Na ką. Starte juokavau, kad jei surasim, kas paveš iki Kauno, tai pakeliui namo priduosim mašiną į šrotą. Ir tikrai tikėjausi saugaus ir ramaus finišo. Na gerai, ne saugaus ir ne ramaus, o su adrenalinu, ir galbūt pergalingo

Pirmas etapas buvo liuks. Susistygavom darbus ir instrukcijas, truputį užskubėjom gerais keliais, bet tai labai pravertė, nes galėjome trumpam sustoti pasireguliuoti salono šilumą iš "pirties" į "maloniai šilta", nes nutrūko troselis, teko kišti rankas po panele prie kraniuko. Dar buvo momentui užstrigę laisvos apsukos beveik ties ribotuvu, bet tereikėjo perkurti automobilį su "ŠTART" mygtuku, ir viskas gerai. Truputį užsisvajojome ir pavėlavome 16s į pirmo etapo finišą, tai jau ketvirtis įskaitinės vėluotos minutės. Gaila, jau gavome baudos, bet nieko, nedaug. Matau laiko teisėjo Xamo šypseną dėl mano kasmetinio automobilio pasirinkimo ir standartiškai nelabai tyliai dirbančio duslintuvo, t.y. turbūt jau 4ti metai iš eilės taip ir prisimenu frazę "Tadai, kur tavo duslintuvas?". Beje, šiemet jis buvo visiškai sandarus ir tvirtas per visą dieną, tik nepilnos komplektacijos, mat kažkas buvo jau prieš mane išėmęs vieną reikalingą bakiuką.
Lekiam toliau. Matom, kad asfalto antram etape bus labai nedaug, o tą ~49 kmh vid.greitį pažliugusiais keliais sunkiai sekasi išlaikyti ir nuolat nuo jo tolstame. Pasižiūriu, kad atsilikome jau gal dvi minutes. Spaudžiu labiau, posūkiai, posūkiai, uch, šiaip taip dar ant kelio laikomės. Tarka, tarka, panos gale skraido aukštyn žemyn. Biškį asfalto, gazas dugnas su 1,4i, aplenkiam keletą maloniai praleidžiančių konkurentų, vėl žvyras. Smagu, patinka vairuoti tokiais keliukais, ir oras puikus, tik saugau priekinį dešinį kampą, nes žinau, kad ten nemenkai parūdijus atraminės gumos tvirtinimo vieta, ir nors ir išbandyta tikrai stipriai laužant, ir niekas nesideformavo, bet vistiek ne visai ramu dėl tos vietos jodymo, todėl bjauresnius ravus imu labiau kairiu ratu. Į Liukos LKP pavėluojame apie minutę (lyg ir, toje vietoj buvau susikaupęs, kad neatsitrenkt į patį LKP, nes LKP vietelė posūkio išorinėj daly pasirinkta įdomiai). Po to pravažiuojam kažkokių miškelių su kalniukais ir gerais tešliniais posūkiais, išeinam į tiesią, kur vėl tarka (posūkiais sekasi važiuoti geriau ir net greičiau, nes nėra tarkos) ir kažkurioj vietoj pastebiu, kad šokinėja automobilis gerokai daugiau, negu turėtų, jau visai be BX magiško kilimo. Žvilgte priekin, kad gerokai per žemai priekis, visai nukritęs. Galvoju, kad "jau prakiuro vamzdis. Bet tai prieky??? Ten gi niekad neprakiūra, o ir galas stovi. Ai, nors gi nėra galinio grįžtamo vamzdžio (išimtas), tai jei korektorius laiko į visas puses gerai, tai galas ir nenukrito turbūt". Dėl visa ko žvilgt į aukščio rankenėlę - "ai, čia va kažkas užkrito iš daiktų ir matyt su ranka pajudinau ir nusislinko žemyn, tuoj pakelsiu ir lėksim tolyn". Nekyla... Negaliu pajudint aukščio rankenėlės, nors ji buvo laisva ir neužpuvus, o dabar piktai užstrigus žemiausioj padėty ir net įtempta. Stoju ir pasitiesęs skudurą bandau pritūpt po mašina, bet jau nebereikia, nes matau galinio tilto priekines atramas, kartu su laikančiais kronšteinais, atplėštais nuo kėbulo skardų/slenksčių, po slenksčiu (kai turi būti už/virš), beveik palei žemę. Keliu galvą aukštyn, nusiraminu ir pradaręs duris kolegoms pranešu, kad mūsų šiuometinis ralis baigtas VISIŠKAI. Tuo tarpu pro šoną pralekia auksinė Škoda ir kokono X7. Tada privažiuoja Tomas su žydru C5 ir sustoja.
"Viskas gerai?"
"Ne, bet čia jau nepataisysim, mum ralis baigtas, negaiškit, išspręsim

