WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas

Jaukiausia palata visiems citroligoniams
Dabar yra Geg 03 2025, 23:17

Visos datos yra Array Etc/GMT-2




Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 48 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 2 3 4 Kitas
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 09:11 
Atsijungęs
skelbimai
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 26 2006, 07:50
Pranešimai: 2699
Miestas: Vilnius
Prie 2000 apsuku su ijungtais artimais zibintais turi buti 13,8-14,4V (Baner akumuliatoriaus garantiniame talone taip parasyta, o ir bet kokioje automobilisto knygeleje tie patys parametrai).
POWER, turesi galimybe - uzsuk, pamatuosiu su tvarkingu testeriu, o jei nori, tai ir su oscilografu.

_________________
#333
Šiame poste išsakyta autoriaus nuomonė dažniausiai nesutampa su skaitytojo nuomone.


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 10:21 
Evil

Sudrumstei tamsta man galva su ta itampa, ir pats susimasciau: kodel gi is tiesu gamintojai tuos 14.4V rekomenduoja? :)

Viena, gan itikinama versija - jau mineta pulsuojanti generatoriaus itampa.
Nors jie ir trifaziai, islygintos itampos grafikas turetu atrodyt panasiai kaip vienas prie kito suguldytu vienodu ilgavaisiu agurku eile. :D

Ir, ar nebus cia visas reikalas: tie 14.4V nurodoma pikine (iki virsuniu), tarpuose gi nukrenta maziau uz pakrauto akumuliatoriaus 13.6V, o kadangi akumuliatorius ir generatorius lygiagreciai prijungti prie bendros elektros vartotoju sistemos, tais minimumo momentais ji srove ima is akumuliatoriaus!
Taip sis nuolat pakraunams/iskraunams, ir nepersikrauna; o kadangi vidutine generatoriaus itampa visgi didesne - energijos balansas susiklosto taip, kad ji naudojama is pagrinde jo; o akumuliatorius pastoviai dakraunamas i dar kazkiek treniruojamas (daznai uzkraunant/iskraunant vyksta ir toks procesas, netgi specialus krovikliai tam yra).
O 14.4 iskaiciuoti, ar ekspementais nustatyti, kad sis energiju balansas nusistovetu kaip optimalus; generatoriai gi visi, ko gero, siai dienai tokios pat konstrukcijos...

Kad patikrint hipoteze, reiketu oscilografa prie masinos nusitempt.
Bet reiketu issivyniot ilgaji prailgintuva, o tam visai neturiu upo...
Juolab - nuspeju, ka pamatyciau - "agurku virsunes" virs akumuliatoriaus itampos linijos... :D

Kaip tamsta manai?


Į viršų
   
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 10:49 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Lap 10 2006, 16:01
Pranešimai: 1244
Miestas: Kaunas
tiesa sakant nezinau kas ir kodel rekomenduoja 14.4V. Nes kiek skaiciau visokiu skaitiniu apie auto generatorius ir akumuliatorius tai 14.4V visur minima kaip virsutine reiksme (kai kur randu kad 14.7V nurodoma kaip kritine, t.y. maximaliai leistina), tuo tarpu zemutine minima kaip 13.2 - 13.6. Man autoelektrikai porino apie aukso viduriuka 13.8-14.2. Zemesnes ar aukstesnes itampos, ar ju sokinejimas yra negeroves pozymis, bet pasak ju, neverta ir finansiskai nenaudinga imtis remonto, jei vasara ant laisvu akumas kraunamas ne zemesne nei 13.2V. Cia visur kalbu apie efektines itampas.

Kodel gamintojas gali rekomenduoti 14.4V (filosofiskai): tai reikstu, kad akumas tikrai yra ikraunamas, net ir automobiliui vazinejant trumpais atstumais, t.y. jokiu pretenziju gamintojui.

