tadas1991 rašė:
tadas1991 rašė:
Bet tiek prie diržo, tiek prie velenėlio lindau. Tame ir reikalas. Jei būtų prakiuręs karteris ar švaistiklis išlindęs per bloką - būtų ramu.
Nedadarymų nesiimu, bet padariau klaidą, nes prieš imdamas nemačiau, kad tas variklis jau kažkieno darytas...
Nutempėm į savininko garažą ir pradėjom po truputį aiškintis.
Sulaužyti 2 iš 3 velenėlio laikikliai, o pats velenėlis į tris dalis. Bičiuko tėvukas šalia keikėsi, kad prichaltūrino kažką galvistai matomai, nes pats prie akių savo volviako meistrų suchaltūrintas purkštukų grįžtamąsias tvarkėsi - nulaužtas žarnelės antgaliukas ir ant karšto kažkaip priklijuota, bet viskas bėga...
Toliau nusiėmėm velenėlį, diržą, išsisukom žvakes ir taip primityviai su pirštu tikrinom. Antras tvarkoj, trečias ir ketvirtas pūst pučia, bet lyg abejotinai, reiktų pamatuot kompresiją, bet esmė, kad pirmas visiškai gatavas - pro šalį pučia viską. Tai paskambinus saulynuui ir paklausus, kiek pas jį kainuoja normali tikrai gera nepridirbta 1,9TD galva, pats savininkas priėmė sprendimą keisti motorą. Dabar ieškosis kokio padoresnio. Sumesim viską nuo šito ant gausiamo kito ir turėtų būt viskas panašiai į gerai. Tikiuosi... Šiaip ten gyvo velnio priardyta senų 205tų pas juos, bet tiek galvos, tiek velenėliai nuo 1,9D jau parduoti ar išmesti, tai gaila, nes būt buvę ką užmest.
Pasirodo, kad buvo ir galva sveika gulinti pas juos.... Nežinojo nei patys, kad neparduota ji.
Dabar sekantis atnaujinimas. Nusipirko bičas motorą, jis pirko ir jam pardavė 1.9TD nuo kito 306.
Nusiardėm viską, išsitraukėm dėžę, pasiskolino iš pažįstamo motoristo keltuvą motoram - išsitraukėm motoriuką. Perrinkinėjam šiandien viską nuo vieno ant kito: žiū, kad viskas kaip ir tinka, bet neidealiai. Tai kažkur koks varžtas kito ilgio, tai šlanga kitokia, tai flanšas aliuminis, tai šplintai vienam varikly ten, kur kitam nėra, ir vietos jiem nėra. Į darbo dienos galą kažkaip užkliuvo akis ant bloke išmuštų raidžių - BAM. Kas užrašyta? 7TE. Taigi, bičas įsigijo senąjį gerąjį 1,7TD. Pradžioj buvo žiauriai nusivylęs, bet pasakiau, kad pas tą motorą tiek pat kilovatų ir viskas ten iš esmės tinka viens prie vieno beveik. Nesu įsitikinęs dėl purkštukų ir siurblio, bet komplekte manau turėtų veikti gerai, kubatūros skirtumas tik 130ccm.
Nupirktas variklis buvo su velenėlio ilguoju variantu su škyvu, o pas jį trumpasis su pompa tiesiai prie galvos tvirtinama. Pradžioj mąstėm dėti škyvinę vakuumo pompą, bet į dienos galą anas įsidrąsino ir su bulgarke čirkštelėjo velenėlį - taigi pritaikėm velenėlį naujo tipo pompai, šiaip taip išsukau tepimo kanalo aklę ir darbas dienai baigtas.
Kitądien dar parsiveš jis abiejų pusašių riebokjšlius, alkūniako smagračio pusės riebokšlį ir rinksim į krūvą iki galo, nes liko tik tai ir dar uždėti kolektorius su turbo (nuiminėjant, visai nauja tarpinė suplyšo - taip pagaminta. Dėsim vėl naują, tik dabar metalinę iš mano atsargų).
