meistras ir pranešė, kad galiu jau pasiimti savo mazdikę. Nusišluosčiau seiles ir sėdau į kibiriuką. Prieš porą metų jau beveik rimtai ieškojau sau XM'o, tačiau laiko paieškoms buvo maža ir teko pasitenkinti kompromisiniu variantu - "Xantia". Kai šiemet prasidėjo nelaimės su jos varikliu, nusprendžiau - daugiau jokių kompromisų! Tik XM'aS!
