Išluptas iš BX motoras su dėže. Ruošiu (būsimasis laikas)...
XUD7TE 1,7TD 66kw motoriukas su BE3 penkiabėge dėže.
Bandau po truputį ardytis, vertint, žiūrėt ir pagrinde - sandarint.
Įdomūs pastebėjimai:
Ppakabinamą guolį BXams išmušt yra ką veikt. Kai mušiau ZX ir C15 - užteko poros stuktelėjimų geru plaktuku per vamzdį, įremtą į guolio fiksavimo žiedą. Kai keičiau praeitą žiemą BX14 pakabinamą - kapojau, kol susiėdęs guolis pats išbyrėjo ir pusašis iššoko su visa vidine guoliaviete. Šitam BX TZD Turbo - pradžioj bandžiau stuksent, paskui daužyt, galiausiai teko net iš peties sočiai pavanot, kol išsijudino. Aišku, pasunkinimas tas, kad darbas darytas ant žemės, pasikėlus mašiną, be jokios duobės. Bet ZX ir C15 taip pat buvo daryta.
Turbo 1,7 motoras daug sunkesnis už 1,7D motorą - natūralu, nes ir siurblys didesnis, ir turbina buvo, ir t.t. Bet dviese-tryse dvyruodami šiaip taip įsinešėm į patalpą, kur padėtas ant pjedestalo patogiam darbui. Buvo nuimtas generatorius su starteriu, dėžė su sankaba ir smagračiu, interkūleris. Visa kita liko ant motoro.
Sukinėt 25metus nejudintus varžtus sandūroje aliuminis-cinkuotas plienas yra afigienai nelinksmas dalykas. Kur varžtas trumpas tiesiai į aliumą, dar gerai, bet kur jis ilgas ir pradžioj eina kiaurai ilgą priveržiamą detalę, tik paskui į patį sriegį - liūdna. Pripuvę būtent toje priveržiamoje dalyje ir lūžta ne prie sriegio, o prie galvutės, tad priveržiamas daiktas nusiima ne bet kaip, o numaunant kaip nuo špilkų. Taip buvo su termostatu - jo dangtelį sukant lūžo 2/4 varžtų, o patį korpusą ir šlangų šakotuvą viename 1/3. Korpusą, jei kas, turiu atliekamą su visais sveikais sriegiais, bet tą likutį geriau pavyktų išsukt iš galvos, nes kitaip teks sriegti į didesnį sriegį. Šitam ardymui teko sugadinti puikiai veikiantį originalų termostatą, kurį radau Vernet Calostat 89metų. Tam atliekamam korpuse yra kitas termostatas, naujesnis. Tikiuosi, kad bus veikiantis, arba pirksiu naują. Tik anas kažkodėl 80C, vietoj priklausančių 83.
Net nežinojau, kad šitas variklis turi kuro pašildymą. Pasirodo, galinis aušinimo sistemos flanšas turi ir žarneles kuro įėjimui ir išėjimui. Kadangi šito nežinojau, tai ir neatjunginėjau, ko pasekoje su draugais iškelinėjant variklį kažkas kažkaip strigtelėjo, bet paskui pajudėjo - šenos sutruniję žarnelės tiesiog nuplyšo

Įsiurbimo kolektorius matyt jau buvo judintas, nes radau, kad trūksta dviejų varžtų, kurie nelabai patogūs įsukimui - gėda vokiečių remontininkams (Lietuvoje tas daryta manau nebuvo, nes kiek pamenu turbo neremontavo, duslintuvo ir galvos tikrai neremontavo, o daugiau ten lįsti nelabai būtų ko, išvis varikliui niekas nebuvo daryta, apart tepalų ir žvakių pakeitimo, nes dirželio niekas nekeitė...)
Kiauri visi keturi velėno ir velenėlio riebokšliai, taip pat atrodo, kad leidžia ir per vėliavėles. Kiauras netgi dėžės pirminio veleno riebokšlis

Sankaba buvo keista kažkur 2004tais metais, po to pravažiuota buvo labai nedaug, gal 20-30kkm, tai ją radau iš esmės labai gerą, netgi visiškai sveiku išmynimo guoliu. Manau, kad vistiek jį pakeisiu, o šitą pasiliksiu ateičiai įdėt į kokį prastensnį darbinį bolidą ar kitam žmogeliui, jei norės pigiojo remonto.
Nežinau, ką čia dar pasakyt, darbelio laukia smagaus, bet jis man visai patinka.
Noriu nuomonių, apsimoka profilaktiškai galvos tarpinę pasikeist? Pastaruosius 100kkm tas daryta tikrai nebuvo, kadangi judintas kolektorius - yra minčių, kad gal darė Vokietijoje arba padarė žmogus, kuris ją parvarė, tik nepasakė (nors ir yra mamos buvęs klasiokas ir labai nuoširdus, plius mašina pradžioj buvo skirta jo žmonai, tik jai nepatiko BX dizainas).
Esu kažkur skaitęs, kad XUD7 ir XUD7TE tarpinės laiko 200-300kkm ir dažniausiai prakiūra. Čia kalba apie originalias gamyklines, pakeitus problema dingsta. Tarpinę reik dėt vistiek metalinę, tad ji kainuos apie 80Lt. Vožtuvai turėtų būti geri, gal tik juos galima nuvežt pritrint. Galvos šlifuot nereikia, o gumeles keisiuos vistiek. Hmmm, laukiu šitus variklius knibinėjusių žmonių kompetetingų nuomonių, jei būtų nesunku
