Istorija jau įėjo į automobilinių anekdotų apie blondines aukso fondą (

), bet, matau, visgi reiktų pasižiūrėti ir rimčiau. Ir pasiaiškinti, kas čia per negerumai.
Jei tikrai yra kaip aprašyta, ir pavarų dėžė penkiabėgė, tai čia surašytos totalios pievos
arcius rašė:
vaziuojant pirma pavara 26 km/h rodo 1250rpm
arcius rašė:
1200 rpm (tarkim vaziuojant 95 km greiciu penkta pavara)
Šito negali/neturi būti.
Galiu paprasčiausiai sulyginti. Šisai automobilis sveria panašiai kiek ir maniškis (~1,5t), o variklio duomenys beveik identiški manajam (110AG ir 245Nm su pikais prie panašių apsukų). Logiška būtų manyti, kad ir tiek pat pavarų turinčios pavarų dėžės perdavimo koeficientai bus panašūs. Ale bet tačiau; 95km/h greičiu penktu bėgiu pas mane yra 2150rpm, o ne 1200rpm. Pirmu bėgiu prie 1250rpm greitis pas mane vos 11km/h, o ne 26km/h. Išvis neįsivaizduoju, kaip su tuo C4 pajudėti iš vietos, jei pirmu bėgiu laisvas ~800rpm apsukas atitinka ne 6-7km/h, o 17km/h

. Čia juk tas pats, kaip pradėti važiuoti trečiu, ar netgi ketvirtu bėgiu. Tokių dalykų nėra nė vienoje šeimyninėje mašinoje. Pajudant iš vietos ant laisvų apsukų, tiesiog privalu užgesti: prie tokių apsukų variklis negeneruoja tokio sukimo momento, kad tempiantis tokią masę per kelias akimirkas pasiekti tuos 17km/h. Keista, kad vairuotojas su 15m stažu tokių neadekvatumų nepastebėjo

.
Kitas dalykas- maksimalus greitis. Keturcilindriai dyzeliai paprastai projektuojami taip, kad maksimalų greitį pasiektų važiuodami aukščiausia pavara, varikliui sukantis apsukomis, kai išvystoma maksimali galia. Šiam varikliui tai yra 4000rpm. Jei esant 95km/h jis sukasi vos 1200rpm, tai, išeitų, jo maksimalus greitis yra apie 315km/h? Su 110 arklių?

Absoliutus briedas. Katalogai jam maksimalų greitį nurodo ~195km/h, kaip ir mano mašinai su manuoju varikliu. Kas darsyk patvirtina, jog ir perdavimo skaičiai dėžėje
turėtų būti panašūs.
Sakyčiau, tachometras knisa smegenis. Bet nesakysiu, nes mašina elgiasi kaip priklauso; bandant ja pastoviu greičiu važiuoti <1300rpm, variklis protestuodamas purtosi, kas yra normalu (nepakanka sukimo momento; jo kreivė prie tokių apsukų dar tik pradeda staigiau kilti). Vadinasi, tachometras nemeluoja

. Meluoja spidometras; dvigubai???

Nu neįmanoma; kad autostradoje velkasi 60, o ne 100km/h, pastebėtų net aklasis, išvis nematantis spidometro. Jau vien iš pro šalį praskrendančių mašinų garso.
Jeigu su tąja mašina tie 7000km buvo pravažiuoti pagrinde laikant <1300rpm apsukas ir besipurtant, nenustebsiu, jei jau bus išplyšę variklio/dėžės pagalvės, pridegę purkštukai, užneštas EGR'as ar įsiurbimo kolektorius. Atsakingai tvirtinu, kad yra durnystė pastoviai važinėti ant tokių apsukų. Ir šoperėlis su 15m stažu tokių dalykų nežinojo?!
Kokia iš visos tos beliberdos peršasi išvada, jei jau rimtai pasižiūrėti? Nugi jomajo; dėžė įdėta iš visai kito automobilio/variklio! Perdavimo koeficientų nukrypimas nuo normos lyg ir ne linijinis, vadinasi, ne tas bus ne reduktorius, o visi krumpliaračiai, ar/ir pirminis velenas!

Nu visokių cūdų naujuose automobiliuose pasitaiko, bet tokio dar negirdėjau... Todėl versija atrodo nelabai įtikėtina. Bet kad kitos paprasčiausiai nėra

. Vienareikšmiškai, kažkas su dėže ne taip.
Galutinė išvada; apie visą temą. Arba mus aplankė internetinis trolis, nusprendęs "pasilinksminti" citroenistų sąskaita, arba mašinėlės gamintojams/pardavėjams visas reikalas "truputį" pakainuos...

Laukiam dilerių verdikto.