WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas

Jaukiausia palata visiems citroligoniams
Dabar yra Geg 06 2025, 17:10

Visos datos yra Array Etc/GMT-2




Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 163 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 2 3 4 5 ELLIPSIS 11 Kitas
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 04 2007, 21:48 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 28 2005, 20:35
Pranešimai: 279
nu blin , prirasei cia apie optimalu amortiku auksti :) dabar teks eksperimento delei isstatyt gamyklini auksti ir paziuret ar pajausiu skirtuma... nes dabar XMas kaip koks country golfas paaukstintas.

_________________

Simas


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 04 2007, 22:55 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Nagi, čia jau hidraulinių amortizatorių (dujinių-analogiškai) teorija :) Forume radau paminėtą tik http://www.citrina.lt/phpBB2/viewtopic.php?t=243 apie "Eigeno dažnį". Pats hidraulikos teorijoje per silpnai gaudausi, kad tiksliais skaičiais pagrįsti kiekvieną teiginį, bet turbūt kiekvienam yra žinoma, kad pvz. važiuojant paaukštintoje padėtyje papildomai krato užpakalį :) O garsusis XMams rekomenduojamas aukštis 144mm buvo apskaičiuotas automobiliams su naujutėlėmis atraminėmis gumomis :) Ne veltui ten pat duodama 5mm ( skaitosi netgi milimetrai! ) pataisa, netgi esant šiek tiek kitokio aukščio padangoms-kitaip prarandamas optimumas...
Paveikslėlis

Jei išskaičiuoti naujos mašinos ištraukto amortiko štoko ilgį ir bandyti jį naudoti (taikyti) esant išdilusioms atraminėms gumoms, gausime: išorinis vaizdas bus, jog priekis "susėdęs". O pabandžius suteikti priekiui vizualiai priimtiną išraišką (ką mes visi dabar ir darome), gaunasi, jog amortikas pernelyg ištrauktas ir todėl kietesnis :) O pabandžius važinėti žemesnėje, bet amortizatoriams tinkamiausioje padėtyje, paaiškės, jog tas nepriimtina granatoms bei stabilizatoriaus ir vairo traukėms :)
Viskas susiveda į tai, jog norint idealaus pakabos komforto, priekinės amortizatorių atramos turi būti idealiame aukštyje...

Gaila, nežinau, koks atstumas tarp kėbulo skardelės ir sferos buvo naujutėliuose XMuose. Sprendžiant pagal kelias rastas nuotraukas, tas atstumas buvo ~17-20mm. Pas daugumą mūsų telikę 5-10mm... :( Todėl aš nebesistebiu, kad važiuojant per duobes, o ypač kalnelius, priekis straksi: amortizatoriai, deja, dirba nebe savo optimaliu režimu ... Be to, papildomai ir ne į taktą spyruokliuoja ir gerą centimetrą ištemptos gumos, taip papildomai trikdydamos amortikų darbą.

R17 juzeriams čia išdėstytos mintys apie optimalų pakabos darbą, suprantama, tikrai negalioja: pas juos su pakaba ir taip visada viskas gerai :)


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 07 2007, 22:46 
Atsijungęs
Pastovusis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Vas 06 2004, 13:09
Pranešimai: 115
Miestas: Vilnius
proffanas rašė:
<...>Gaila, nežinau, koks atstumas tarp kėbulo skardelės ir sferos buvo naujutėliuose XMuose. Sprendžiant pagal kelias rastas nuotraukas, tas atstumas buvo ~17-20mm. Pas daugumą mūsų telikę 5-10mm... :( <...>


Pastačius naują originalią gumą, prieš dvi dienas pirktą "Veho", bei atvežtą pagal užsakymą, tas atstumas yra 11-12mm. Tiesa, toks malonumas kiek skaudžiai atsiliepė piniginei :mpr:
Beje kaina tarp I-os ir II-os kartos tesiskiria 10 litų. O visas skirtumas tarp jų tik dėl 2mm besiskiriančios skylės amortizatoriui - 16 vs. 18.

_________________
:kngt:
k.


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 07 2007, 22:55 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
O, kestukas užlindo :) Kiek žinau iš aprašymų forume, tai pirmas atvejis, kai dedama nauja atrama :shock:

Iškart tada klausimai: ar pakeitus atramą jaučiamas koks automobilio kietumo ir stabilumo pokytis?
Ar nebuvo įlinkęs pats "stakanas", kuriame tvirtinasi atrama?
Kodėl buvo atsisakyta senos atramos? Korozija, gumos plyšimas-kokia buvo pagrindinė priežastis? :roll:
Čia vos ne "dopros s pristrastijem" gaunasi, bet kad viskas labai domina :)


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 07 2007, 23:30 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 28 2005, 20:35
Pranešimai: 279
uz kiek VEHO atidave atramine guma?

