WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas

Jaukiausia palata visiems citroligoniams
Dabar yra Geg 06 2025, 05:40

Visos datos yra Array Etc/GMT-2




Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 12 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: Bal 24 2010, 16:00 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Spa 08 2005, 07:00
Pranešimai: 359
Miestas: Kaunas-Klaipeda
Gal kas turite kokios konkrečios info šaltinius apie vožtuvėlio ant turbinos reguliavimą.
Vožtuvas apie kurį kalbu randasi ant turbinos korpuso ir esant viršslėgiui atidaro per svirtį sklendę, per kuria visos išmetamos dujos nukreipiamos į duslintuvą.
Internete perskaičiau rusų straipsnį apie šio vožtuvo reguliavimą, bet informacija grynai teoriška.

Turiu nusipirkęs manometrą, kurį planuoju prijungti prie oro padavimo kolektoriaus, tokiu būdu matysiu turbinos sukuriamą slėgį.

Prašau pasidlinti patirtimi ir patarimais šituo klausimu :)

_________________
Y3 ir Y4
<< Berlingo Multispace


Į viršų
StandartinėParašytas: Geg 16 2010, 16:01 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Spa 08 2005, 07:00
Pranešimai: 359
Miestas: Kaunas-Klaipeda
Pagaliau pabandžiau matuoti turbinos sukuriamą slėgį, tam reikalui nusipirkau manometrą
(tiesa skalė didoka tokiems matavimams 0-4 bar, tam reikalui labiausiai tiktų skalės ribos 0-2,5 bar). Papildomai nusipirkau 5 m guminės žarnos skirtos suspaustam orui.

Guminę žarną pajungiau prie kitos žarnos kuri prijungta prie to juodo plastmasinio kolektoriaus (modeliuose su BOSH kuro siurbliu tas kolektorius aliuminis), o kitas galas jungiasi prie daviklio, kuris ir valdo rodyklę prietaisų skydelyje.

Dėl laiko nebuvimo ir tingėjimo guminę žarnelę prie kurios prijungtas manometras į vidų pratempiau tiesiog per pravirą langą :).

kadangi pirktasis manometras nebuvo užpildytas glicerinu (manometro skalė) tai kai tik paspausdavau rodyklė pradėdavo drebėti kaip išprotėjusi.

Matavimų rezultatai tokie:
važiuojant lygiu keliu 3 pavara staigiai paspaudus nuo ~45 iki 65..70 km/h (važiuojant 70 km/h apsukos ~2500 aps./min) manometro rodyklė straksėdavo iki 0,3-0,4 bar.

važiuojant lygiu keliu 4 pavara ~85-90 km/h greičiu ir staigiai paspaudus iki 110 km/h (~2400 aps/min) manometras rodydavo ~0,3-0,5 bar.

Man visiškai neaišku ar tai yra gerai ar ne, bet traukos man trūksta. Savaitgalį pavažinėjus Xm'u, kasdienis "sportbatis" (1,6 HDi) važiuoja kaip kartingas.

Jei kas gali, labai norėčiau pamatuoti Jūsų slėgį (turiu omenyje Citroen Xm turbo d12 turbinos sukuriamą slėgį, o ne ...)

P.S.
tiek daug dar nesu prirašęs šiame forume :D

_________________
Y3 ir Y4
<< Berlingo Multispace


Į viršų
StandartinėParašytas: Geg 16 2010, 18:56 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Verčiau daugiau skaityk; mažiau teks rašinėti :) .
Manualai aiškiai nurodo, kad važiuojant (t.y. su apkrova) ketvirtu arba penktu bėgiu, esant 3500rpm, turbina turi duoti 0,7...0,9bar (t.y. prie šio slėgio jau turi sudirbti apsauginis vožtuvas). Ir kol nepasieksi šių apsukų, negalėsi tiksliai nustatyti, ar tiksliai veikia tas numetimo vožtuvas. Dabar aišku tik tiek, kad aplamai turbina veikia. Bet kiek ji įpučia, ar pasiekia nominalą, tebeliko nežinoma.
Važiuok darsyk su savo mašina, o ne kibk prie svetimų :D .