Apie tai kokios formos itampa atiduoda generatorius ir kokios pikines reiksmes, atvirai sakant - nenutuokiu ir net neisivaizduoju kokio daznio ir formso generatoriaus gaminama itampa - ne elektrikas vis del to :)

_________________
Peugeot 206 SW '04 2.0 HDI Quicksilver
<< Xantia '94 2.0i VSX - buvo...


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 11:10 
Ir as smulkiai ten visko nezinau, generatoriu gi neprojektuoju. :)
Bet tas 14.5 (4) V man kazkaip buvo istriges kaip "iki to". Ir akumliatoriu gamintojai ta visur rasineja...
O, pasirodo ten niuansu dar marios...
Bet, visvien tebemanau, kad ta nurodoma verte yra pikine (amplitudine), ar kazkas ton pusej, ne efektine (vidutine, atstojamoji nuolatinei).
Trumpai, teoriskai jos skiriasi 1.41 karto vienos fazes sinuse (pav., buto rozetej yra ~310V pikine, nors efektine (vardine) 220V).
Masinos generatorius trifazis, ir sumuojant tris islygintas sinusoides, tarp kuriu 120 laipsniu kampas, jos dalinai persidengia, ir efektine reiksme nuo amplitudines skiriasi kur kas maziau, bet visvien skiriasi!
Nebereikalo juk draudziama atjungt akumuliatoriu varikliui dirbant - generatorius be jo duos toki "pjukla", kad mandros siuolaikines elektronikos neislaikys! :D

Bet panasu, kad artejam prie konsensuso: kaip ten teoriskai bebutu, praktiskai generatorius krauna, arba ne. :D
O, jei labai nori matuot - turi ir teorija pasigilint, kitaip greit gali "i pievas" nuvaziuot ir galva ne tik sau issikvarsint.


Į viršų
   
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 11:27 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Ko jūs sau ir kitiems galvas kvaršinat? :)

Parašyta-turi būti nuo 13,8V iki 14,4V, ir taškas. Matuojant paprastu testeriu, o ne oscilografu (žr. XM'o manualą-ten yra su paveiksliukais). O ne 12,3V. POWER'io XMo atveju, jei tik jo testeris negrybauja, krovimas ryškiai nepakankamas. Paprasčiausias sprendimas-papildomai laikas nuo laiko pakraudinėti su pakrovėju, jei jau tvarkyti tingisi. Taip žala akumui ir automobilio el. sistemoms bus minimali iš galimų tokiomis sąlygomis.

Brisdami teorijon, neišvengiamai nustatysim, kad geriausia/saugiausia/pigiausia/patikimiausia/ekologiškiausia yra plumpinti savomis kojytėmis, o ne automobiliais važinėti. Tai gal nebriskime? :)


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 11:44 
Je, 12.3V tikrai mazokai...

Bet pridurciau: gal geriau laiks nuo laiko uzgesinus varikli akumo itampa pamatuot. Jo pastovia itampa gan tiksliai ir "kitaijskas" multimetras turetu rodyt.
Ir, jei ji nekrenta zemiau Evil nurodytos minimalios 12.3 (ar kiek ten?) voltu, gal ir viskas su tuo generatorium gerai, masina juk menuo jau vaziuoja? :roll:

O, kur impulsai, skaimeniniais prietaisais (pigiais) as nepasitikiu.
Turejau liudana patirti, kai nauja kineskopa Taurui sudeginau. :(
Turejo but 6.3V kaitinimo, bet jis buvo uzmaitintas impulsais nuo trafo, o multimetras rode 8.5V, ir visai nereagavo i reguliavima.
O, isties ten ~21V amlitudes impulsai turejo but, ir juos pagal oscilografa reikejo reguliuoti.

6.3 ; 8.5; ir 21 V - nemenki skirtumai juk gaunasi, pabandyk susiorientuot.