_________________

Simas


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 08 2007, 07:35 
Atsijungęs
Pastovusis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Vas 06 2004, 13:09
Pranešimai: 115
Miestas: Vilnius
Keitimo priežastis paprasta, tačiau daugumai aplinkinių nesuprantama. Prasidėjo viskas banaliai, ir niekaip nesusiejamai su atramine guma: į žiemos pabaigą nustojo normaliai vestis ir važiuojant pradėjo kratytis variklis (tarškėjo ir braškėjo visas salonas, galinės užuolaidėlės net persikreipdavo, o antrasis stiklas net cypsėjo nuo tokio kratymo), kas paskatino spėti jog paskutinioji atėjo dyzeliniams purkštukams :( Kadangi nusprendžiau šioje vietoje pataupyti, "Žibinte" nusipirkau visus keturis naujus ir originalius purkštukus, nes dedukcijos metodu nusprendžiau, kad jie ir bus kaltininkai, mat susiruošiau juos pasikeisti pats. Praėjusį šeštadienį, nutratėjau link Citroligoninės, kad atlikti visus veiksmus, susijusius su keitimu, o taip pat iš savanaudiškų paskatų - pasinaudoti kokiu nors įrankiu ar į jį panašiu daiktu, jei tokio nerasčiau savo įrankinėje, o taip pat gausiu, prie Citroligoninės atriedančiu, transportu. Malonioji dalis, kad, pasirodo, turėjau visus savo įrankius :) , o visas transporto problemas padėjo išspręsti du garbingi kolegos iš Citrinos klubo.
Tačau išvažiuojant iš kiemo, kažkas labai nemaloniai sudžeržgė keleivio pusėje, pasukus vairą į dešinę. Garsas buvo labai keistas, toks čerpiantis ir veriantis. Nusprendžiau pasitikrinti ir paieškoti vietoje šio sugirgždėjimo priežasties. Atidarius kapotą paaiškėjo, kad amotrizatorius pasiekė kapotą :shock: , kas tikrai neturėjo suteikti saugumo jausmo važiuojant namo :? , nors po purkštukų pakeitimo, variklis sumurkė tolygiai ir gražiai :)
Grįžęs namo, turėjau pakankamai ilgą savaigalį apsvarstymams ką rinktis. Kadangi paskutinius du metus (iki tol ši bėda man nebuvo girdėta) nuolat sekiau amortizatoriaus tvirtinimo mazgą, apžiūrėdamas jį kas mėnesį ar du, jokio ypatingo ir įspėjančio signalo nepastebėjau. Guma iš išorės atrodė lygi ir graži, o natūrali, lengvos korozijos pradžia matėsi tik ant horizontalios metalinės atramos dalies. Kitais žodžiais tariant, jokio preteksto ką nors įtarti tikrai nebuvo, keisti net negalvojau. Atstumas tarp sferos ir skardelės buvo apie 8 - 9 mm, beje kaip ir keleivio pusėje. Šiek tiek buvo nublizginti, tačiau nenutrinti juodi dažai ant hidraulinio vamzdelio (abiejose pusėse vienodai). Iš apačios jokių gumos plyšimo požymių nesimatė, išskyrus tai, kad guma atrodė tiesiog sena. Mano manymu visas procesas, paskatinęs amortizatorių pavojingai priartėti prie kapoto, įvyko maždaug per 1 - 1,5 mėn. Tai paskatino įtarti, kad pasirinkęs taupymo kelią, keičiant atramą kita, bet dėvėta (o ji pagal katalogą negali būti naujesnė, kaip 1993 metų), galiu gauti tokią pat, kokia buvo manoji - puikiai atrodančią, beveik be korozijos požymių, išskyrus horizontaliosios dalies. Tačiau toks variantas pasirodė kiek atgrasus: pastatai, praeina keli mėnesiai (aišku gali būti ir keli metai), plyšta vėl, vėl ieškai, užsakinėji tralą, perki kapotą, dažai ... uf :evil: Nusprendžiau pasiieškoti naujos, persiskaitinėjau visus man žinomus forimus. Deja, neradau naujų nei už 500Lt, nei už 850 - kažkaip stebuklingai visos jos išgaravo, matyt daug kolegų Citriniečių viską išpirko iš stebuklingų krautuvių :D Net visagalis Paulius nerado ;) Praėjusį pirmadienį nusigrūdau į Veho, kur pasiūlė naują atramą tik už 1499Lt. Pasiderėjus pavyko nustverti už 1200Lt. Iškart nuvykau Citroligoninėn, kur Julius pasiūlė atsivežti kitą :) , nepatikėjau, puoliau matuoti viską kas tik įmanoma, įsitikinau, kad netinka. Antradienį nuvežiau viską atgal, prisakytas, kad pirmos kartos XM atramos pigesnės. Pabandžiau tai pasakyti Veho. Tomas parodė kainas: II karta 1499Lt, I karta 1489Lt. Įsitikinau, kad kolegos nemelavo ir tikrai I kartos gumos pigesnės, tačiau derėtis dar 10 litų nepavyko, pakirto sąžinė :( Tinkančią gumą atvežė jau pagal užsakymą mažiau nei per 24 valandas. Kaina liko ta pati, kaip po ankstesnių derybų. Trečiadienį, anksčiau ištrūkęs iš darbo, nuskuodžiau Citroligoninės link, kur buvo atlikta atraminės gumos keitimo operacija, užtrukusi neilgiau pusvalandžio. Keitimą palengvino tai, kad amortizatorius dar laikėsi ir automobilis galėjo kilnotis-leistis :) Amortizatoriaus išlindimo atveju procedūra gerokai sudėtingesnė, neįtraukiant tam tikrų veiksmų su kapotu :)