Į viršų
StandartinėParašytas: Geg 16 2010, 19:50 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Spa 08 2005, 07:00
Pranešimai: 359
Miestas: Kaunas-Klaipeda
Taip dėl to tai sutinku, bet kad mano variklis po kap. remonto, dar tik 3000 km nuriedėjo, tai labai pedalą spardyti nėra didelio noro.

O prie kitų kimbu būtent, kad pamatuoti slėgį prie 3500 aps/min, o po to ir mano atlikto bandymo salygomis, ir jei viskas sutampa - vualia, taip jau tas Xm'as ir turi važiuoti ;)

_________________
Y3 ir Y4
<< Berlingo Multispace


Į viršų
StandartinėParašytas: Geg 16 2010, 21:19 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Pas mane abi mašinos penktu bėgiu prie 3500rpm įpučia 0,35-0,38bar. Ant pakėlėjo, t.y. be jokios apkrovos, todėl su minimaliu išmetamųjų dujų kiekiu :) . Taip matuoti galima tik "ant durniaus"; įsitikinimui, kad turbina tikrai veikia.
Nu nepabijok kelioms sekundėms ketvirtu užminti bent 3krpm; variklio, po tokios abkatkės, dėl to velnias jau neims.
Ir šiaip; jei jau neviršyji 2500rpm, kokį turi pagrindą skųstis, kad mašina netraukia? :D
Ji tokiom sąlygom taip juntamai ir netrauks. Tik pasieki sukimo momento maksimumą, ir jau aukštini pavarą; ir apsukos vėl <2krpm, ir sukimo momentas vėl ne pikinis. Įtariu, kad be reikalo kabiniesi prie tos turbinos :roll: .
Jei turėsi laiko, privažiuok iki darbo; galėsi pralėkt mano Slibinu, kuriame numetimas dabar stovi ties 1bar. Bet jei sukti jį tik iki 2500rpm, įtariu, kad važiuos irgi taip pat :roll: .


Į viršų
StandartinėParašytas: Geg 17 2010, 07:50 
Atsijungęs
Pastovusis

Užsiregistravo: Kov 31 2007, 07:57
Pranešimai: 194
D12 motoras be 2000 rpm miega. Netraukia, nestuma, nedirba ir kitaip nuvilia atsargų vairuotoją :)
Ogi važinėjant virš 2000 rpm - pas mane kuro sąnaudos iki 6 ltr/100km :) Kol kas didžioji dalis tenka užmiesčio keliams, maždaug du trečdaliai.
Mieste brūžinu trečiu bėgiu. Ir motoras patenkintas :)
Kaip traukia? Sostinėj nuo šviesoforų krautas breikas šalimais naujų blizgančių vienodai lekia... :D
O turbinos indikatorius iki raudono užlipa tik jei ketvirtu krumpliu nuo 90 km/h spusteliu prieš ilgą įkalnę :D
Tu geriau ne turbiną kankink, uždegimo kampą patikrink.


Į viršų
StandartinėParašytas: Geg 17 2010, 08:47 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Spa 08 2005, 07:00
Pranešimai: 359
Miestas: Kaunas-Klaipeda
scaniagt rašė:
O turbinos indikatorius iki raudono užlipa tik jei ketvirtu krumpliu nuo 90 km/h


Tai va būtent, pas mane spausk nespaudes prieš ta įkalnę turbinos indikatorius miega. Max kiek esu atlenkęs turbinos rodyklę prietaisų skydelyje - trečdalį skalės.

_________________
Y3 ir Y4
<< Berlingo Multispace


Į viršų
StandartinėParašytas: Geg 17 2010, 11:46 
Atsijungęs
Pastovusis

Užsiregistravo: Kov 31 2007, 07:57
Pranešimai: 194
O gal pas tave tas vožtuvas neuždarytas pilnai? Prie saviškio motoro nelindau, o roveriui buvo bėda - turbinos vožtuvas pilnai neuždarydavo. Motoras netraukė net pusė jėgos :)
Vaikšto vožtuvas? Neužsikirtęs, neužrūdijęs? Ar uždarant girdisi, kaip atsiremia?
Stebuklų technikoje nebūna, aišku; bet gedimo priežastys tai dar oho kokios išradingos būva :D


Į viršų
StandartinėParašytas: Geg 17 2010, 12:35 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Spa 08 2005, 07:00
Pranešimai: 359
Miestas: Kaunas-Klaipeda
scaniagt rašė:
Ar uždarant girdisi, kaip atsiremia?