"
Ir einam spręst. Skambutis Saulynui ir bandom pamažu ten ir važiuoti, apie 50km. Reikalas baisus. Tiltas, krisdamas, nuo kėbulo laikiklio nuplėšė duslintuvo galinę gumą ir tik dėl to, kad viena guma dar laikosi jis ir prie pačio tilto, dar ne ant žemės. Bet kokiam nelygumui papuolus, tiltas ir duslintuvas braukia žemę su baisiausiais garsais, viskas gale kliba ir barška. Norėtųsi tralo, bet pagalvojam, kad iš tokios šiknos "vidury niekur", kur tralistui realiai reiktų duoti koordinates, lauksim pusę dienos, niekas nenorės važiuot ir dar kai galiausiai pavyks, bus tona pinigų. Važiuojam toliau. Įvertinęs vaizdą, nusprendžiau, kad jokio apsisukimo, staigaus posūkio ir jokio bandymo važiuoti atbuliniu, nes tilto priekinės pagalvės išplyšo, o jos tiltą ir laiko saugiau vietoje. Galinės pagalvės viso labo vulkanizuota guma, kuri gali atplyšti, ypač kai per 27 metus tarp gumos ir plieno susidarę nemažai rūdžių ir turbūt iš pačios gumos likę nelabai daug. Greitis iki 10kmh, 3km priekin žvyro tarkos labirintais, kairėn dar 2,5km žemyn nuo kalniuko, pro kažkokias sodybas jaukiame slėnyje su upeliu ir stačiu kalnu ir didele provėža "ar užkilsim?". Užkilom. Dar kairėn ir dar kilometrų, vienur iš kalno staigus perėjimas į horizontalų kelią "ar nepakibsim?". Nepakibom, bet tiltas labai kibo ir ratai labai prasisukinėjo, bet neatlūžo niekas. Riedam toliau. Galiausiai išsvajotas asfaltas, bet nekoks, yra daug nelygumų, kur nuo kiekvienos siūlės atrodo, kad pamesim tiltą, duobelių nė nereikia. Asfaltas baigėsi, nes asfaltuotas tik kaimelis. Velnias... Dar pora km žvyru ir jau atrodo vėl asfaltas, išlindom į Anykščių kelią, o toliau jau ir A6 bus, tai turėtų būti jau puiku. Taip ir yra. Kelias atnaujintas, asfaltas geras. Pamažu riedam, esant gerai dangai netgi iki 40kmh, vienu metu vėl užstringa gazas ir tenka stoti, nes negalime sau leisti greičiau, o mašina pati bėgėjasi. Randu bėdą - išjungiu degimą ir vėl įjungiu, tuomet atjungiu grybaujantį, bet į nulinę padėtį dar grįžusį laisvos eigos varikliuką, kuris vistiek nereikalingas, nes automobilis varomas jau tik pirmos kartos dujomis ir tiesiog užtrauktas gazo troselis pagal šilto variklio apsukas, nes kitaip neišeina išvis. Riedam toliau. Vidiškiai. Kalneliai. Ramiai, ramiai, pirmu bėgiu, beveik sustojęs, įveikiu vieną, antrą, o vėliau ir dar krūvą. Ukmergę apvažiuojam, iki Deltuvos kelias praeitą vasarą pertiestas ir viskas puiku, vietomis 40kmh ir net išjungiu avarinį nuolat mirksėjusį. Deltuvoj vėl kalneliai. Už Deltuvos prasideda sena Kėdainių kelio danga ir vėl kratomės, todėl tenka vėl jungti antrą bėgį, avarinį ir greitis 20kmh. Prasilenkiam su Policija. Po 5min matom, kad persigalvojo ir pasiveja iš nugaros, sustabdo.
"Laba diena, patrulis X iš N tarnybos..."
"Laba diena"
"Gal galėtumėte pradžioje pasitraukti į kelkraštį (rodo pirštu)?"
(matau, kad tarp kelkraščio žvyro ir dangos apie 4cm peraukšėjimas ir dar nuolydis, žodžiu geras papras...)
"Matot, su tuo (rodau pirštu) kelkraščiu keblus reikalas. Automobilis nėra puikiausios būklės"
"Sferos nuėjo?" (tiksli citata)
"Ne, tikrai ne sferos, reikalai yra daug prastesni"
"Mhm, vairuotojo pažymėjimą pateikite"
Pateikiu visus dokumentus, su kuriais viskas tvarkoje, nes pilkas Citroen BX EAO:685 yra su galiojančia technine apžiūra ir draudimu. Tik nėra draudimo lapo, nes tiesiog neatspausdintas naujas, bet matomai dėl to tik teisių ir paprašė, kad kita jau buvo patikrinta per kompiuterį dar prieš sustabdant.
"Taip, čia viskas gerai. Bet taip nelabai galima važiuoti"
"Matot, mes čia niekur labai nuvažiuoti ir nesiruošiam, sulūžo ir bandom pasiekti mano kolegą; jis visai čia, už kelių kilometrų gyvena. Pas jį paliksim šitą sugedusį automobilį, privačioj valdoj ir namo važiuosim su tvarkingu, jau atvažiuoja draugas paimti, o su šitu sugalvosim ką daryti, bet tikriausiai čia nieko jau nebetaisysim, ir iškeliaus anapilin jis"
"Mhm, iš vaizdo tikrai panašu, kad čia nėra prasmės kažką dar taisyti" (tilto ir kėbulo situacijos jis nematė, manau; bet šiaip bendras vaizdas, priekis žemai ir galas aukštai, ir visokie laidai salone ir "ŠTART" mygtukas sudarė puikiai bendrą vaizdą)
"Tai va, aš irgi taip manau, bet norim tik pasiekti saugią vietą, kad čia nestovėt vidury kelio kažkur, nes čia keli kilometrai tik, atstumas labai nedidelis, o oras nekoks, o tralisto šitoj vietoj valandą lauktume, mergaitės sušals"
"Kur tiksliai važiuojate?"
"Va, iki
miestelio X, keli kilometrai liko ir viskas, manau tiek dar tikrai saugiai įveiksim" (rodau į navigaciją, kur tikrai parodyta iki miestelio X, tikslo, 3,5km).
Pasižiūri dar į automobilį, galinę sėdynę ir jo keleives. Matyt nepasirodėm banditais, vagim achlamonais ar vietinės reikšmės parazitais chandžiūlnikais