Į viršų
   
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 11:52 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Lap 10 2006, 16:01
Pranešimai: 1244
Miestas: Kaunas
neturiu tiek entuziazmo ir laiko, kad imciau ir suintegruociau trifazes itampos kitimo lygti ir pasiziureciau efektines ir pikines itampos reiksmes. Ivedus internete"alternator ripple" radau tokius grafikus:
Paveikslėlis

Panasu, kad svyravimai nevirsija 0.05V, t.y. efektine nuo pikines skirsis max 0.05V.

_________________
Peugeot 206 SW '04 2.0 HDI Quicksilver
<< Xantia '94 2.0i VSX - buvo...


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 12:28 
Kazkaip, manau, kad daugiau turetu...
Va cia kazkiek ta reikala apraso, ir 4. paveikslelis labiau i teisybe man panasus.
Beje, ten irgi raso, kad akumuliatoriaus jokiu budu negalima atjungt, o optimali krovimo itampa yra ~13.5V.

Och, uzsivedziau su tais generatoriais!
Pasigriebiau multimetra, ir aida i lauka, abieju aptamabyliu testuot! :lol:

Rezultatai:

Masina , akumuliatoriaus itampa, generatoriaus itampa be sviesu, su sviesom:

Citroen 12.34 13.67 13.47

Passat 12.37 13.72 13.59

Masinos buvo saltos, todel laisva eiga buvo ~ 1500asps/min, ir itampa pagazavus iki 2-3 tukst simtosiomis V tesiskyte, todel rasau tik po viena reiksme.

Hmm, vistik kazka panasaus i teisybe rodo multimeteris, kad ir ner labai prabangus... :roll:
*****************************************************************

Bet toliau idomiau: ta proga atlikau seniai planuota akcija: pamatavau itampas tiesiai ant faru lempuciu.
Rezultatai pribloske: XM 12.4V, Passat ....vos 10.0V :shock:
Nu, to jau ir zibejo kaip zvakes. :D
Tikejausi skirtumo, bet sitiek... :?

Ot, "pole nepachanoje"! :D
Prie progos kontaktu valyt, ir papildomu reliu meistraut - nereikes ne Xenon.u! :lol:


Į viršų
   
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 13:57 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Spa 01 2005, 01:14
Pranešimai: 614
Miestas: Europa
jei itampa su ijungtais elektros imtuvais (zibintai, peciukas) >13.2V nereikia sukti sau galvos. O tas 14.4V, tai kaip man aiskino "stargen'o" darbuotojai yra virsutine itampa... itampos reguliatoriai yra 14V arba 14.5V, tai ir reglamentuoja nasiausia elektros sistemu darba prie maksimalios 14.4V itampos (jei reguliatorius 14.5V, jei 14V, tai apie 14.4V net svajoti ner ko ;) )

_________________
Citroen c4 coupe 1.6hdi 110 VTR+


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 14:36 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Spa 14 2004, 15:45
Pranešimai: 3087
Miestas: AUKSTADVARIS/SIAULIAI
ale ziuriu aistros verda...:)
supratau jau...cituoju is naujai pirkto akumo instrukcijos
" Veikiant varikliui itampa ant prijungto akumo turi buti 13,9-14,5 V nepriklausomai nuo kitu el. vartotoju " .viskas manau tuo pasakyta.
bet praktiskai siandie dar bajeri padariau: jei generas geras, nuimkite klema nuo veikiancio auto akumo, ji turi toliau dirbti. jei gesta , reiskia ir generas nedirba (o akuma mes ka tik atjungeme). kai taip padariau, masina neuzgeso, bet pradejo signalizacija truputi trasketi, kas reiskia per maza itampa generatorius gamina. bet cia dar ne viskas..:)
nulekiau siauliuose pas viena bica, sakau, kondisino itempejo guolis kaukia, paziurek. tas kad pagazavo iki 5000 oborotu (irgi meistro protelis..:), ziuriu kazkokie dumai is po variklio kyla. paziuriu i salona, is po paneles svylancios izoliacijos kvapas ir dumai..:) gesinau greitai, dumai issisklaide, ale kvapas liko. uzsivedziau ir parvaziavau namo....o meistriukas kaip niekur nieko-as cia neprieko...ciut masinos nesudegino :evil: :evil: :evil:

_________________
XM'93 2.0iLPG-Mad Max...Amen..:(; XM'91V6 LPG; XM'98turbo LPG
Ex: XM'90 2.0iLPG; XM'92 V5 LPG; XM'96 V6 APD LPG; XM'93 V6 APD LPG; XM'00 2.5td
Visada su XM...


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 14:39 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Spa 14 2004, 15:45
Pranešimai: 3087
Miestas: AUKSTADVARIS/SIAULIAI
ta masina as menuo kaip turiu. bet nebuvo laiko tvarkyti. vat tik sia savaite ir pradejau, tad taip ir gaunasi..:)

_________________
XM'93 2.0iLPG-Mad Max...Amen..:(; XM'91V6 LPG; XM'98turbo LPG
Ex: XM'90 2.0iLPG; XM'92 V5 LPG; XM'96 V6 APD LPG; XM'93 V6 APD LPG; XM'00 2.5td
Visada su XM...


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 14:40 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Pamokanti istorija by POWER apie tai, kaip sveika turėti normaliai veikiantį generatorių, kurio įtampa ne per aukšta ir ne per žema... :D


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 14:53 
Atsijungęs
skelbimai
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 26 2006, 07:50
Pranešimai: 2699
Miestas: Vilnius
POWER rašė:
... jei generas geras, nuimkite klema nuo veikiancio auto akumo, ji turi toliau dirbti. jei gesta , reiskia ir generas nedirba (o akuma mes ka tik atjungeme)....

Nedaryk to daugiau!!! Atjungus akuma (dirbant motorui) itampa soka iki 30V!!! Nori susvilinti laidus ir lempas???
POWER rašė:
... paziuriu i salona, is po paneles svylancios izoliacijos kvapas ir dumai..:)

Is kurios tiksliau vietos padumijo???

_________________
#333
Šiame poste išsakyta autoriaus nuomonė dažniausiai nesutampa su skaitytojo nuomone.


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 15:40 
nezinau ponai kaip cia su tuo atjungimu. esu n+k kartu atjunges ir priesingai akuma veikiantiems 2.0i 90-92 metu ksemams ir nepastebejau jokiu bent kiek zenkliu negerumo pozymiu. siaip jau itiketina kad tuo momentu pakyla, visgi induktyvineje grandineje srove nutrukti negali is karto, todel kyla itampa, taciau yra ir kitu sroves imtuvu, be to tas reguliatorius irgi kazka veikia. jei ten kas ir buna, tai to efektine verte niekingai maza lemputems ir ksemo kompams. o gal kas nors esate taip kokios nors masinos elektra ar kompus sudegine? na as negirdejau.


Į viršų
   
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Bal 17 2007, 15:55 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Lap 10 2006, 16:01
Pranešimai: 1244
Miestas: Kaunas
as irgi esu ne syki isiminejes akuma is veikiancios masinos (sudege krokodilai bandant prikurt :D ), tik ne is Citroeno, bet nieko blogo nenutiko. O ir is teoretiko pozicijos ziurint, tai jei akumas nera dochlas ir ikrautas, tai ji galima ziureti kaip vartotoja srebianti <6A sroves, kuri yra niekingai maza palyginus su kitais vartotojais - ventiliatorium, sviesom ir t.t. Tai ar numirsta auto kompas, jei isjungiate sviesas???

_________________
Peugeot 206 SW '04 2.0 HDI Quicksilver
<< Xantia '94 2.0i VSX - buvo...


Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 48 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 2 3 4 Kitas

Visos datos yra Array Etc/GMT-2


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 0 ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
POWERED_BY
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007