Keitimo priežastis paprasta, tačiau daugumai aplinkinių nesuprantama. Prasidėjo viskas banaliai, ir niekaip nesusiejamai su atramine guma: į žiemos pabaigą nustojo normaliai vestis ir važiuojant pradėjo kratytis variklis (tarškėjo ir braškėjo visas salonas, galinės užuolaidėlės net persikreipdavo, o antrasis stiklas net cypsėjo nuo tokio kratymo), kas paskatino spėti jog paskutinioji atėjo dyzeliniams purkštukams

Kadangi nusprendžiau šioje vietoje pataupyti, "Žibinte" nusipirkau visus keturis naujus ir originalius purkštukus, nes dedukcijos metodu nusprendžiau, kad jie ir bus kaltininkai, mat susiruošiau juos pasikeisti pats. Praėjusį šeštadienį, nutratėjau link Citroligoninės, kad atlikti visus veiksmus, susijusius su keitimu, o taip pat iš savanaudiškų paskatų - pasinaudoti kokiu nors įrankiu ar į jį panašiu daiktu, jei tokio nerasčiau savo įrankinėje, o taip pat gausiu, prie Citroligoninės atriedančiu, transportu. Malonioji dalis, kad, pasirodo, turėjau visus savo įrankius

, o visas transporto problemas padėjo išspręsti du garbingi kolegos iš Citrinos klubo.
Tačau išvažiuojant iš kiemo, kažkas labai nemaloniai sudžeržgė keleivio pusėje, pasukus vairą į dešinę. Garsas buvo labai keistas, toks čerpiantis ir veriantis. Nusprendžiau pasitikrinti ir paieškoti vietoje šio sugirgždėjimo priežasties. Atidarius kapotą paaiškėjo, kad amotrizatorius pasiekė kapotą

, kas tikrai neturėjo suteikti saugumo jausmo važiuojant namo

, nors po purkštukų pakeitimo, variklis sumurkė tolygiai ir gražiai
Grįžęs namo, turėjau pakankamai ilgą savaigalį apsvarstymams ką rinktis. Kadangi paskutinius du metus (iki tol ši bėda man nebuvo girdėta) nuolat sekiau amortizatoriaus tvirtinimo mazgą, apžiūrėdamas jį kas mėnesį ar du, jokio ypatingo ir įspėjančio signalo nepastebėjau. Guma iš išorės atrodė lygi ir graži, o natūrali, lengvos korozijos pradžia matėsi tik ant horizontalios metalinės atramos dalies. Kitais žodžiais tariant, jokio preteksto ką nors įtarti tikrai nebuvo, keisti net negalvojau. Atstumas tarp sferos ir skardelės buvo apie 8 - 9 mm, beje kaip ir keleivio pusėje. Šiek tiek buvo nublizginti, tačiau nenutrinti juodi dažai ant hidraulinio vamzdelio (abiejose pusėse vienodai). Iš apačios jokių gumos plyšimo požymių nesimatė, išskyrus tai, kad guma atrodė tiesiog sena. Mano manymu visas procesas, paskatinęs amortizatorių pavojingai priartėti prie kapoto, įvyko maždaug per 1 - 1,5 mėn. Tai paskatino įtarti, kad pasirinkęs taupymo kelią, keičiant atramą kita, bet dėvėta (o ji pagal katalogą negali būti naujesnė, kaip 1993 metų), galiu gauti tokią pat, kokia buvo manoji - puikiai atrodančią, beveik be korozijos požymių, išskyrus horizontaliosios dalies. Tačiau toks variantas pasirodė kiek atgrasus: pastatai, praeina keli mėnesiai (aišku gali būti ir keli metai), plyšta vėl, vėl ieškai, užsakinėji tralą, perki kapotą, dažai ... uf

Nusprendžiau pasiieškoti naujos, persiskaitinėjau visus man žinomus forimus. Deja, neradau naujų nei už 500Lt, nei už 850 - kažkaip stebuklingai visos jos išgaravo, matyt daug kolegų Citriniečių viską išpirko iš stebuklingų krautuvių

Net visagalis Paulius nerado

Praėjusį pirmadienį nusigrūdau į Veho, kur pasiūlė naują atramą tik už 1499Lt. Pasiderėjus pavyko nustverti už 1200Lt. Iškart nuvykau Citroligoninėn, kur Julius pasiūlė atsivežti kitą

, nepatikėjau, puoliau matuoti viską kas tik įmanoma, įsitikinau, kad netinka. Antradienį nuvežiau viską atgal, prisakytas, kad pirmos kartos XM atramos pigesnės. Pabandžiau tai pasakyti Veho. Tomas parodė kainas: II karta 1499Lt, I karta 1489Lt. Įsitikinau, kad kolegos nemelavo ir tikrai I kartos gumos pigesnės, tačiau derėtis dar 10 litų nepavyko, pakirto sąžinė

Tinkančią gumą atvežė jau pagal užsakymą mažiau nei per 24 valandas. Kaina liko ta pati, kaip po ankstesnių derybų. Trečiadienį, anksčiau ištrūkęs iš darbo, nuskuodžiau Citroligoninės link, kur buvo atlikta atraminės gumos keitimo operacija, užtrukusi neilgiau pusvalandžio. Keitimą palengvino tai, kad amortizatorius dar laikėsi ir automobilis galėjo kilnotis-leistis

Amortizatoriaus išlindimo atveju procedūra gerokai sudėtingesnė, neįtraukiant tam tikrų veiksmų su kapotu
Atsakymai į klausimus:
Kietumo ir stabilumo pokytis tikrai pasijautė. Tiesa kietumas turėjo pranykti ir dėl sferų pripildymo iki 50 atm, vietoje buvusių 21 ir 25 atm. Atsirado toks malonus stabilumas
Niekas nebuvo nei įlinkę, nei sulinkę.
Senoji atramos guma plyšo. Tiesa, ne iki galo. Sfera prisilietė prie skardelės. Manęs šiandien laukia kelionė 5kkm, per pietus išvažiuoju, o Europos servisuose bent kelias dienas bus Velykos, todėl nuspręsta juos palikti be darbo mano atžvilgiu
VEHO abukart atidavė už 1200Lt, nors pimąkart siūlė už 1499Lt, o antrąkart tik parodė kainą, - 1489Lt, kai forumo dėka bandžiau protestuoti ir sakyti, kad I-os kartos žymiai pigiau .
Manau, kad kairiąją gumą greičiau kaip per metus pakeisiu taip pat nauja, net jei nepliš (tokia jau ramybės kaina

). Teks kurį laiką alaus atsisakyti
Į kitus klausimus atsakysiu po 10-ties dienų
