antai, baik skleisti erezijas. Tiksliau tariant, kažkiek tiesos yra tavo mintyje, tačiau nesi visko iki galo išsiaiškinęs.
Bandom užtempti tave ant "bėgių" tavo paties stiliumi

: VISŲ ŠVINO RŪGŠTINIŲ blogis yra tas, kad juos giliau iškrovus prasideda plokštelių sulfatacija (rudaspalvis blogis

), kuris NĖRA atvirkštinis procesas. Kai vėl įkrauni PO ILGALAIKIO iškrovimo, jau neatsistato 100%. Kai PRIPILDOMAS ELEKTROLITU naujas akumuliatorius, jau iškarto prasideda visi destrukciniai procesai, kurie iškraunant pasireiškia daug greičiau. Taip, tu beveik teisus

, todėl tęsiam: visų švino rūgštinių akumuliatorių geriau GILIAI neiškraudinėti, tačiau niekas ir niekam neuždraus tai pabandyti (ne demokratiškoje Baltarusijoje gyvenam)
Na, o dabar įsirėžęs pabandysiu pastatyti tamstą į tiesos kelio vėžes:
Želiniai "GEL" (o kartu ir absorbciniai "AGM") akumuliatoriai sukurti tam, kad kaip nors "surišti" elektrolitą, kuris būdamas skystas elgiasi negražiai ekstremaliomis sąlygomis: taškosi, išsipila ir pan. Tai visiškai nėra mados šauksmas, na nebent kai kam taip atrodo, o dėl ekologijos tamsta teisus 100 proc. Paprastai tariant, tiek AGM tiek GEL akumuliatoriai priklauso VRLA grupei (
http://en.wikipedia.org/wiki/Lead-acid_ ... technology), kuri pasižymi jau anksčiau minėta hermetizuota konstrukcija, kuri saugima apsauginiais vožtuvais, o todėl iki 1,5 tūkst. Ah (1500 Ah) akumuliatorius galima vartyti, naudoti bet kurioje padėtyje, iki 3000 Ah akumuliatorius galima taip pat vartyti, tačiau tik iki 90° kampu (dėl pastebimo traukos jėgos poveikio didelės talpos akumuliatoriuose elektrolitą sunkiau "surišti"), turint omenyje, kad kalba eina apie akumuliatorių viename korpuse.
Želiniai akumuliatoriai netinka atlikti starterinių akumuliatorių vaidmenį šaltuoju metų laiku, kadangi žemiau -25°C temperatūroje, jų starterinė srovė staigiai sumažėja dėl sutirštėjusio gelio, neleidžiančio prasiskverbti elektrolitui. Tai išbandyta praktiškai - mano kolega, esant tokiai temperatūrai, su želiniu 75Ah akumuliatoriumi nebeužveda savo Džetulės, nors paėmęs paprastą 55Ah akumuliatorių atlieka tai nesunkiai. Kadangi jis pats prekiauja akumuliatoriais ir milžiniškais kiekiais (dešimtys tonų per savaitę

), tikrai neišsirinko blogiausio. Na, ir vėl tavo miny yra teisybės, kadangi želiniai akumuliatoriai, dėl lėtesnių elektrocheminių procesų gali būti sandėliuojami be atskiro įkrovimo 24 mėnesius, kai tuo tarpu tiek absorbciniai, tiek skysto elektrolito - tik 6, o klasikiniai (senieji rusiški, kinietiški ir pan.) tik 3.
Absorbciniai akumuliatoriai (tai ir tie patys, aukščiau minėtieji, OPTIMA) "pasiima" geriausias želinių ir skysto elektrolito savybes: atitinkamai saugumą ir patikimumą iš želinių, didelę srovę iš skysto elektrolito.
Atskira grupė absorbcinių uždaro tipo akumuliatorių - OPTIMA Orbital ir EXIDE MAXXIMA, dėl spiralinės elektrodų konfigūracijos, įgauna ne tik pačias geriausias visų tipų švino rūgštinių akumuliatorių savybes, tačiau ir juos gerokai lenkia:
- savo didele starterine srove dėl didelio elektrodų paviršiaus ploto
- didele įkrovimo srove dėl tos pačios priežasties
- atsparumu vibracijoms dėl elektrodų konfigūracijos
- galimybe dirbti cikliniu gilaus iškrovimo ir įkrovimo režimu, kas būdinga tik čia dar neminėtiems traukos akumuliatoriams, turintiems vamzdelinius elektrodus, dėl elektrodų konfigūracijos
- dvigubai mažesne mase ir reikalinga talpa, kadangi įkrovimas vyksta iškart po įkrovimo srovės gavimo bevei maksimaliu dydžiu, kai tuo tarpu visiems kitiems akumuliatoriams, priklausomai nuo temperatūros (kuo žemesnė, tuo labiau), maksimali vertė pasiekiama tik po 25 - 40 minučių, kas dažniausiai atitinka kelionės iki darbo laiką

