Paprasčiausia būtų viską pamatuoti su nuolatinės srovės matavimo replėmis, tiesa jų matavimo tikslumas, kai skalė 400A, tėra tik 3%, bet manyčiau, kad to turėtų užtekti -
http://www.evita.lt/det-632-sroves-mata ... s2101.html .
Matuojant dviem tokiais prietaisais, galima išsiaiškinti, kas gi vyksta tuo pat metu keliose grandinėse: tarp generatoriaus ir akumuliatoriaus, tarp akumuliatoriaus ir automobilio el. įrangos.
Atliekant analizę, dar reikėtų žinoti, kad akumuliatoriaus įkrovimo koeficientas yra 1,1 - 1,3 (traukos akumuliatoriuose su privestiniu elektrolito maišymu pasiekiamas 1,05), kas reiškia, kad norint vėliau iš akumuliatoriaus paimti tam tikrą srovę per tam tikrą laikotarpį, jam teks "sušerti" nuo 1,1 iki 1,3 karto didesnę srovę per tokį patį periodą. Todėl Abuolio gauta srovė turi būti koreguojama į tą, kurią turi atiduoti generatorius 70,74A x 1,2 = 84,89A. Tokiu būdu iš "suryjamos" srovės gauname srovę, kuri turės būti "sušeriama" akumuliatoriui atstatyti.
Starterio srovę teko matuoti ne kartą. Ji paprastai dyzeliniuose BX'uose, XM'uose ir Passat'uose būna nuo 180 iki 420A. Benzininiuose labai nežymiai mažesnė - 170 - 360A. Didžiausios reikšmės gautos žiemą, kai jau nemažai kaimynų užsiveda prastai arba iš viso neužsiveda. Populiariausia srovė daugumoje atvejų - 240 - 280A.
Radiatorių ventiliatoriai XM TD 12 starto metu akimirksniui netgi viršija saugiklių nominalą 50A, bet kadangi automobiliniai saugikliai yra lėtaeigiai, jie net "nesureaguoja", juolab, kad srovė iškart nukrinta iki 25 - 30A kiekvienam ventiliatoriui (XM jų stovi po 2). Beje, paprastai, kuo senesnis radiatoriaus ventiliatorius, tuo didesnės srovės jam prireikia (manau, kad dėl padilusių guolių, patekusių dulkių, purvo ir pan.).