"Aišku, na gerai, sėkmės tuomet" Grąžina dokumentus ir su įtaria šypsena palydi. Esu dėkingas tam pareigūnui už supratingumą ir žmogiškumą. Esu matęs, kokie veidai dažniausiai važinėja tokios būklės automobiliais, ir dar labai greitai, nesuprasdami problemos rimtumo, tai labai normalu būt sustabdytam, nes ir pats stabdyčiau tokį automobilį, jo vietoje. O aš tik nenorėjau dviejų mergaičių laikyti ant kelio kelias valandas, o kad 20kmh važiuojant nukristų galas, tai baisi čia tragedija, bumpt ir sustojam, nes stabdžiai veikia puikiai, net rankinis blokuoja priekinius ratus

Į amžinojo poilsio vietą atvykstame simboline Pergalės gatve.
Parkuojantis į amžinojo poilsio vietą kluone, teko paduoti atbuline eiga kelis metrus. Čia supratau, kad mano pradinis sprendimas tik sulūžus nevažiuoti atbuline eiga ir nesisukinėti vietoje buvo tiesiog nuostabus, nes praktiškai iškart nuplyšo ir likusios pagalvės, tiltas atsistojo įstrižai mašinai ir ratai, įsirėmę į kėbulą, užstrigo. Likusius du metrus įvažiavom jau su blokuotais galiniais ratais, ir manau, kad jei reiktų dar paduoti priekin, tiltas jau nukristų. O taip mes dar įveikėm tą kelią. Po automobiliu dabar jau tikrai atsirado bala, kai iki tol dėl tikriausiai pažeistos kokios drenažinės žarnelės, buvo tiesiog keli lašai.
Gerai, kad viskas sėkmingai, kad nelaimė įvyko tiesiojoje ir nedideliu greičiu, kad per visą tą laiką tas atkibęs tiltas taip ir nenuplėšė pagrindinių vamzdelių ir turėjom ir stabdžius, ir galo aukštį. Stabdžių po to jau nenaudojau, tik rankinį, nes nenorėjau to tilto niekaip bejudinti, kad nepabėgtų. Ir kad nenuplėšė dujų vamzdelio, apie kurį tik dabar rašydamas ir prisiminiau, kad jis ten visai kažkur šalia pravestas...
Su taip atrodančia galine važiuokle mums pavyko įveikti dar apie 50km, iš kurių apie 10km negrįstais blogos būklės keliais. O po to mūsų ir viso inventoriaus jau laukė Dominyko techninė transporto pagalba, kuri pargabeno namo. Ačiū ir VALIO jam !!!
Į finišą su šturmanu norėjome dar atvažiuoti pasižmonėti ir savo šiupinio dozės įsipilti, bet ekipažo bendri balsai pasiskaičiavo grįžimo Kaunan pusėn, nes mergaičių balsų koeficientas didesnis, tai ir netampėme žmonių. Atleiskite, su kuriais nepavyko ten pabendrauti ir AČIŪ tiems, kurie patys pasidomėjo, nesulaukę