Atsakymai į klausimus:
Kietumo ir stabilumo pokytis tikrai pasijautė. Tiesa kietumas turėjo pranykti ir dėl sferų pripildymo iki 50 atm, vietoje buvusių 21 ir 25 atm. Atsirado toks malonus stabilumas :)
Niekas nebuvo nei įlinkę, nei sulinkę.
Senoji atramos guma plyšo. Tiesa, ne iki galo. Sfera prisilietė prie skardelės. Manęs šiandien laukia kelionė 5kkm, per pietus išvažiuoju, o Europos servisuose bent kelias dienas bus Velykos, todėl nuspręsta juos palikti be darbo mano atžvilgiu :D
VEHO abukart atidavė už 1200Lt, nors pimąkart siūlė už 1499Lt, o antrąkart tik parodė kainą, - 1489Lt, kai forumo dėka bandžiau protestuoti ir sakyti, kad I-os kartos žymiai pigiau .

Manau, kad kairiąją gumą greičiau kaip per metus pakeisiu taip pat nauja, net jei nepliš (tokia jau ramybės kaina :) ). Teks kurį laiką alaus atsisakyti :D

Į kitus klausimus atsakysiu po 10-ties dienų ;)

_________________
:kngt:

k.


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 08 2007, 12:17 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
kestukas rašė:
<...>

Aaaaačiū........ :shock:
Vadinasi, bent jau sau gaminsiu naujas atramas bet kokiu atveju, jei tik gausiu gamintojų garantijas... Abiejų pusių atramų bendra kaina visvien jokiu būdu nesieks vienos Vehinės, o veikti turėtų ne prasčiau ir ne trumpiau...




Kad būtų aiškiau, apie kokius baubus kalba eina :arrow: vienos atramos, tik pusiau išplyšusios ir įsirėmusios į kapotą (bet dar neiššovusios-kaip ir kestuko atveju) skrodimo rezultatai:
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis

O gumos plyšimo priežastys trivialios-neišvengiama kėbulo atramos korozija guma dengtoje dalyje:
Paveikslėlis

Analogiškas apatinės atramos vaizdas visose 8-iose mano turimose senose atramose. O iš išorės jos atrodo dar visai padoriai-nors imk ir pardavinėk...

Beje, tos apatinės atramos- ne vien XMų problema. Taip buvo '96 Xantijai
Paveikslėlis
Tik kadangi korozija dar nebuvo išplitusi, užteko suvirinti tą įtrūkimą. Po metų galėjo būti per vėlu :roll:


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 08 2007, 22:55 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 28 2005, 20:35
Pranešimai: 279
manau verta padaryt mechanini saugikli gumos plysimo atvejui, paimt gana storo metalo juostas , suvirint kryzium, islenkt toki kraba virs amortiko ir prisukt prie tu atramos varztu (paliekant laisvumo atramos darbui). Jei guma plis tai atsirems i ta saugikli bet ne i kapota. Belieka atidirbt patikima konstrukcija, ir pradet gamyba :) jei teisingai parinkus auksti, pagal atstuma nuo krabo iki amortiko galima bus spresti kokioje bukleje atramine guma.

p.s. sportinese auto irgi deda kazka panasaus tik ten tikslai kiti.

_________________

Simas


Paskutinį kartą redagavo 2 x|RAY. Iš viso redaguota 0 kartus.

Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 08 2007, 23:00 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Mąsčiau ir apie tai, bet kad čia ne sprendimas, o tik jo atidėjimas... :?


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 08 2007, 23:05 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 28 2005, 20:35
Pranešimai: 279
na bent jau nebus fobijos kad tuoj pakels kapota, o jei isples guma ramiai nuvaziuosi iki remonto vietos. Zodziu gumos plysimas nebus tragedija, o tik jos keitimas. Beje net jei tavo restauruotos gumos nelabai laikytu tai irgi apsaugotu nuo nemalonumu.

p.s. jei gausis tau tu gumu restauravimas as irgi pora paimsiu :) jei iki to laiko XMo nepalaidosiu.

_________________

Simas


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 08 2007, 23:23 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Jei naujai pagamintoms gumoms dar reiks apsaugos-nu nafig tokias gumas; apsaugas aš ir virš senų galiu susidėti :) Jei bus gaminamos, ir dar palyginus nepigiai, tai tik patikimos ir su garantija. Ir prieš siūlydamas kitiems dar pats bent mėnesiuką pavažinėsiu ekstremaliomis sąlygomis... Ir audžiu mintį kiekvieną naują gumą patikrinti, pabandant išspausti (iššauti) tritoniu presu. Jei ir šį bandymą praeis-už jas galvą bus galima guldyt... :roll: Teliks pasirūpinti antikorozine apsauga.


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 09 2007, 18:49 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Suderinau bandomosios 2vnt partijos metalinių dalių gamybą \:D/
Liko suderinti vulkanizavimą, kas tokiai "partijai" nebus paprasta (reikia gaminti sudėtingos formos gumos liejimo formą-brungu nesvietiškai :shock: ).


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 09 2007, 21:24 
Zinai, kolega; nors as biskeli skeptiskai ziuriu i sita reikala, bet isties kuo nuosirdziausiai linkiu sekmes jame, todel pasakysiu:
Cituoti:
bus gaminama naujai ir kitokių matmenų nei originalas (skiriasi tik milimetrais, bet buvo perskaičiuota superatsparumui perspaudimui), <...>

- sitas momentas gali ir koja pakist!

Kodel? Paprasciausiai, nevisada daugiau reiskia geriau! :wink:

Tap ir sykart: perdaug sustiprinta dalis, kuri turi islikt elestinga gali elementariai issaukt kitu daliu (mazgu) nenormalu darba ir perkrovas.
O kaip blogiausias variantas - prie metalo privulkanizuotas gumos plotas bus veikamas didelemis kintamos kryptis jegomis, o kadangi vulkanizavimas beveik "samadielkinis", tai......... :roll: :?:

Vienzo, as x|RAY patarimu pasinaudociau, ir uzsideciau kapoto apsaugas - manau, kokia 4X16, ar 4X20 metalo juosta tam puikiai tiktu: apgaubt su tarpu guma ir prisukt prie jos tvirtinimo varztu, izgrezus joj skyles. Bent jau bandymu laikotarpiui. :idea:


Į viršų
   
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 09 2007, 21:45 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Kolega, vulkanizavimas bus ne "samadielkinis", o "gamyklinis", ir šiuo klausimu viskas tvarkoj...
Visus skrespjūvius ir apkrovas skaičiavo žmonės, turintys gilesnį nei mes supratimą, todėl aš tikiu (o ne žinau-bent jau šiam momentui :) ), kad viskas bus gerai. Kadangi visas atramas visvien pirma bandysiu tritoniu (=sukuriančiu trijų tonų ekvivalento spaudimą-lyg XM kristų ant vieno priekinio rato be amortizatorių iš velniaižin kokio aukščio) presu, mintį apie "naujų atramų apsaugas" tebelaikau juokinga :) Bet už rūpestį-visvien dėkui.

Beje, idėja apie atramų apsaugas gali visai praversti kolegoms, kurių gumos jau "ant ribos", bet jie nesiruošia ilgai naudoti XMo ir todėl nesiruošia skirti didesnius pinigus jo ilgalaikei priežiūrai.


Paskutinį kartą redagavo 1 proffanas. Iš viso redaguota 0 kartus.

Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 09 2007, 22:18 
Suvirinimo siule gali keliu tonu statine apkrova islaikyt, bet suvirintas duslintuvas kazkaip nutruksta per laika. :wink:

O, ten kur kur kintamos krypties ir amplitudes apkrovos, as isvis nelabai suprantu, ka begali skaiciuot.

Ale cia tik mano, niekam neprivaloma nuomone...


Į viršų
   
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 163 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 2 3 4 5 ELLIPSIS 11 Kitas

Visos datos yra Array Etc/GMT-2


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 2 ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
POWERED_BY
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007