Vaj vaj, mielikaliegos...
Teisingai
Sernas pastebejo: butent benzinas su svinu sugadina katalizatoriu - tik neuzkemsa, o svino junginiai nuseda virs aktyvaus korio pavirsiaus, ir katalizuojancios reakcijos nustoja vykusios.
Del kuro taupymo: kodel teoriskai masina su katalizatorium naudoja daugiau kuro? Agi todel, kad variklis visalaik dirba pariebintu misiniu, kad ismetamosiose dujose butu nedadegusiu produktu, kuriais katalizatorius "maitinasi"!
Aisku, teorijoj raso, kad ten deguonis, liamda koeficientas - nereik saves apgaudinet, vienas deguonis nedega, ir kad raekcija nenutruktu (tada katalizatorius atausta ir praranda efektyvuma), varikliui uzdraudziama veikt paliesintu misiniu lengvesniais rezimais!
Na, o dabar sakykim katalizatoriu pasalinom, liamda zonda ivirinom, bet visa sistema palieka sureguliuota tokiam darbui... Gausim ekonomija? Kazin, kazin; nelabai tikisi...
Uztat ismetamuju duju sudetis tai jokiu normu neatitiks garantuotai.
Del galios velgi netaip paprasta. Teoriskai tai katalizatorius sukelia pasipriesinima ismetamosiom dujom, ir atrodo, ji pasalinus tai jau kad atsigaus matarelis ....
Betgi praktiskai - velgi, variklis ne siaip isurbimas-voztuvai-ismetimas; o suderinta komponentu sistema. Zodziu, kiti komponentai - voztuvu fazes, uzdegimo momentas yra paskaiciuoti darbui su tuo pasipriesinimu...
Jeigu zmogui pailginsi kojas, bet paliksi tuos pacius raumenis - jis juk neibegs greiciau.
Toki reiskini "britvistai" yra pastebeje: uzdada sportini, pralaidesni duslintuva - mocas prasciau eina, nes del pakitusios duju cirkuliacijos, misinys palieseja. Deda ziklerius tiuninginius - pagereja, bet variklio charakteristika pakinta - sukimo momentas pasislenka i aukstu sukiu puse, o praktiskai tai nevisad naudinga...
O, taip tad su tuo "paprastu" katalizatorium, viskas aisku tik kol nesigilini...