Pasaulio ralio čempionatas. 2005 sezonas


 

Šiemet, kaip ir pernai, "Citroën" komandai atstovauja Sébastien Loeb su šturmanu Daniel Elena. Naujas ekipažas - François Duval ir šturmanas Stephane Prevot. Trumpai apie Duval. Belgas (g.d. 1980.11.18). Raliuose pradėjo dalyvauti 1999 metai "Citroën Saxo" automobiliu. Nuo 2001 metų lenktyniavo Super 1600 klasėje, o nuo 2002 - WRC klasėje. Abu ekipažai važiuoja "Citroën Xsara WRC" automobiliais.

 

Monakas

Pirmasis sezono etapas sausio 20-23d. tradiciškai vyko Monte Karle. Bendras trasos ilgis 1360.13 km, iš jų 353.07 km sudaro 15 greičio ruožų. Šis etapas pasižymi siaurais keliais ir nenuspėjama kelio danga: nuo asfalto iki ledo.

Sébastien Loeb nuo pat pirmojo etapo starto buvo nepralenkiamas. Jis buvo greičiausias 1,3,4,5,6,7,9,14 ir 15 greičio ruožuose. Artimiausias persekiotojas nuo laimėtojo atsiliko beveik trimis minutėmis. Loebas asmeninėje įskaitoje iškovojo 10 taškų. François Duval iki pat šeštojo greičio ruožo bendroje įskaitoje buvo antras, tačiau patyrė avariją ir iš tolesnės kovos pasitraukė. Gamintojų įskaitoje "Citroën" šiame etape pelnė 10 taškų.

Mintys po etapo:
Sébastien Loeb: "Laimingiausias aš tikriausiai buvau po 2002 metų, nes tada viskas buvo nauja. Pirmaudavau prieš kitus iki man paskirtos baudos, kuri nustūmė mane į antrąją vietą, tuomet užsirekomendavau gerą vardą. Nuo to laiko šis ralis man visada buvo laukiamas. Kiekvieną kartą startuodamas Monte Karle, turiu stimulą laimėti ir tikrai nesu pavargęs nuo pergalių. Šis ralis yra kažkuo ypatingas: tai yra pats žymiausias ralis iš visų, tai vieta iš kurios yra kilęs mano šturmanas Danielis. 2005 metų sezonas negalėjo prasidėti geriau."
François Duval: "Aš važiavau gana greitai, tačiau ne pilnu greičiu. Stabdymo zona buvo pakankamai nelygi ir automobilio karteris siekė asfaltą. Buvo neįmanoma pasukti automobilio kaip aš norėjau ir automobilis nulėkė i šalikelę, trenkėsi i stulpą ta puse kurioje sėdėjo šturmanas. Jaučiuosi nuvylęs komandą, bet džiaugiuosi, kad Stéphane’ui viskas gerai!"
Guy Frequelin ("Citroën Sport" komandos vadovas): "Aš kaip ir Sebas ir Danielis – niekada nepavargstu nuo pergalių. Didžiuojuosi mūsų kompanija, šia komanda ir esu patenkintas matydamas Sebą ir Danielį tokius laimingus. Prie to paties, Francois Duval’s parodė, jog yra pasiryžęs išpildyti savo pažadą, tuo tarpu Manfred’as Stohl’as finišavo taškuose tarp oficialiai nominuotų lenktynininkų su privačia Citroen Xsara WRC."


 

Monte Karle taip pat dalyvavo ir JWRC klasės automobiliai. Čia "Citroën C2" automobiliais važiavo du ekipažai: Kris Meeke (šturmanas Chris Patterson) iš Didžiosios Britanijos ir Daniel Sordo (šturmanas Marc Marti) iš Ispanijos. Abu ekipažai pademonstravo labai gerus rezultatus. K.Meeke buvo greičiausias 5,8,10 ir 14 greičio ruožuose ir galutinėje įskaitoje užėmė aukščiausią poziciją, artimiausius varžovus aplenkdamas 14.5 sekundės. D.Sordo greičiausiai pravažiavo 3 ir 9 greičio ruožus ir galutinėje įskaitoje užėmė ketvirtą vietą. Taigi po pirmojo etapo Meeke sąskaitoje 10 taškų, Sordo - 5 taškai.


 

Vienas didžiausių Monte Karlo netikėtumų - austrų ekipažas Manfred Stohl su šturmane (vienintele moterimi šturmane WRC) Ilka Minor iš privačios OMV komandos. Šis ekipažas važiuoja "Citroën Xsara WRC" automobiliu ir sugebėjo pasiekti šeštą vietą bendroje įskaitoje aplenkęs ne tik visus savo klasės priešininkus, bet ir lenktynininkus iš gamyklinių WRC komandų. Plačiau apie šią komandą galima rasti adresu www.stohl.at.


