HeLLmiX rašė:
Saulynas rašė:
HeLLmiX rašė:
Sveiki, ivyko ivykis. Kur buvus, kur nebuvus uzisdege akumuliatoriaus lempute su uzrasu ekrane: Battery supply or electrical charging fault ir teko grizti karstojoje kedeje 30 km iki namu taupant elektra:) buvo karsta visom prasmem

Pamatavus itampa tikrai nekraunamas akumuliatorius. Gal kas susidure? Gal kas turi pasidalinti generatoriaus grandines el. schemomis? Visi patarimai laukiami, po Joniniu bus imtasi veiksmu

Imkis veiksmų , keisk generatorių

O gal yra ka iki generatoriaus keitimo veiksmo(trumpiausia naktis-nespesiu) patikrint? gal yra koks saugiklis?

Saugiklis gal ir yra, bet kiek pamenu, tai lyg ir nėra, bet tave jis domins tik tada, jei sužinosi, kad pats generatorius nekrauna. O patį generatorių patikrinti galima ant jo pačio, masę į jo korpusą, o pliusą į storąjį laidą su varžtu, nuėmus gumuką, jei dar yra.
Jis ten greičiausiai yra valdomas (jeigu fiškutėje du laidai, tuomet taip), ir tada galima pabandyti patikrinti, ar valdymas ateina. Tik nežinau, koks ten tas valdymas, ar įtampa, ar impulsinis. Jei tik vienas laidukas, tada žadinimą galima pasižiūrėti. Seni generatoriai pasižadindavo patys save, pagazavus iki ~3k apsukų, bet šiuolaikiniai taip nebedaro arba beveik nebedaro. Tai į tą laiduką reikia užmest pliusą per lemputę. Tada įjungus degimą lempukė dega, nes joje būna masė, o užvedus užgęsta, nes nuo maitinimėlio pasižadina, tada ten atsiranda pliusas, kaip ir kitam lemputės gale, ir lemputė užgęsta. Citroenuose nuo C5 pirmo modelio tą daro BSI ar tai BSM blokas, o dar naujesniuose blokas "Battery charge unit", jie ir valdo. Labai retai tas valdymas būna sugedęs, dažniausiai vis tik amba būna pačiam generui. Nu, ką aš čia bendriau aiškinu elektronikui...
Jei bus generui batai, ir jei jis valdomas, labai atsargiai rinkis kur ir kaip remontuosi, jei remontuosi, o ne keisi nauju ar naudotu. Nes jei ten tik šepetėlius, žiedus ir guolius pakeičia, tai viskas ok. Bet jei būna nukepęs reguliatorius, o generatorius Valeo, tai Valeo praktiškai beveik niekada netiekia atskirai reguliatorių (Bosch ir Hella būna), todėl įdeda kokį kinietišką ar lenkišką, kurių vieni veikia gerai, o kiti veikia kažkaip. Tada būna, kad netgi mašinos kompas pyksta, kad nepavyksta sureguliuoti kiek reikia, arba kaip tik nepyksta, bet pastovus nedakrovimas arba dar blogiau - pastovus perkrovimas arba įtampos šuoliai, ir tada būna visokios CAN klaidos, Xenonų mirgėjimai ir t.t.
Volvo V50 su 2,0HDi 100kw turi Denso generatorių, kurio pvz net neapsimoka remontuoti. Nes naujas (ne restauruotas, seno nereikia grąžinti, ir šiaip matosi, kad ne perdirbtas) Denso generatorius berods apie 130-140eur kainuoja, o kartais būna akcija ir nurauni už 90.
Labai naujom mašinoj, nuo kokių 2014tų, yra jau buvę, kad Dago ar kitų rimtesnių šaragių restauruoti neveikia normaliai, taip pat ir fabrikuose restauruoti arba gaminti nauji (pigios kopijos) Lauber, Stardax ir pan. irgi neveikia normaliai. Teko žmogeliams atverti kišenes ir įsigyti Valeo arba Bosch generatorius, nes naudotų nenorėjo. Aišku, apie tai galima kalbėti, kol mašinoje nėra Start-Stop. Nes aną naują nupirkt šokam į kitą kainų lygmenį
Mano tokia pasakėlė būtų.
Šiaip kai būna geras priėjimas, tai kartais gedimui diagnozuoti padeda metalinis strypas arba vamzdis ir koks rimtesnis plaktukas, akmuo ar malka. Įremi tą strypą, biškį užmeti su pliauska ir pradeda kraut. Jei pasėdęs akumas jau būna, netgi variklis apkrautas prityla, kol kompas nesusigaudo ir nepakelia kuro kiekio.
Ir taip, kai kurie Citroenai dingus krovimui įsijungia avarinį elektros rėžimą ir atjungia mažiau parvažiavimui svarbius ir labai daug srovės siurbiančius komponentus, kaip kondiškė, pūtikas ir pan.
Esu kažkada su savo exC5 važinėjęs kokias tris - keturias dienas be krovimo. Buvo magistro darbo intensyvesnis laikotarpis ir nebuvo kada taisyti, tai vakare užmesdavau pakrovėją ir ryte vėl į kelią.
Pažįstamas senas perekupas pasakojo, kaip kažkada dar devyniasdešimtaisiais Vokietijon nuvaręs nupirko nekraunantį kontrabandinį TD, kuriam akumas tik užsivedimui ir paskui dirba praktiškai be elektros, vienas laidas į siurblio vožtuvėlį, kur galima turbūt ir nuo kronos užmaitint. Vokietijoj šviesų dar dabar neprivaloma dieną. Tai jis tris ar keturias dienas pravažinėjo su tuo pasatu po aikšteles, pasikrovė pilną tralą ir dar Lietuvon parvežus pailsėjęs akumas nuvažiuot nuo tralo užvedė.
Sėkmės !