Nu taip 19 metų mašinoje negaliuy atskirti kuris garsas yra būtent to vožtuvo užsidarymas. Palindus po mašina matosi, kad yra svirtis kuri reguliuojasi, bet bijau reguliuoti, kad visokios detonacijos neprasidėtu.

Įtariu, kad siurblyje tas vožtuvėlis, kuris priklausomai nuo turbos slėgio reguliuoja kuro padavimą, gali būti stipriai prisuktas...

_________________
Y3 ir Y4
<< Berlingo Multispace


Į viršų
StandartinėParašytas: Geg 17 2010, 13:07 
Atsijungęs
Pastovusis

Užsiregistravo: Kov 31 2007, 07:57
Pranešimai: 194
Atsiprašau - neaiškiai pasakiau; neužkurtu motoru pajudink tą sklendę. Ji neturėtų lengvai vaikščioti, spyruoklė pusėtina, bet dvimetrinio laužtuvo nereikės :) Sklendė - apvalus blynas vidury vamzdžio, besisukiojantis ant ašelės - ir uždarant sklendę arba jaučiasi, kaip sklendė pilnai uždaro (kaip blynas pasiekia vamzdžio sieneles), arba ne :) Tai - ne moksliškas metodas, o ir ne šimtaprocentinis. Bet kartais tokiu būdu galima išvengti mazgų ardymo ;)
O reguliuoti - viena traukelė, kiek nusuksi, tiek atsuksi; kad tik vijų skaičiaus nepamirštum :)
O ir su detonacija - tai neturėtų motoras tokios kvarabos pagauti :) Tokią ligą greičiau pagautum įpurškimo kampą reguliuodamas ;)


Į viršų
StandartinėParašytas: Geg 17 2010, 18:19 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
scaniagt rašė:
D12 motoras be 2000 rpm miega. Netraukia, nestuma, nedirba ir kitaip nuvilia atsargų vairuotoją :)
Jei šneka eina apie mechaninį siurblį, siūlyčiau pridėti frazę "priklausomai nuo sureguliavimo"... :) . Standarte, pagal manualą- taip; max. Nm (max. trauka) išsivysto prie 2krpm. Bet tai po ranka turiu vieną pavyzdį, kuris lupa esant 1800-2600rpm (kaip maždaug ir priklauso), ir kitą, kuris įsisuka tik nuo 2400rpm, ir po-strašnomu šparina panašiai ligi 3800rpm, dūmais pildamasis. Ir nei motoras, nei turbina tame ne prie ko :) . Abi turbinos numetinėja esant 1bar. Užtat neatleidžiant mieste tapkės, vienas ryja ~11, kitas tik ~8,5.
Kodinis žodis- siurblio sureguliavimas.

Sernas rašė:
Max kiek esu atlenkęs turbinos rodyklę prietaisų skydelyje - trečdalį skalės.
Vėl likai nesuprastas :roll: . Skalės redlainas pasiekiamas tik esant 0,9bar. Jei pats rašai, kad nevystei apsukų, ir tepasiekei 0,3-0,4bar slėgį, tai ko stebėtis, kad tepasiekei trečdalį skalės?... Taip ir turėjo būti. :roll:
Pasigauk kada Kaune lukasistą Polę, pasikviesk kompanijon ir mane su atsuktuvu, ir po 5min pamirši apie visokius netraukimus :) . Kaip ir baika, bet rimtai. Nes, panašu, pūti iš musės dramblį.


Į viršų
StandartinėParašytas: Geg 17 2010, 21:00 
Atsijungęs
Pastovusis

Užsiregistravo: Kov 31 2007, 07:57
Pranešimai: 194
proffanas rašė:
Jei šneka eina apie mechaninį siurblį, siūlyčiau pridėti frazę "priklausomai nuo sureguliavimo"... :)

Tikrai taip :)


Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 12 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra Array Etc/GMT-2


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 6 ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
POWERED_BY
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007