Paskaitėlių ciklas "Ar žinote, kad..."

Šios paskaitėlės surinktos iš CITRINOS konferencijos. Jos nepretenduoja į absoliutų tikslumą, tai tiesiog įdomūs faktai iš Citroen'inio pasaulio ;-)

Paskaitėlė Nr.1: Traction Avant kerštas

Pierre Michelin ir Pierre Boulanger, kurie 1935-aisiais išvarė Andre Citroen iš Javel gamyklos, pasakę "Mesjė, čia jums nebėra daugiau ką veikti", abu žuvo vairuodami Traction Avant - Michelin 1937-aisiais, Boulanger 1950-aisiais. Tarsi Traction'as atkeršytų už savo idėjinio tėvo Andre Citroen greitą mirtį po jo nušalinimo iš pareigų.
 

 

 

 

Paskaitėlė Nr.2: Citroen ir Titanikas
Kai Andre Citroen pradëjo savo biznį su ševroninėm pavarom, jos tapo labai populiarios ir buvo naudojamos daugybėje sričių. Tarp viso to, garsiojo "Titaniko" vairinis mechanizmas taip pat naudojo Citroen pavaras, ir jos veikė puikiai. Taip puikiai, kad prieš lemtingąją avariją "Titanikas" spėjo pasukti į šoną ir ledkalnis prarėžė jam šoną, dėl ko laivas prisėmė vandens ir nuskendo. Būtų pavaros buvę prastesnės - būtų atsitrenkęs tiesiai į ledkalnį, susivarę nosį ir toliau plaukęs - nors ir nebe toks gražus, ale bent jau virš vandens. ;-) Tokia yra specialistų nuomonė... Ale užtai dabar neverktume, žiūrėdami jau kažkelintą filmą apie "Titaniką". ;-)

Paskaitėlė Nr.3: Citroen garantijos
Viena iš Citroen sunkios finansinės padėties 1931/34 priežasčių (apart pagrindinės - Didžiosios Depresijos) buvo puikūs ir visados vykdomi garantiniai įsipareigojimai. Kadangi nuo pat 1919-ųjų metų formavosi didžioji Citroen "tradicija" - "Nė vieno naujo modelio be bug'ų!", tuo metu vyko Rosalie modelio garantinis servisavimas, kas ėdė nemažai apyvartinių lėšų. Rezultatą žinome visi - Michelin šeimos sąmokslas ir firmos atėmimas iš Andre Citroen...

Paskaitėlė Nr.4: Michelin sąmokslas
Nuo 192x metų visi nauji Citroen'ai iš pardavimų salonų išrieda tik su Michelin padangomis! Michelin praktiškai buvo vienintelis Citroen padangų tiekėjas, o tarpukariu - ir vienas iš pagrindinių Andre Citroen kreditorių. Manoma, kad būtent jie išprovokavo brolius Osthaimer, tiekusius vairus, kuriems Andre Citroen nesumokėjo 60.000 frankų (kai jis buvo skolingas milijonus), sulaužyti kreditorių susitarimą neskandinti Citroen. Firmelė padavë Andre Citroen į teismą, kuris buvo priverstas pradėti nagrinėti bylą. Tada iš paskos pasipylė kiti kreditoriai, kad neduokdie neliktų be savo pinigėlių, dėl ko teismas buvo priverstas priimti nutartį dėl Citroen bankroto. Va tada Citroen kontoroje apsireiškė Pierre Michelin ir Pierre Boulanger, kurie tiesiu taikymu nuvarė ne pas Andre Citroen, o į buhalteriją, kur sėdo studijuoti visus popierius. Pasirodęs Andre Citroen buvo sutiktas žoodžiais "Mesjė, čia jums nebėra daugiau ką veikti". Taigi: Michelin gavo gerai žinomą firmos pavadinimą (su visais dealer'iais ir servisais), pilnai rekonstruotą Javel gamyklą, absoliučiai naują pasaulyje automodelį (Traction Avant - TA) su palyginti nedaug "vaikiškų ligų" (konstrukcinių defektų).
Moralė: Saugokitės per gerų draugų!
P.S. O apie P.Michelin ir P.Boulanger likimą ryšium su TA žiūrėti Paskaitėlę Nr.1.

Paskaitėlė Nr.5: 2CV techninė specifikacija
Techniniai reikalavimai, kuriuos TPV (būsimojo 2CV) projektuotojams prieš karą pateikė Pierre Boulanger, buvo super-paprasti: mažasis masinis automobilis visų pirma skirtas motorizuoti Prancūzijos kaimą, jis turi vežti 4 žmones ir 50kg bulvių maišą 50 km/val. greičiu (didesnis greitis neturėjo prasmės dėl tuometinės prastos kelių būklės). Techninis aptarnavimas turi būti maksimaliai paprastas. Kiek vėliau šie reikalavimai buvo pakoreguoti - automobilio vidinė erdvė turi leisti nenusiimti skrybėlės, automobiliu turi būti galima vežti didelių gabaritų krovinius (tokius, kaip šieno ryšuliai ar ilgos lentos) - todėl buvo suprojektuotas sutraukiamas stogas ir bagažinės dangtis. Automobilis turėjo būti toks lengvas, kad fermeris su 3 draugais galėtų jį pakelti ir pernešti per kliūtį, jei to prireiktų. ;-) Po karo, atnaujinant reikalavimus, buvo numatyta, kad važiuoklė turi būti tokia, kad ūkininkas galėtų pervežti per suartą lauką krepšį kiaušinių taip, kad nei vienas kiaušinis nesudužtų. Pirmus 10 serijinės gamybos metų visi 2CV buvo vienodi, tarsi bjaurieji ančiukai - nudažyti vienintele pilka spalva. Tik 1959-aisiais spalvų gama buvo papildyta dar viena: "ledynų žydruma". Ir šis techninio dizaino košmaras per 40 gamybos metų buvo tiražuotas virš 5 mln. egzempliorių (sedanų 3.5mln., universalų 1.5mln.)...


Paskaitėlės 6-10
   Paskaitėlės 11-13  Paskaitėlės 14-...


Rubrikėlės autorius - Grumlinas, iniciatorius - Mario.