Tiesa, liepos istorijos:
Kaip Tadas 99tų Masteriui Kondiškę paleidinėjo:
Ką reikėjo padaryti:
1. Naudotas geras kompresorius, kuriam teko pakeisti skriemulio guolį, bet už tai sandarus, su veikiančia ir neišklerusia sankaba, bei keliantis slėgį, ne taip, kaip buvęs.
2. Pakeistas nauju Dayco (viduje INA ar SNR guolis, pamiršau jau) visiškai lavoninis buvęs parazitinis guoliukas ir uždėtas naujas Dayco dirželis - sukamės tyliai ir gražiai.
3. Kiauras vienas vamzdelis prie kompresoriaus, pats antgaliukas klijuotas - meistras pervirino vamzdelio gabaliuką nuo kito donorinio vamzdžio
4. Patikrinta sandarumui ir užpildyta sistema freonu su dažais. VALIO - radiatorius sveikas. Jei būtų reikėję, vis dar yra naujų 99tų metų Renault Master autobusiukui, ir ne kiniečių, o tipo Nissens

Kadangi originalas sveikas, sutaupyta apie 120eur.
5. Kondiškė vis tiek pati nesileidžia. Leidžiasi ir gerai šaldo tik sutrumpinus slėginį daviklį arba padavus tiesiai į kompresoriaus sankabą pliusą. Slėginis daviklis pakeistas nauju - vistiek neveikia.
6. Pakeista į su mažiau išbarstytų detalių salone esantis temperatūros ir pūtikų reguliavimo skydelis - masė į kondiškės kompresoriaus valdymo relę ateina, bet nėra pliuso.
7. Kadangi elektroninio valdymo čia dar nėra, o skydelyje matoma užrašus Normal ir MAX, suprantame, kad kažkas turi reguliuoti temperatūrą ties tuo Normal vistiek, kai MAX turėtų būti pastoviai sukamas kompresorius. Randame į garintuvą sukištą termopovielą su bimetaliniu jungikliu jos gale. Jungiklis veikia ir spragsi, tačiau į pliusas ateina, o iš jo neišeina niekad. Ardom jungiklį ir valom bei sutempam apsvilusius kontaktus - valio, iš jungiklio išeina pliusas ir ateina į relę.
8. Relė maitinama, bet vistiek nesižadina. Keičiam relę gera prancūziška naudota Cartier. Relė žadinasi ir sujungia kontaktus, bet kompresorius nesileidžia.
9. Mhm, relės išėjimas su kompresoriaus pliusu jungiasi, bet į relės atėjimą pliusas neateina. Pereinam saugiklius ir randam vieną nudegusį 15A (saugiklius visus pereit tenka todėl, kad neturim ir niekur nerandam jokios elektros schemos ir net saugiklinės schemos, o primityvi ant jos pačios dangtelio AC saugiklio numerio ar vietos nenurodo), kurį keičiam geru prancūzišku naudotu DAV saugikliu.
10. Valio - kompresorius leidžiasi ir išsijungia iš salono ir temperatūros mechaninis reguliatorius veikia

Šaldo puikiai ir netgi įjungus - patys leidžiasi ventiliatoriai bei kuro siurbly esantis selenoidas kilsteli apsukas.
11. HM, bet neveikia MAX rėžimas. Kadangi schemų neturiu, tai man jau per daug, atsibodo knaisiotis po laidyną, nes iš skydelio viskas išeina, bet kažkur nenueina, kur turėtų eiti tiesiai, o eina vistiek per termojungiklį. Tai padarytas papildomas mažas jungikliukas MAX rėžimo įjungimui, kuris tiesiog sutrumpina laidus, taip apeidamas termojungiklį, ir kompresorius dirba nuolat. Savininkas, grįžęs su bolidu iki namų, paskambina pasiguost/pasidžiaugt, kad nusišaldė ranką

Kadangi busas yra buvusi greitoji, tai tiek kondiškės lygiagrečiai vamzdžiai/žarnos, tiek pečiuko papildomos žarnos nueina į galą - būdą, kur veždavo ligoniukus ar net ir nabašnikus. Ten viskas yra, ir įjungus kondiškę girdisi, kad cirkuliuoja. Tik va neveikia tos klimato kontrolės dėžės pūtikas ir termostatinis termperatūros reguliatorius. Su savininku susitarėm, kad padarysim, jei išeis, kad ten viskas veiktų, kitąkart, nes dabar jau brangoka ir taip gavos, ir šiai dienai nebūtina.
Žmogui toks darbas su visomis medžiagomis, važinėjimais, detalių paieškomis ir pačiomis detalėmis, įtraukiant ir darbo kainą, pakainavo 310E. Vertinkit
Pvz Vilniuje vien kompresorius kainuoja 100eur, ir žmonės atsisako vargti ir tikrinti, ar sankaba veikia (atvažiuok pats pasitikrinsi). Nuvažiavom į Panevėžį, kur vyrai telefonu žadėjo, kad turi bent tris, kas duoda didelius šansus, kad bent vienas veiks, ir gavom už 40eur

Šaunuoliai.
Ir pagarba kondicieniorių meistrui Romui iš Sargėnų - teisingi vyrai, darantys teisingą darbą teisingomis kainomis
