liuka, grumlinasTauta aišku džiaugiasi, kad nors retsykiais nusileidžiate ant žemės, bent jau kad papielyti griešnykus, bet, visgi, nesate absoliučiai teisūs, todėl gal vertėtų atsargiau rinkti išsireiškimus
grumlinas rašė:
.... iškrapštė iš archyvo, nupūtė dulkes ir vėl maumoti, kaip kokią nuo kėdės apačios nugramdytą kramtuškę.
žodžių tryda, tsakant...
Praktiškai visa tauta neriasi iš kailio, beieškodama, kurioje kolonėlėje kuras būtų bent keletu centų pigesnis. Daug kas apsirūpina ir visų įmanomų kolonėlių nuolaidų kortelėmis, suteikiančiomis nors kelių centų nuolaidas. Bet kai žmonės po šimtmečio kito pagaliau įsisąmonins, kad iš kiekvieno kuro litro kainos neišvengiamai 6-10ct sumoka už teisę pažibinti šviesomis saulėtą dieną, jie irgi pradės mąstyti, ar to tikrai reikia.
Dieną įjungtų šviesų naudos avaringumo statistikai ligšiol niekas neišmatavo, tuo tarpu dėl to kylančios papildomos 2-3proc kuro sąnaudos jau yra nustatytos neginčyjamai. Tai tėra simboliški 2-3proc sąnaudų (pinigų/naftos), kas duotų, jei visutėliai visos valstybės tos "šviesų dieną" tvarkos laikytųsi, "simboliškus" 1,5-2proc bendro planetos užterštumo CO2 (nes nustatyta, kad transportas duoda ~70proc bendro CO2 kiekio).
Šiai dienai tasai įstatymas, kaip ir dauguma įstatymų, priimtas paprastos daugumos balsavimo principu. Kai daug kas iš balsuojančių net nežino, už ką balsuoja. Kol kas vyrauja tema "vivat stop karui keliuose"; kai pradės vyrauti tema "vivat ekologija", kas nutiks jau penketo metų bėgyje, vien dėl tų papildomų sąnaudų šviesų bus atsisakyta, ir greičiausiai visoje Europoje. Teršalų išmetimo normos su laiku vis griežtėja, o transportas, kaip jau minėta, jų išmeta apie du trečdalius bendro teršalų kiekio. Tai kam reikalingas neįrodomas ir abejotinas "saugumo" gėris, kai "teršalų" ir "išlaidų" blogis yra aiškiai įrodomas skaičiais?...
Šis įstatymas visvien bus atšauktas, ir kuo greičiau- tuo geriau.
Kad žmogus rašė senoje temoje, kas ne kuriems kažkodėl užkliuvo, tai grynai iš forumo pusės, jajam respektas; nėr ko kaskart kurti po naują temą, jei senoji dar toli gražu neišsemta.
liuka rašė:
kiti nuo per didelio suvartoto kiekio -pradeda irodineti ,kad alkoholis + vairavimas yra geris....
Šito niekas neįrodinėjo, išskyrus medikus paskutinius kelis dešimtmečius... bet kadangi tai buvo pagrinde europiečiai ir amerikiečiai, galima turbūt juos užskaityti kaip KGB agentus, ir nekreipti į jų raportus dėmesio, ane?
Tema jau ne į temą, bet juk ne aš pradėjau.
Taigi, per paskutinius kelis dešimtmečius yra nustatyta (siūlyčiau pasidomėti kad ir googlėje), kad laikas nuo laiko pavartotos mažos etilo akloholio dozės (po kurių jau galima įpūsti ir palei 0,4, nes kalba eina apie kiekius iki 40ml konjako) stimuliuoja beveik visus žmogaus fiziologinius procesus, tiek medžiagų apykaitą, tiek ir nervines reakcijas.
Mano asmeniniai tyrimai ant nuosavo kailio rodo tą patį.
Taigi, nesiplečiant, siūlau eksperimentą, kuris užbaigtų forume visas tuščias šnekas šia tema, kadangi nėkart nevairavusių ir alkotesterin nepūtusių, bet palaikančių idėjas apie 0,000000, "svaigalų" kad ir delfyje pakanka.
