Va čia tai smagumėlis...
Man važinėti XM'u didžiulis malonumas - kiekvieną kartą baigęs kelionę nenoriu iš jo išlipti. Panašu, kad ir XM'ui norisi važiuoti kuo daugiau - ištrauki raktelį, o jis... neužgęsta.
Apie viską iš eilės. Iš ryto važiavo kaip įprastai, be jokių pokštų. Pastačiau darbo kieme. Ateinu per pietus prie ilgasnukio, o centrinio mygtukas nuo rakto neveikia. Atsirakinau dureles su raktu, sėdu prie vairo ir matau, kad prietaisų skydelyje šviečia akumuliatoriaus, rankinio stabdžio ir neužsegto saugos diržo indikatoriai. Įkišau raktelį, užvedžiau variklį. Sakau sau, užgesinsiu ir pažiūrėsiu, ar tos lemputės užges. Pasuku raktelį į nulinę padėtį, variklis tebedirba. Išraukiu raktelį - DIRBA. Vėl įkišau raktelį ir pusšimtį kartų pabandžiau jį pasukinėti pirmyn atgal - dirba...

Kadangi ilgasnukis automatinis, su kokia sankaba ir penktu bėgiu uždusinti variklio neįmanoma. Kas lieka? Laukti, kol sudegs visi kokie 30 l benzino, esantys bake?
Laimė, prisiminiau apie stebuklingąjį raudonąjį mygtuką po kapotu. Keli stiprūs sprigtai į jo korpusą ir variklis pasipurtęs nutilo. Nuėmiau vieną gnybtą nuo akumo - ir elektra išjungta. Rakteliu užrakini dureles ir voila.

Nori važiuoti, uždedi gnybtą ant akumuliatoriaus, paspaudi raudonąjį mygtuką, užkuri rakteliu, suvedi magnetofono kodą (optional) ir važiuoji. Sustoji - vėl kartoji procedūrą su raudonuoju mygtuku.
Juliaus iš "Citroligoninės" diagnozė telefonu - pabirusi, susvilusi ar dar kaip nors sugedusi kontaktinė grupė, esanti prie užvedimo spynelės. Paguodė, kad su šiuo ekstra atveju galėsiu užvažiuoti pas jį kitą savaitę. O iki tol dažniau varstysiu kapotą. Kad tik neužšaltų, rupūžė.
Ir kas per mašina tas XM'as.