 

Švedija

Antrasis pasaulio ralio čempionato etapas vasario 10-13 dienomis vyko Švedijoje. Bendras etapo ilgis 1750.35 km, iš jų 359.87 km sudaro 20 greičio ruožų. Tai vienintelis sezone "žieminis" ralis, kur naudojamos specialios dygliuotos padangos. Tačiau šiemet oro temperatūra buvo gana aukšta ir permaininga, todėl daug sniego nebuvo ir žiūrovai neišvydo įspūdingos važiavimo technikos, kai posūkiai įveikiami "pasiremiant" į išorinėje pusėje esančias pusnis.

Pirma staro pozicija buvo labai nepalanki Sébastien Loeb, nes iš vakaro šviežiai pasnigo ir Loeb'as turėjo dirbti sniego valytuvu už jo važiuojantiems lenktynininkams. Tačiau jam pavyko išlaikyti gana aukštą tempą ir greičiausiai įveikti 5 ir 7 greičio ruožus bei dienos pabaigoje - 3 vietą bendroje vairuotojų įskaitoje. Komandos kolega François Duval nedaug atsiliko nuo pasaulio čempiono ir dienos pabaigoje užėmė 5 vietą. Nesklandumai prasidėjo antrą lenktynių dieną. Abu lenktynininkai laikė aukštą važiavimo tempą. Loeb'as buvo greičiausias 8 ir 12 greičio ruožuose. Tačiau etapo pabaigoje pradėjo gesti jo vairuojama Xsara - ėmė dingti aušinimo skystis ir pradėjo kaisti variklio temperatūra, todėl Sébastien'as buvo priverstas mažinti važiavimo tempą, kad išsaugotų automobilį iki remonto zonos. Tačiau dieną jis baigė išsilaikydamas 3 vietoje bendroje įskaitoje. Nepasisekė ir Diuval'iui. Jis 11 greičio ruože atsitrenkė į akmenį ir pažeidė ratą. Varžybas jis tęsė, tačiau remontas kainavo daug laiko ir François bendroje vairuotojų įskaitoje nukrito į 15 vietą. Trečią ralio dieną Loeb'as ir toliau turėjo problemų su automobiliu ir negalėjo pasiekti norimo tempo. Tačiau variklis neatlaikė ir pravažiavime tarp 18 ir 19 greičio ruožų galutinai sugedo. Duval'is galutinėje įskaitoje užėmė 12 vietą ir iškovojo komandai vieną tašką.



P.S. Ralyje dalyvavęs lietuvių Sauliaus Girdausko ir Audriaus Šošo ekipažas, važiuojantis su Mitsubishi Lancer Evo VIII automobiliu, bendroje klasifikacijoje užėmė 27 poziciją, o N grupėje liko 8. Jie nuo ralio nugalėtojo atsiliko kiek daugiau nei 27min.

 

Meksika

Kovo 11-13 dienomis vyko trečiasis Pasaulio ralio čempionato etapas Meksikoje. Tai pirmasis žvyro etapas ralyje. Jo bendras ilgis 929,89 km, iš jų 14 greičio ruožų sudaro 573,92 km.

Per treniruotes nepasisekė Sébastien Loeb, nes pažeidė variklį ir komanda jį pakeitė nauju. Pagal naujas taisykles, šiemet vienas variklis turi būti naudojamas dviejuose etapuose ir pakeitus variklį anksčiau gresia 20 sekundžių bauda. Tačiau šį kartą Loeb'ui (ir dar kitiems trims ekipažams) buvo padaryta išimtis ir paskirta tik "simboline" 10000 JAV dolerių bauda.
Pirmą lenktynių dieną abu "Citroën" ekipažai pradėjo puikiai: Sébastien Loeb pirmą greičio ruožą įveikė antras, o François Duval - ketvirtas. Tačiau vėliau sulūžo Loebo "Xsaros" galinis amortizatorius ir iki remonto zonos automobilis važiavo praktiškai tik trimis ratais. Ekipažui labai pasisekė su Meksikos kelių policija, nes pravažiavime tarp greičio ruožo ir remonto zonos, važiuojant mieste, šturmanas Daniel Elena važiavo išlindęs pro langą kad "atsvertų" automobilį be vieno rato. Sustabdžius kelių policijai, jis sugebėjo įtikinti pareigūnus, kad tai pakankamai saugu ir policininkai netgi skyrė eskortą, kad palydėtų lenktynininkus iki remonto zonos. Dėl šio gedimo Loeb'as po pirmos dienos bendroje įskaitoje nukrito į 14 poziciją. Komandos kolega Duval'is dieną baigė 4-tas.
Antrąją lenktynių dieną nepasisekė François Duval'iui. Dešimtajame greičio ruože pažeidė pakabą. Tačiau pradėjus kitą greičio ruožą paaiškėjo, kad yra problemų su "Xsaros" varikliu: buvo labai žemas tepalo slėgis ir aukšta aušinimo skysčio temperatūra. Kadangi pagal naujas ralio taisykles tas pats variklis turi būti naudojamas ir Naujosios Zelandijos etape, nutarta ekipažą sugrąžinti atgal į remonto zoną. Dėl šio gedimo Duval'is antros dienos pabaigoje nukrito į 11 vietą. Loebas greičiausiai įveikęs 7 ir 12 greičio ruožus pakilo į 6 vietą bendroje įskaitoje.
Trečią lenktynių dieną Sébastien Loeb'as buvo nepralenkiamas, jis buvo greičiausias 13 ir 14 greičio ruožuose ir paskutiniame etapo ruože sugebėjo atkovoti net dvi pozicijas. Galutinėje įskaitoje Loeb'as - 4, o Duval'is - 10.