, t.y. akumuliatorius pilnai neįkraunamas

. Visiškai iškrauti spiraliniai akumuliatoriai OPTOMA ir MAXXIMA įkraunami per 45 minutes, jei pakanka generatoriaus galios, todėl jums pakanka tik užvesti automobilį, ir generatorius tučtuojau "sutvarko" jūsų akumuliatorių, jei naudojate tokį akumuliatorių, kai tuo tarpu standartiniai akumuliatoriai šaltuoju metų laiku jaučia nuolatinį "badą", dėl ko ir statomi dvigubai didesnės talpos, nei spiraliniai (kad turėti didesnį rezervą).
Užbėgdamas už akių, norėčiau pabrėžti, kad OPTIMA akumuliatoriai, nėra želiniai, o iš tikrųjų jie yra ABSORBCINIAI, t.y. AGM tipo:
http://europe.optimabatteries.com/publish/optima_content/americas/english/config/library/safety_data_sheet.LibraryPar.Single.File.tmp/MSDS_1_2005.doc Yra ir želinių versija, tačiau jie naudotini ne automobilių transporte, o labiau traukos tikslams: laivyba, poilsis ir pan.
Dėl mados šauksmo

:
Tai tikrai jau ne, labiau tai technologijų šauksmas, kadangi spiraliniai akumuliatoriai tarnauja keliskart ilgiau ir mažiau kelia rūpesčių, o juolab biržoje per paskutinius 9 mėnesius švino kainai pakilus keturis kartus, t.y. iki 4000USD už toną, esant beveik perpus mažesnėms medžiagų sąnaudoms (jaučiate, kad akumuliatoriai brangsta ir net pačio blogiausio kinietiško "Atlant" jau negausite už 50Lt, kaip buvo prieš metus?), esant padidintam saugumui ir sumažėjusiems aptarnavimo kaštams, spiraliniai akumuliatoriai netrukus bus visiškai įprastas vaizdas mūsų automobiliuose
Pvz. tuo tarpu, kai brango visi akumuliatoriai (kai kurie modeliai net 40 proc.!!!) paskutiniais metais, spiralinių akumuliatorių OPTIMA ir MAXXIMA kainos liko tos pačios, kadangi mažiau įtakos turi žaliavų kaina, o gamybos technologijos tobulėja ir pinga
Dėl blogio.
Visi švino rūgštiniai akumualiatoriai turi daug priešų:
Sulfatacija - rudaspalvis blogis, dėl nuolatinio "bado" ar ilgalaikio neįkrovimo (Kovos būdai: priežiūra, stabilus įkrovimas atskiru įkrovikliu kas 3 - 6 mėnesius).
Oksidacija - juodaspalvis blogis, dėl akumuliatorių "nutukimo", kai akumuliatorius per ilgai įkraunamas arba elektrodai bent dalinai neapsemti elektrolitu (Kovos būdai: "dieta", priedai elektroduose - Ca, Ag ir pan.).
Korozija - dėl pernelyg aukštos temperatūros (SAAB labiausiai kenčia nuo to, nes tarkim 900 modelyje akumuliatorius praktiškai guli ant išmetimo kolektoriaus), iškrauto akumuliatoriaus laikymas pernelyg žemoje temperatūroje (pesiplėsdamas ledas sudrasko elektrodus), dėl gilaus iškrovimo (trupa elektrodai), dėl amžiaus (trupa elektrodai ir prisideda pirmieji du blogiai)
Visi išvardinti blogiai kenkia visiems švino rūgštiniams akumuliatoriams.
