Čia tik mūsų asilėliai iš TS-LKD anginą per šikną operuoja, nes jų pažinimas apsiriboja hemorojumi. Netgi keleivinių lėktuvų pilotams visame pasaulyje leidžiama 0,02 promilių riba; visuomeninio transporto vairuotojams įvairiose valstybėse 0,03-0,06 (Lietuvoj berods 0,04). O pas mus kėsinamasi eiliniam vairuotojui jau už 0,01 promilės įsūdyti iki 1000lt baudą
http://www.alfa.lt/straipsnis/10264301/ ... 3-17_20-34Kaip įvardyti panašius paistalus? Iš vakaro gerai prišveitęs morkų/česnako mišrainės, žmogus su lėtesne medžiagų apykaita ryte jau įpučia 0,05-0,1 promilės. Jam ką; visą kitą dieną nesėst už vairo? O jei kitos dienos vakarą jis vėl nori tos mišrainės?...

O visa "karo keliuose" problemos esmė yra ne tiesiogiai "pijokuose", o kad gatvėn su šviežutėlėmis teisėmis išmetami neparuošti ir net pusėtinai neapmokyti vairuotojai. Jei žmogelis eismo sraute silpnai orientuojasi netgi blaivas (ir visiškai nesvarbu, kiek jam metų), suprantama, kad jam ir nuo tų leidžiamų 0,2 promilių gali visai stogą nunešti ir jis gali imti tverti užribines nesąmones; bet tai ir tame bus kaltas ne tiek alkoholis, kiek "žalias lapas", o netiesiogiai- ir vairavimo mokyklos bei "Regitra", išdavusi tokiems teises.
Perdaug nesiplečiant, pažįstu gal dešimtį vairavimo instruktorių, ir man žinoma jų "kompetencija"- tiek pedagoginiais, tiek vairavimo stiliaus, tiek automobilio sandaros klausimais. Daugumoje tai tie patys gerai visiems pažįstami "gezai", tik pasenę ir jau be treningų; mąstymas su metais nedaug tekinta. Aš jau nebesistebiu, kodėl toks paprastas veiksmas, kaip stabdymas varikliu, daugumai vairuotojų yra paslaptis po devyniais užraktais, ir pamatytas sukelia akių išsprogimą. Instruktoriai negali mokinių išmokyti to, ko patys nemoka.
Vairavimo mokyklos nė velnio neparuošia naujų vairuotojų netgi standartinėms situacijoms. Apie promiles- bet kuris "dalnobojščikas" gali papasakoti, kiek kartų laiku pavartoti paprasti 40ml konjako, po kurių jau galima įpūsti 0,2-0,4 promiles, padėjo jam neužmigti naktį prie vairo, ir tuo išvengti ne vienos avarijos.
Be to, tiems, kas norės pasivažinėti ir kam nors įliuobti su 3 promilėm, vienodai nusičiurkšt, ar įstatymai leidžia 0 promilių, ar 0,4. Čia jau smegeninę tokiems purtyt reikia, griežtinti atsakomybę avarijų atvejais kiek tik leidžia sveikas protas (bei kalėjimų talpa ir ištekliai), o ne paikus "sausus" įstatymus priiminėti.
Bet mūsų glušpetriai (ar populistai, ar konservai, ar kaip juos ten) Seime visvien vaizduoja stabdą "karą keliuose", jie moka ištarti sakralinę frazę "uždrausti" ir už ją nubalsuoti, po ko jų smegenų aktyvumas vėl nuslopsta ligi įprasto nulio. Kažkam pozityvaus, kas pakeistų situaciją iš esmės, jie netinkami, nes neturi net pradinės informacijos aptariamu klausimu.
Ir įdomu, ant ko Seimas mėgintų joti, jei girtų už vairo išvis nebeliktų; jei nebe 93proc, o visu 100proc avarijas darytų ir žmones traiškytų vien blaivūs asmenys? Turbūt būtų pradėtas karas prieš dviratininkus ar pėsčiuosiuos; kad tik su vairavimo mokyklomis ir teisių išdavimo tvarka nieko daryt nereikėtų?

Nes neabejoju, kad geras ketvirtis vairavimo instruktorių bei šiaip turinčių teises asmenų, įskaitant ir tuos genialius įstatymus kepančio Seimo narius su jų vadu-jumoristu, šiandien be kyšių neišlaikytų netgi ir to paprastučio "Regitros" egzamino. Todėl ir turime tą avaringumo statistiką, tą "karą keliuose" tokiu, koks jis yra; jei absoliučiai visi žinotų ir laikytųsi absoliučiai visų KET reikalavimų, nebūtų nė vienos avarijos. Bet kai žmonės, kepantys įstatymus, nesiorientuoja aplinkoje, gimsta įvairiausių šedevrų, kurie po to skubos tvarka masiškai atšaukinėjami. O kada bus prieita prie normalios vairavimo mokyklų ir jų instruktorių atestacijos, kada joms bus sudarytos privalomos normalios mokymo programos, kas realiai leistų sumažinti autoįvykių skaičių, taip ir lieka miglotoje ateityje. Juk lengviau viską suversti ant "pijokų" ir išforsuoti šiuo klausimu vos ne isteriją, nors statistika akivaizdžiai rodo, kad pagrindinė avarijų priežastis yra bendras KET nesilaikymas ir net nežinojimas, o ne vien atskiro jų punkto apie leistinas promiles pažeidimas.
liuka rašė:
na nenoriu taves izeist,proffanai,bet tu kai kurias klausymais blondine........
Bet kokiai objektyviai diskusijai reikalingai skaičiai ir faktai, kuriuos, bent jau aš, pateikiau. Per savaitę iš 43 įskaitinių avarijų 40-ies kaltininkai buvo blaivi- tai pakankama, kad priverstų susimąstyti, ar ta "antipijokinė" isterija iš tikrųjų turi tokį stiprų pagrindą, kaip žiniasklaidoje ir iš Seimo bandoma įteigti. Mano galva, pagrindinė autoįvykių priežastis visgi kitur. Ir greičiausiai, ne pijokystėje

.
Jei yra kitų argumentuotų paaiškinimų nurodytam reiškiniui, mielai perskaitysiu. Antraip, teks manyti tai, kas jau senai žinoma: kad kregždukai nesuvokia, ką ir apie ką šneka

. Nes kai žmogelis, Seime ligtol nepateikęs nė vieno projekto, po kažkurio laiko išlenda su idiotišku (gal kokio patyrusio dėdės konservo) inspiruotu projektu apie 0,00000 promilių, ir iškart pasitaiso, kad "čia gal medikai geriau pasakys; gal galima ir 0,1", vienareikšmiškai galima teigti, jog jis tik bando imituoti, kad Seime ne veltui sėdi ir mūsų mokesčiais suneštą duoną ėda; kad kažką dirba

. Bet imitacija apgailėtina; daug graudesnė už antrų XMų salono "medį". Nes akivaizdžiai nei jis pats, jausdamasis visiškai blaivas, nėra pūtęs alkotesterin, nei klausęsis medikų nuomonės šiuo klausimu. Ir jau juolab nėra bendravęs su keliūšnykais, kurie tais alkotesteriais sklaistosi kasdien, ir tiksliai žino, kas kiek kada ir dėl ko įpučia. Žodžiu, kewšinis wištą moko

.
Būtų jau graudu, jei nebūtų taip juokinga. Čia Lietuva; čia visiška laisvė, ir Seiman galima rinkti netgi konservus, o ne vien šiaip jumoristus.