Meksikoje taip pat vyko ir JWRC etapas. Vienintelis ekipažas, važiavęs "Citroën Saxo Super 1600", buvo Condrat Rautenbach (iš Zimbabvės) su šturmanu Carl Williamson, tačiau dėl variklio gedimo etapo nebaigė.

 

Naujoji Zelandija

Balandžio 8-10 dienomis vyko pasaulio ralio čempionatas Naujojoje Zelandijoje. Bendras etapo ilgis 1128,48 km, iš jų 356 km sudarė 20 greičio ruožų.

Jau prieš varžybas Sébastien Loeb džiaugėsi kad startuos ne pirmas, nes paprastai Naujoje Zelandijoje pirmas automobilis turi dirbti "žvyro valytuvu" ir valyti kelią kitiems sportininkams. Šį kartą abiems "Citroën" ekipažams problemų neiškilo. Sébastien jau 4 greičio ruože užkopė į aukščiausią pilotų įskaitos vietą ir nepaliko varžovams jokių vilčių. Loebas buvo greičiausias 5, 6, 7, 9, 10, 13, 14 ir 20 greičio ruožuose. Komandos kolega François Duval stabiliai važiavo ir rungtynes baigė ketvirtoje vietoje ir iškovojo savo pirmuosius taškus šiais metais.
Po šio etapo Sébastien Loeb bendroje pilotų įskaitoje pakilo į antrą vietą (25 tšk.), François Duval - aštuntas (5 tšk.). Komandinėje įskaitoje su 31 tašku "Citroën" pakilo į antrą vietą.



Naujosios Zelandijos etape dalyvavo ir Monake fantastiškai pasirodęs Manfred Stohl, važiuojantis su "Citroën Xsara Wrc" automobiliu. Šį kartą austras užėmė 10-tą poziciją.

 

Italija

Balandžio 29 - gegužės 1 dienomis vyko pasaulio ralio čempionatas Italijoje. Bendras etapo ilgis 1192,28 km, iš jų 350.03 km sudarė 17 greičio ruožų. Šiemet šiame ralyje pasikeitė danga, anksčiau tai buvo asfalto etapas, dabar - žvyro.

Sébastien Loeb ir šiame etape buvo nepralenkiamas, jau 3 greičio ruože pakilo į pirmą pilotų įskaitos vietą ir čia išsilaikė iki varžybų pabaigos. Loebas greičiausiai pravažiavo aštuonis iš septyniolikos greičių ruožų. Komandos kolegai François Duval nepasisekė. Jis penktajame greičio ruože vertėsi ir iš antrosios pozicijos nusirito net iki 22. Per kitas dvi dienas, dėka super ralio sistemos Duval pakilo iki 11 pozicijos vairuotojų įskaitoje ir komandai iškovojo vieną tašką.
Po šio etapo Sébastien Loeb bendroje pilotų įskaitoje pakilo į pirmą vietą (35 tšk.), François Duval nukrito į devintą vietą(5 tšk.). Komandinėje įskaitoje su 43 tašku "Citroën" liko antroje vietoje.


Italijoje dalyvavo ir privati OVM konda. Šį kartą net dviem ekipažais: austras M.Stohl su šturmane I.Minor ir suomių ekipažas J.Pykalisto ir M.Oraskainen. Abu lenktyniavo "Citroën Xsara Wrc" automobiliais. Dar prieš varžybas Stohl apsinuodijo ir nebuvo tikras dėl dalyvavimo, tačiau lenktyniavo ir bendroje pilotų įskaitoje buvo 9. Komandos draugas J.Pykalisto buvo kiek greitesnis - 8 ir iškovojo savo pirmąjį tašką.