Beje, patvirtintas meistų liapsusas - sumaišė velenėlių laikiklius. Aš, kadangi nežinojau, kaip tiksliai jie atskiriami - nesigilinau ir dėjau taip, kaip buvo sudėta. Tai dabar, beardydamas savo exBX motorą, užtikau, kad jie sunumeruoti tiesiog nuo smagračio pusės 1 2 3. Paėmėm anuos laikiklius ir viskas aišku: 1 ir 3 ne savo vietose...
Praeitą savaitę dar taisiau vieną P406. Ten buvo reikalas pagaliau pakeisti tą grybišką žarnigalį originalia sandarinimo gumyte sankabos darbiniam cilindriukui. Tuo pačiu buvo atvažiuota pagrinde dėl to, kad sugrybavo generatorius ir keisti garsai iš diržinės pavaros. Diagnozuota generatoriaus sankabėlės mirtis, nuimtas generatorius ir gavus tinkamą sankabėlę, nuvežtas meistreliams, turintiems įrankį, pakeitimui. Tuo pačiu uždėjau ir naują dirželį, nes buvo jau visiškas lavonas.
Pakeičiau salono filtrą ir dar vieną galinę stabilizatoriaus traukutę, su kuria buvo truputį reikalo, nes prasisuko abiejų galų vidiniai galvučių lizdai. Viršuj nupjaut paprasta ir greita, o apačioj šiek šiek problematiška, nes nėra vietos net normaliai raktui užkišt, tai apie pjovimą kalba sunki. Teko išimti amortizatorių, nes suporto judinti ir vamzdelių lankstyti ar pan nenorėjau. Bet tas amortiko išėmimas ne toks ir sunkus.
Savaitgalį vėl atvarė draugas su C5. Kadangi riebokšliam dar laiko ir pinigų nebuvo, tai tik sužiūrėti dėžės tepalą. Prasukus kamštį, pradėjo bėgti. Vadinas, perpilta. Vadinas, eilinis meistrų liapsusas, kai nežinoma kiek pilti (arba tiesiog pilta 2l per alsuoklį, kas yra normalu), arba žinant, kad varva (ten drėgna buvo ties vienu jau nupirkus) - įpilta su rezervu. Besisukinėjant aplink mašiną, pamatyta, kad šlapia visoj vairuotojo pusės arkoj. Įkišau ranką ir ištraukiau amortiko abratkės galą. Kadangi lūžęs prie pat vamzduko, tai nuo vamzduko numoviau tą nulūžusį galiuką, gražiai nukirpau dar centimetriuką nuo šlangelės apipurvinto galo ir pakaitinęs užmoviau į vietą. Pasiunčiau kolegą į Meharį nusipirkt LDSo - supylus litrą, lygis pakilo iki normalaus

Na ir tvarkausi savo tą BX TD motoriuką. Kolkas dar ardymas vis. Galvą visgi nulupau. Nieko baisaus ten neradau. Tarpinė Elring - paranitinė, neatrodanti sena. Matyt, kad tikrai bus nupirktas BX iš vokiečių su trūkusiu diržu, nes visi požymiai kas daryta ir ko trūksta, veda prie to, kad galva garantuotai lupta. Varžtai su tempimo spiralėmis, bet tikri vokiški originalūs senoviniai VERBUS, net galvutės paprastos šešiakampės 16mm, o ne kokios ten žvaigždinės - jaučiu, kad dėsiu senus, dar turėtų jie laikyti. Tarpinės brangokos ir retokos jau, tai dar svarstau, ar pirkti metalinę(berods) Elring už 100Lt, ar pataupyti ir pirkti paranitinį Glaserį už 50.
Galva gera - forkameros vietoj, pertvaros tarp vožtuvų visos sveikos. Liuks. Reiks dar pridėti ką, kad pasižiūrėti tiesumą.
Pasikeisiu gumeles, nuvešiu kažkur sužiūrėt ir pritrint vožtuvus ir tiek

Stumokliai šiek tiek apkepę, bet nusivalys. Nei kiek nekliba, honingai cilindrų dar matosi. Ant jų pilna kažkokių užrašų, kurių dar niekad neteko matyt. Kiba kokie remontiniai, nes užrašyta ant visų ir P2, bet kad pagal CItroen, bent jau originalas remonto šičia nenumato - yra duotas tiesiog kodas naujo komplekto stumokliai plius naujas blokas.