Radiatoriaus viršus gali šilti, jei yra nuorinimo žarnelė iš jo viršaus į išsiplėtimo bakelį. Tada per ją visada šiek tiek cirkuliuoja. Kas nėra blogai, nes būna mažesnis temperatūrinis šuolis atsidarinėjant termostatui.
Kas dėl AC, tai jūs vertinat pagal senovines sistemas, kurios buvo pas Xantias ir XMus.
Ventiliatoriai jau kokius 20 metų nesileidžia kartu su kompresoriaus sankaba ir/arba valdymo vožtuvu (tiems, kurie be sankabos). Tai jei jokių klaidų nėra ir ventiliatorių testai OK, tai sliekų neieškokit ventiliatoriuose. Jie valdomi tiesiai iš variklio kompo, maitinimas arba tiesiogiai per saugiklius, arba junginėjamas BSMo, o valdymas iš variklio kompo. Pas C4 turbūt bus per ežį - valdymo blokelį, prisuktą prie televizoriaus.
Ventiliatoriai yra paleidžiami tada, kai slėgis pasiekia nustatytą ribą, kada jie jau yra reikalingi. Jei sistemoje nėra perviršis freono arba tepalo, tai slėgis pakyla iš esmės tik tada, kai užkaista AC radiatorius (kondensatorius), t.y. reikia pradėti jį aušinti, kad neperkaistų ir/arba nesprogtų sistema. Jei slėgis dar kyla, gali būti leidžiama didesniais greičiais. Jei nesiseka aušinti ir slėgis kyla toliau virš normos, paprastai 20-30bar, atjungiama kompresoriaus sankaba ir/arba vožtuvo valdymas ir išjungiama sistema natūraliam ataušimui/slėgio išsilyginimui tarp pusių, leidžiant ventiliatorius maksimaliu greičiu. Senose mašinose, kur ventiliatoriai būdavo paleidžiami paprastomis relėmis, AC su sugedusiaias ventiliatoriais veikdavo tik važiuojant, nes stovinčiai mašinai tiesiog išjungdavo lauk kompresorių dėl perkaitimo/slėgio viršijimo. Dabartinėse sistemose, jei yra problemų su ventiliatoriumi, sistema net nepaleidžiama. Bet tai nereiškia, kad tas ventiliatorius, paleidus sistemą, iškart būtinai veiks. Važiuojant mašinai bent kokiais 60kmh, jau oro srauto pakanka pilnai, kad nebereiktų ventiliatoriaus, ir jei slėgis nekyla, jis atjungiamas. Kol slėgis nepakyla, pirmas kelias ar kelioliką sekundžių jis taip pat neveikia. O kartais ir kokią minutę, jeigu lauke ir salone yra pakankamai vėsus oras ir nėra reikalo daug vėsinti bei vožtuvu valdomas kompresorius veikia mažu pajėgumu. Juk šaldytuvai namuose taip pat neturi ventiliatorių, bent jau buitiniai.
Deja, bet taip pat tai gali reikšti ir gedimą, kai susidėvėjęs kompresorius arba užstrigęs jo valdymo vožtuvas. Taip daug dažniau nutinka šiuolaikiškiems kompresoriams be sankabos tik su valdymo vožtuvu, t.y. kurie iš esmės sukasi visada kartu su varikliu, tik freonas arba slėgiamas ir varomas, arba kliuksi pačiam kompresoriuj, nieko nedarydamas, kai atidarytas vožtuvas. Man atrodo, kad dauguma Prince variklių būtent su tokiu ir montuoti/jami. Pasičiupinėkit vamzdžius ant kompresoriaus. Vienas turi būti šaltas, kitas karštas.
Pasistebėkit su Lexia slėgį. Nuo kokių 8-9bar jau galima tikėtis kažkokio šaldymo, bet labai minimalaus, o ventiliatorius paprastai leidžiasi nuo kokių 10bar. Ties 12-15bar jau turėtų šaldyti normaliai. Jei nekyla slėgis, galima pabandyti išsiimti ir kažką ten prajudinti ar pramankštinti slėgio valdymo vožtuvui. Po ilgo nejudinimo būna stringa. Jei nepadeda, turbūt teks bandyti kaltinti patį kompresorių. Tie, kur su sankabomis, beveik negenda, bent jau senesniems bolidams, naujesniems būna pasitaiko. Be sankabos labai dažnas gedimas, elementarus sudilimas. Jei tepalas jame labai juodas, gali būti ir sistema labai užteršta. Tada gal nebūtinai ten bandyti kažką ardyti ir plauti, bet bent džiovintuvą-filtrą naują pakeist, jei senas užsikimšęs kompresoriaus drožlėmis.
AC slėgį turėtumėt rasti arba BSI, arba variklio kompe prie Cooling/Air conditioning skilties.
Šiaip kondicionierininkai turėjo tai patikrinti, pildydami arba tikrindami sistemą. Nebent nelabai profesionalūs ir moka tik automatinę stotelę prijungt ir paleist automatinį rėžimą, o su manometrais rankiniais ir šlangelėmis nelabai aišku ką daryti.
AC kompiuterio atskiro neturėtų būti. Būna kompiuteris klimato kontrolei, kuris irgi AC sistemos nevaldo pas PSA bolidus niekada. Tai daro, priklausomai nuo variklio ir modelio/metų, variklio kompiuteris per BSI bloką, arba BSI blokas tiesiogiai, remdamasis iš ECU ir klimato bloko gaunamais duomenimis. Kompresoriaus sankabą įjungia BSM blokas.
Freono kiekį matavo meistrai kokiu būdu?
Išvakuumavo sistemą, pasvėrė freoną ir supūtė atgal, ar tiesiog su manometru pažiūrėjo, kad yra pakankamai slėgio pasileidimui? Jei antras variantas, tai gali būti, kad ten tik dujinės fazės telikę, tai tokiu atveju sistema gali būti atominio gerumo, bet vistiek negausit jokio šalčio, nes nebėra ką suspausti.
Tiesa, ne mano reikalas aiškinti, kaip su vaikais elgtis, bet nenumirs ir be AC, kaip ir mes nenumirėm žiguliuose ir antros laidos pasatuose/golfuose. Nebent jei kokių sveikatos problemų turi, tuomet iškart atsiprašau
