HeLLmiX rašė:
Nu nebukit tokie pikti. Kiekvienas pasirenka kas jam brangiau - arba laikas arba pinigai. Kam pinigai tam sugaistas laikas ieskant nesiskaito. Kam laikas tas lerka gal ir brangiau bet neiesko visa diena kur cia 5 eurais pigiau nusipirkt

apie antkainius nera net prasmes kalbeti, kas nera susidures ir savo verslo neturi vargiai supras kaip gaunant 30 euru uzdirbi tik 10 ar dar maziau

o jei dar legaliai dirbi... Kaip ten chebra su verslo liudijimais mechanikams? Naikins? Kainos kris?

Yra ir puikiai naudojama tam reikalui IDV
Navanas rašė:
Kadangi tema jau visa iį pievas nuvarė, tai naujas bajeris iš "pasidarytk pats": Pakeičiau vairo stiprintuvo siurblį, pasirodo, zirzė ne jis, zirzė generatorius, gerai, kad siurblys kainavo 10 eu, keičiau , aišku pats. O atrodė akivaizdu

patingėjau paklausyti su strypu.

bet laimei čia ne citroenui.
O jei mechanikas būtų taip pakeitęs už pinigus? O jei dar tamstos paliepimu?
Vakar užvakar ir vakar beveik po visą dieną keičiau Peugeot 106 tiltą galinį. Versija S16, su storu stabilizatorium, KONI amortizatoriais ir t.t. Gavęs žmogus šrotinį tiltą ir tipo bus geras, tipo dedam, nuo kažkokios mažalitražkės. Tiltas visas molyje, tiek jo, tiek šrotinis dar labiau molyje. Reikėjo perdėti ašis, nes keičiami stabdžiai, nes pas donorinį tiltą būgnai, o pas originalų - diskai. Taigi, savininkas sakė, kad ašis galima išdaužyti plaktuku. OK, jis sako, jis žino, išdaužiau. Po to savininko senelis tekintojas tvarkė sriegius, o aš ieškojau mažesnio sriegio veržlių, pritaikiau nuo mažesniųjų PSA pusašių. Istorija tęsiasi. Ardomės lauk aprišimą. 50proc. varžtų nepasiduoda be kaitinimo lietlempe ir daužymo su kuvalda, galiausiai atsisuka visi, beveik... Nuiminėjam seną tiltą. Du varžtai iš keturių atsisuka, trečias galiausiai atsisuka, bet pasisukęs stringa - pjaunu. Ketvirtas net neplanuoja judėti, galiausiai prasisuka su sailenbloko/pagalvės vidiniu vamzdeliu ir veržle ir sukasi ratu. Pjaustau varžto galvutę, veiksmas vyksta per 3cm nuo benzino bako ir per 2cm nuo benzino užpylimo žarnos ir per 5cm nuo kuro bako alsuoklyno, prilaikant jį ranka. Galiausiai pavyksta išpjaustyti ir laužtuvu nulupu šaibą. Per prievartą nulupu tiltą nuo likusio kabėti varžto. Nusileidžiu ant žemės.
Nupjaustau lauk likusį varžtą, veiksmas vyksta toje pačioje vietoje prie benzino.
Ant žemės truputį apsivalom naują tiltą (žemės darbai), nusikarpom nereikalingus supuvusius vamzdelius ir visas juos laikančias zateškes.
Užkeliam "naują" tiltą. Nurinkinėju būgninius stabdžius. Vieną pusę šiaip taip nudaužiau, kita pusė nepasiduoda netgi naudojant "šeštadienį". Su builgarke supjaustau visą galinę stabdžių lėkštę, išdaužau lauk visas kaladėles ir reguliatorius ir tuomet jau būgnas galiausiai nusidaužo. Išdaužau ašis. Tarėmės, kad prie torsionų ir guolių nelįsiu, nes nemoku ir nenoriu mokėt. Paprašė jau pradėjus darbą "prie to pačio" pakeisti stabilizatorių, nes jo sportinės versijos storasis, o čia mažalitražio gal pusantro karto plonesnis. Randu, kad stabilizatorius visas kliba tilte. Kairėj pusėj laisvumas gal milimetras, padilus įvorė, normaliai, pofig, susirinks ir veiks. Dešinėj pusėj kliba gal 4mm ir daužosi metaliniu garsu. Įvorės išvis neyra. Taip pat neyra ir riebokšlio, o viskas