Kadangi jau pagarsėjau kaip "pijokų" advokatas, prie starto linijos stosiu aš pats, šnopuodamas kaip baisulinis sliubinas su cielom (bet vis dar leidžiamom) 0,39 promilėmis, ir prašyčiau patiekti ką nors iš visiškų abstinentų;
liuka turbūt atitiks šį kriterijų. Ir davai tikrinti, kas geriau- ar leidžiamos 0,39 promilės, ar neleidžiamos 0,00 promilės
. Taigi, siūlau paprastą, tampriai su KET ir mašinos pažinimu surištą susipažinimo su alkoholio poveikiu programą; ko daugiau tikram automobilistui bereiktų?...
1. Darom KET testą. Sėdam prie kompo, ir kas neišspręs visutėlių užduočių, niekur neis. Ir užduočių ne šiaip, kaip bukame Regitros egzamine, kur iš 30 ar 40 klausimų galima 10proc klaidų. Sprendžiam absoliučiai visas užduotis, ir neleidžiamos a nė jokios klaidos. Pirmas išsprendęs viską teisingai eina gerti alaus, o kitas sprendžia, kol viską išspręs teisingai.
2. Ekstremalaus vairavimo testas. Esu tikras, kad blaiviems šoperėliams bus visai nesunku su nepažįstama mašina tiksliai nusileisti po lietaus molėtu puskilometrio ilgio šlaitu miške, su išstatytais slalomo trasos žymekliais, nenuverčiant nė vieno iš jų ir nenukertant nė vieno medelio. Žinau vieną tokią testtrasą Romainiuose, bet neatsisakysiu sudalyvauti, jei ji bus ir kitur. Tesvarbu, kad ji būtų pakankamai ilga ir slidi. O jei kuriam nors nusileisti be nuostolių nepavyks- atgal pas KET; ir vėl pakol neliks klaidų... O pirmas nusileidęs be nuostolių eina gert alaus.
3. Miesto (šiuo atveju- Kauno) kirtimas skersai piko metu. Logiškiausia būtų rytų/vakarų kryptis, bet sutiksiu ir su bet kuria kryptimi; svarbu, kad starto laikas ir važiavimo atstumas būtų tinkami.
Taigi, mašinoje sėdi tiriamasis vairuotojas, oponentas ir du stebėtojai. Piko metas. Užduotis- kirsti miestą kiek įmanoma grečiau pagal visas KET, plius 10km/h. Idealios tam testui sąlygos būtų pūga, bet tiks ir paprasta liūtis.
Kadangi vienodas pikas nebūna, o liūtis irgi ne kasdienis reiškinys, gal mašinomis teks važiuoti ir su paros ar savaitės intervalu- tai susitarimo reikalas. Pralošęs, vėl iš naujo be klaidų bando atsakyti KET bilietus... O laimėjęs eina gert alaus.
Toks testukas leistų daugmaž baigti bukas šnekas apie "blogį" kad ir 0,1 promilėje, ir įsibėgėti šnekoms apie nesiorientavimą savo mašinoje bei KET. Ir tai būtų pats baisiausias dalykas, kurio kaip velnias kryžiaus bijo visi, visa gerkle berėkiantys apie "pijokus už vairo": kad visgi, net ir negeriant, teks mokytis eismo taisyklių.
Tai davai, jamam šitą testą a la lažybas?...
Jei pralošiu tokias kaip ir lažybas, pasižadu kEliais apeiti aplink Soborą, kas 10sek skanduodamas "ALUS-FU". O jei praloš Abstinentas, artimiausią šimtą metų jis gaus Citroenų GranMyte rytais garsiai ir nuoširdžiai tęsiamu balsu valandą giedoti mantrą "Kaip nuostabu yr litras ledinės Starkos pirmadienį prašvitus rytui; tas yr puiki savaitės pradžia".
Prieš švaistantis savo mėgiamais aštriais ir tradiciškai niekuo nemotyvuotais teiginiais, siūlyčiau dar ir pasidomėti, kuo gi buvo motyvajama, priimant dabartinį įstatymą apie leidžiamas 0,4 promiles; kodėl nebuvo iškart kišamos idėjinės 0,0
.