Vilimantas rašė:
Šiaip pusiau į temą pusiau ne, šiandien nugirdau, kad griežtėjant reikalavimams gamintojai pradeda montuoti suodžių (ar kaip čia pavadinti) filtrus ir į benzininius modelius. GPF - gasoline particulate filter. Kaip supratau iš teksto po truputį visi gamintojai privalės juos turėti. Šiuo metu apie 10% visų benzininių modelių jau turi šitą filtrą - tarp jų - Mercedes, Volkswagen, BMW, Peugeot...
Angliškas straipsnis čia -
https://www.dieselnet.com/tech/gasoline_particulate_filters.phpTad manau vienaip ir kitaip benzininių patikimumas dar labiau kris, nes akmenys krentantys į dyzelių daržą ir yra dėl dpf, egr, turbinų, bet panašu, kad tuoj tą patį brūdą turės ir visi benzinai. Beto paprastas geras dyzelis, net ir visų peikiamas 2.7 HDi, tvarkingai eksploatuojamas nuvažiuoja 500 000 tūkstančių. O benzinai, na tie šiuolaikiniai mažalitražiai su turbina, jau ir be jokių GPF / DPF užsilenkia anksti, todėl kas bus toliau... įdomu..

Be turbinos benzinų jau nebelabai ir bebūna, ir be tiesioginio įpurškimo, be komonreilo ir t.t. Dyzeliai su suodžių filtrais švaresni už benzinus be suodžių filtrų. Jau 2005tų metų Citroen C5 pvz su 2.0HDi 100kw duslintuvo galas švaresnis, nei bet kokio tų metų benzininio tokio pačio C5. Nes ir suodžių filtras neblogai sudirba, ir dyzeliai tepalo beveik nedegina, o šiuolaikiniai benzinai degina LITRAIS. Visi tikrai geri benzinai jau irgi praeities šešėlis. Dar važinėja jie, ir jų dar nemažai, bet pamažu išmirs, kaip ir jau beveik išmirė mechaniniai dyzeliai. Mano naujausias automobilis dabar P206 2004tų metų. 1,4benzinas, senas 8 vožtuvų. Toks pats ėjo į visokius BX ir ZX dar, tik šitam jau pilnas įpurškimas ir dar visokie smulkūs patobulinimai, bet beveik visos mechaninės dalys tos pačios. Ant skyduko dabar 313kkm, velniažin, kiek tikrų. Šaltas užkurtas truputį pacaksi, bet paskui nutyla ir važiuoja liuks, dar ir važiuos gan ilgai, manau, nes tai puikus paprastas tikras ilgaamžis variklis. Daugiausiai ridos Princo 1,6 benzui esu matęs apie 150kkm. Tikrai nustebino, nes daugumam atvažiuojančių remontuotis būna tarpe 80-120kkm. Keičiam grandines, Vanosus ir t.t. Ridos dažnai būna ganėtinai tikros. Yra kaip yra, svarbu suprast ir žinot, ką perki. Nes būna žmonės atvažiuoja laimingi čia biškį pasiremontuot, nes va išvengė problemų ir nusipirko benzininį. O nusipirko princą... Kartais būna proga išsakyti savo nuomonę, o kartais iš situacijos iškart supranti, kad geriau pasilaikyti sau.
O fanatizmą visada sunku suprasti.