užtepta hermetiku. Išsivalau ir dedu kitą stabilizatorių pasimatuot. Stabilizatorius apie centimetru per ilgas. Matau, kad ir senasis plonasis stabilizatorius jau buvęs pjaustytas bent vienam gale. Bet jo ilgis beveik geras, dedu jį nafig atgal. Kadangi įvorės jokios neturiu ir neprivalau turėti, ir neturiu laiko dar parą laukti, kol man ją ištekins, apvynioju ten LHM butelio atkirpęs juostą ir surenku, vistiek dar turės susitvarkyti, o gal ir nebereikės, gal pamatys rezultatą ir visgi kito tilto reikės jau naujo arba iš tikro restauruoto, o ne prieš dešimt metų. Į tą galą iš seno tilto labai grubiai (kitaip per rūdis neišėjo) išimu riebokšlį, kuris jau irgi kažkoks pritaikytas, ir ištiesinęs daugmaž į panašią formą - įdedu, vis geriau, nei nieko. Viską taip pat aptepu hermetiku. Sudedu naujus varžtus ir priveržiu - stabilizatorius nebekliba. Viską išsišveitęs ir susitepęs sudedu visas stabdžių konvertavimo dalis ir pačius stabdžius. Dedu guolius - nesipresuoja, lenda ašis lauk, nes nuo išdaužymo jau atsilaisvinus. Šiaip taip uždėjau, bet reikėjo pašveisti vieną ašį, kad guolis eitų beveik be įvaržos. Guolis vienas gatavas, nes buvo deformuota ir kiaura apsauginė skardelė, kitas beveik gatavas. Beveik gatavam užteko prikrauti tepalo ir dar gal veiks, o gatavam prikrovus tepalo tik pablogėjo - matyt senas sukietėjęs tepalas prasiskiedė ir išsiplovė, tai dar prasčiau sukasi. Dedu amortikus - nesideda, per trumpi. Žiūriu originalius - tokio pat ilgio. Vadinasi jie įsidės tik nuleidus mašiną ant žemės. Gali būti, kad tiltas yra iškeltas, bet pažiūrėsim nuleidę. Taip pat, dedu ratus - nesideda, remiasi į slenkstį, nes labai žemai nukritus šakė. Paspaudęs lengvai nepiktai slenksčio plastmasę, ratą uždedu, bet šiaip su anuo tiltu taip nebuvo ir neturi taip būti, nes kitaip ratus uždėt galima tik nusileidus šakes ant kaladžių, arba galbūt įdėjus amortikus irgi pavyktų. Taigi, originaliai sužeminta S16 versija greičiausiai nuleidus ant žemės dabar jau turės kokiais 5-10cm aukštesnį galą už priekį.
Vietoj planuoto pusdienio darbo ir apie 60eur, užtrukau praktiškai dvi dienas. Rezultatas labai šūdinas, bet viską dariau pagal užsakovo pageidavimus - uždėjau viską taip, kaip buvo, nuoširdžiai stengiausi pakeisti stabilizatorių, nors ir nepavyko, nelindau prie torsionų, guolių ir kitų važiuoklinių dalykų (taip tarėmės, nes kitaip išvis nebūčiau daręs, ir daugiau jau nebedarysiu), perdėjau stabdžius, nekeičiau guolių, nekeičiau stabdžių diskų (bet juos neprašytas nušveičiau) ir įtikinau įdėti bent ekonominės klasės naujas kaladėles už 8eur. Už darbą noriu paimti 150eur, bet manau, kad nepavyks. Maždaug tiek kainuoja gamykliškai Lenkijoje restauruotas visas tiltas be stabdžių. Tiesa, diskiniams stabdžiams dabar nėra, bet juk, kaip iš teksto supratote, ašis galima pakeisti, o daugiau niekuo nesiskiria.
Taip pat buvo pakeistas variklio tepalas su filtru. Ten kažkaip viskas puikiai pavyko, nes buvo naudojamas naujas tepalas ir naujas tepalo filtras. Taip pat, savininko neprašytas, įdėjau naują karterio varžto varioką, nemokamai

Tiesa, pamiršau parašyti, kad senajame jo tilte buvo sudėtos kaladėlių fiksavimo skardelės taip, kad bet kada galėjo iškristi, tai tuomet ir kaladėlės taip pat. Ech ta darbo kokybė...