Prikeliu sena tema:
Evil rašė:
Beja, pas mane gale stovi "Comfort" sferos - realiai nepatinka del dideliu galo svyravymu vaziuojant per dirbtinius kalniukus, susiubuoja taip, kad realu kabliu zeme pakabint. Ir itariu, kad tos comfort zikleriuotos sferos itakoja ir tai, kad labai jauciasi skirtumas tarp tuscio ir pilnai pakrauto automobilio minkstumo.
Neseniai po teisingos hidraktyvios Xantijos hidraulikos apziuros paaiškėjo (ačiū "Autovitus" specialistui), kad visalaik važinėjau ne su Comfort, o su galinėm sferom nuo paprastos Xantijos be HA, kurios iš esmės skiriasi žiklerių diametru vietoje 0,5mm turi 1,1mm (o tai 4,4 karto didesnis skerspjūvio plotas). Dėl to automobilio galas buvo itin minkštas, linguodavo ir siūbuodavo kaip tikras laivas. Dabar gale sudėtos teisingos sferos su teisingu žiklerio diametru, na ir tiesa sakant negaliu atsidžiaugti - minkštumo praradau gal 20% ir tai tik tam tikrais atvejais - vaziuojant plentu kalvotoje vietovėje masina vaziuodavo maloniau amortizuodama, tačiau dauguma atvejų mašina važiuoja smagiau (kalbant apie minkštuma, komfortą), nes visi virpesiai yra gesinami greičiau ir nepasiekia tokios amplitudės, visumoje mazi nelygumai yra pravažiuojami nepajutus, su "tiuninginėm" sferom jausdavosi viskas - pervaziavus tilto sujungimą - mašina subanguodavo, pervažiavus duobe - subanguodavo, perjungiant bėgį ar truktelėjus iš vietos - priekis pakildavo į dangų (iš šono vaizdas lyg amerikietiškas musclecar'as su 500AG). Dėl komforto nesiskundžiau tada, bet dabar važiuoti dar komfortabiliau.
Kitas dalykas stabilumas. Pakeitus sferas jo dasidėjo 200% (neperdedant). Anksčiau dažnai jausdavau kaip galas "plaukioja" darant staigų posukį, vartydavosi ir pati mašina, persirikiuojant iš juostos į juosta staigiai (apvažinėjant duobes), kartais tekdavo vairu pakoreguoti, kad nesumėtytų galo. Dabar prieš staigesnį posukį jau morališkai nusiteikiu, kad mašina pasvirs į vieną pusę ir... ji nepasvyra

Perjungiant bėgį ji ne nekrupteli, vairuoti tikras malonumas! Kauniečiam turbūt žinoma kelio atkarpa tarp Romainių kapinių ir Baltų pr. - tikras testodromas. Su "nauja" pakaba saugiai, neišvažiuodamas į priešpriešinio eismo juostą galiu visą atkarpą įveikti trečia pavara, greitį išlaikant ~60km/h, anksčiau tekdavo prieš staigesnius posūkius mesti greitį ir juos įveikinėti 2 pavara.
Nežinau, kaip būtų su šiek tiek žikleruotom sferom, tačiau faktas, kad didėjant žikleriui
dramatiškai mažėja stabilumas ir valdomumas, o
atsirades minkštumas nepriduoda komfortabilumo!
Vis dėl to Citroen dirbo ne savamoksliai inžinieriai ir manau, kad žinojo ką daro - viskas paskaičiuota optimaliam stabilumui ir komfortui.
_________________
Peugeot 206 SW '04 2.0 HDI
Quicksilver
Xantia '94 2.0i VSX - buvo...