Italijos Sardinos ralyje vyko ir JWRC klasės etapas. Jame dalyvavo net trys ekipažai, važiuojantys "Citroën C2 Super 1600" automobiliais: D.Sordo (M.Marti), K.Meeke (C.Patterson) ir C.Rautenbach (C.Williamson). Ir pasirodė šį kartą puikiai iškovodami atitinkamai 1, 3 ir 8 pozicijas.

 

Kipras

Gegužės 13 - 15 dienomis vyko pasaulio ralio čempionatas Kipre. Bendras etapo ilgis 1063.92 km, iš jų 326.68 km sudarė 18 greičio ruožų. Tai žvyro etapas, savo charakteristikomis panašus į Akropolio ralį.

Sébastien Loeb jau antrajame greičio ruože pakilo į pirmą poziciją ir užtikrintai pirmavo visas lenktynes. Artimiausią varžovą galutinėje įskaitoje aplenkė net 4 minutėmis. Komandos kolegai François Duval ir vėl nepasisekė. Nors pirmos dienos pabaigoje jis užėmė 6 vietą, tačiau kitą dieną, 11 greičio ruože patyrė avariją ir iš tolesnės kovos pasitraukė. Iš 6 ralio etapų Duval nesugebėjo baigti net 5. Po paskutinės avarijos Kipre su lenktynininku atsisakė važiuoti jo šturmanas Stephane Prevot. Dėl šių priežasčių komandas vadovas Guy Frequelin ėmė ieškoti naujo lenktynininko, kuris galėtų pakeisti Duval.


Kipre dalyvavo ir šių metų atradimas Manfred Stohl iš privačios OVM kondos, važiuojantis pernykščiu "Citroën Xsara Wrc" automobiliu. Šį kartą austras vėl pasirodė labai puikiai, jau po penkto greičio ruožo iškopė į antrą pilotų įskaitos vietą ir visas lenktynes jos niekam neužleido.

 

Turkija

Birželio 3 - 5 dienomis vyko pasaulio ralio čempionatas Turkijoje. Bendras etapo ilgis 1183.54 km, iš jų 348.43 km sudarė 18 greičio ruožų. Tai žvyro etapas, nors ir pakankamai lėtas, tačiau kiek greitesnis nei Kipre ir kiek "švelnesnis" lenktyninkų technikai. Tačiau trasose pasitaiko didelių akmenų bei brastų, kas neretai lenktynininkams sukelia gana didelių problemų.

Didžiausias klausimas prieš varžybas buvo kas pakeis François Duval. Keletui etapų sutiko grįžti pernai komandoje važiavęs Carlos Sainz su šturmanu Marc Marti. Ispanas iškart paskelbė, kad tai nereiškia jo sugrįžimo į ralį. Jis tik padeda komandai, atsidėkodamas už puikų bendradarbiavimą praeityje.

Sébastien Loeb vėl buvo nepavejamas. Jau pirmą dieną užkopė į pirmą vairuotojų įskaitos poziciją ir išlaikė ją iki ralio pabaigos. Jis buvo greičiausias dešimtyje iš septyniolikos greičio ruožų ir iškovojo 10 taškų. Komandos kolega Carlos Sainz pademonstravo, kad per septynis mėnesius po praėjusio sezono neprarado formos. Jis pirmą varžybų dieną buvo penktas, o antrą dieną pakilo iki ketvirtos pozicijos ir ją išlaikė.



 

Graikija

Aštuntas ralio etapas vyko birželio 24-26 dienomis Graikijoje. Bendras etapo ilgis 1065.57 km iš kurių 349.57 km sudaro 19 greičio ruožų. Akropolio ralis: žvyro danga, dideli akmenys, aukšta temperatūra. Etapas prasideda specialiu greičio ruožu, įrengtu olimpiniame stadione.

Sébastien Loeb iškovojo penktą iš eilės pergalę. Komandos draugas Carlos Sainz, šiomis varžybomis baigęs pasirodymą WRC, iškovojo trečią vietą.


JWRC klasėje startavo K.Meeke (šeštoji vieta), D.Sordo ir C.Rautenbach (aštuntas).

 

"Citroën Xsara Wrc" automobiliais lenktyniaujančiai OMV komandai šiame etape atstovavo M.Stohl ir X.Pons. Pastarasis bendroje įskaitoje buvo dešimtas.

 

Rezultatai

II dalis

 

Parengta pagal: http://rally.racing-live.com/; http://www.wrc.com; http://www.fia.com; http://www.wrc.lt; http://www.f-1.lt