Ačiū, kaip ir kasmet, organizatoriams.
Iki kiek galėjom patikrinti, legenda buvo be priekaištų. Vienoj vietoj neproporcingai atstumui buvo dangos spalvos juoda/balta pažymėta, bet tai tik tiek, smulkmena, ir tai tik pedantams kokiems. Visa kita idealu. Kaip toliau buvo, nežinau, bet manau irgi puiku, nes Dujų kaukių ekipažas sakė, kad viskas puiku buvo, o mūsų interesai labai nesiskiria. Mums patinka, kai būna įdomu, gražu, sudėtinga, bet puikiai organizuota ir tikslu, užtai tvarkinga

Darykite taip ir toliau, prašome, ir tikrai dalyvausim, ir bandysim spalvingai, jei galima, tik ant tvirtesnio pagrindo

Trasoje iš viso įveikėme apie 150km, tai daugiau nei pusę trasos. Manau, kad ten galėjo būti viena prasčiausių atkarpų, todėl ten ir neatlaikė, toliau tikriausiai buvo jau geriau. Asfaltu turbūt būtume įveikę visus, o ir dar gal kokius dešimt kartų tiek, o jei nebūtų prieš tai dvi savaites Lietuvėlės plovę lietūs, būtume įveikę visą ir esamos dangos trasą, ir saugiai grįžę namo. Bet išėjo kaip išėjo, orų nesureguliuosi, o automobilį kaltinti irgi negalima, nes kaltė čia tikrai pačio mano, kad ryžausi su tokios būklės kėbulu taip drąsiai važiuoti, jo rimtai neapžiūrėjęs ir neįvertinęs. Apie tas vietas, kad pas BX ten būna rūdija tiek, kad net lūžta, esu girdėjęs, galėjau prisiminti ir atkreipti dėmesį.
Prieš kelis metus juk su daug blogesnės kėbulo būklės ZX puikiausiai atvažiavom, ir tikrai tarpais ir per daug prastesnius kelius, ir niekas nebuvo sulūžę. Bet čia jau niuansai dėl BX ir ZX techninių sprendimų, kėbulo ir važiuoklės tvirtinimo skirtumų, bei tų vietų polinkio koroduoti

Šiaip tai puikus pavyzdys apie meistro automobilį tiems, kurie nori be eilės čia biškį kažką. Meistras važiuoja tokiu, nes savo automobiliui jau nebelieka jokio laiko pataisyti

Baigta, ir dar kelios nuotraukos:
Vakare prieš ralį dar taisau kartais stringantį valytuvą ir neveikiantį apipurškimą. Apipurškimo taip ir neprireikė, nes nenustojo lyti, bet dėl visa ko.
https://www.dropbox.com/s/eo6z2w7ajbr54 ... 2.jpg?dl=0Sustojus pažiūrėti, ko čia nebepakyla priekis. Galinis tiltas užsivertė ir užtraukė iki galo aukščio traukę ir svirtelę, todėl nukrito priekis. Atkabinus gal būtų priekis pakilęs ir būtume daug patogiau pasiekę Saulyną, bet man kilo mintis, kad ta traukė, kartu su vamzdeliais, duslintuvu ir dar keliais dalykais padeda tam tiltui dar vis išlikti bet daugmaž apytikslėj vietoj, kur ir turi būti galinis tiltas, t.y. automobilio gale
https://www.dropbox.com/s/x3r551zmh70w3 ... 9.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/g8xbe992cb26f ... 7.jpg?dl=0Tarpinė situacija, kažkur sustojus pakeliui stotelėj (kelionė truko 3h), tiltas jau beveik liečia žemę, bet tik beveik.
https://www.dropbox.com/s/bwhh8px136jh9 ... 0.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/xnwjktbh723yr ... 5.jpg?dl=0O taip atrodo iš galo
https://www.dropbox.com/s/75coilqw6l1n2 ... 6.jpg?dl=0Truputį prasimetam nebereikalingą antikorozinę dangą, ji jau nebepadės
https://www.dropbox.com/s/454ufwxgqnbes ... 3.jpg?dl=0Palydėjimas.
https://www.dropbox.com/s/kbdlkvdxecbs0 ... 8.jpg?dl=0Paskutinis atodūsis
https://www.dropbox.com/s/tob2uivwdetzo ... 6.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/s5jez7texnbxf ... 9.jpg?dl=0