WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas

Jaukiausia palata visiems citroligoniams
Dabar yra Geg 03 2025, 20:48

Visos datos yra Array Etc/GMT-2




Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 83 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 2 3 4 5 6 Kitas
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Gru 29 2007, 08:23 
Atsijungęs
Pastovusis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Vas 06 2004, 13:09
Pranešimai: 115
Miestas: Vilnius
Abuolys rašė:
Gerbiami kolegos, nepamirškit - automobilio generatoriaus galia yra mažesnė nei visų prietaisų suminė galia, todėl dalį energijos prietaisai visada paims iš akumuliatoriaus. Rekomenduoju akumuliatorių bateriją pakrauti bent kartą per mėnesį. Amžinai nedakrautas akumuliatorius tarnauja trumpiau.
:au:


Abuolys teisus.
Dar priminsiu, kad ryte užvedus automobilį, normalus akumuliatoriaus įkrovimas prasideda tik po maždaug 10 - 30 minučių (maždaug tiek laiko reikia, kad elektrocheminiai įkrovimo procesai įgautų reikiamą greitį). O kas be to vyksta rytiniuose kamščiuose? Ogi, lėtai burzgiant varikliui, sujungus visus įmanomus "šildytuvus", mes visą ir taip deficitinę elektros srovę sušeriame jiems. Toks "akumuliatoriaus apšilimo" procesas jau galioja prie +20°C, ką jau bekalbėti apie -5°C ar net -20°C. Ir jei sunkiau užsikūręs automobilis jau po 30 minučių stovi prie darbovietės, garantuotas akumuliatoriaus išsekinimas. Beje, grįžtant po darbo, istorija kartojasi.

Žr. mėlyną kreivę apačioje esančioje lentelėje http://www.exide-automotive.de/produkte ... index.html

Visi švino - rugštinių akumuliatorių gamintojai rekomenduoja akumuliatorius periodiškai įkrauti. Kuo dažniau, tuo geriau. Beje, įkroviklių taip pat būna blogų, jais ir taip nuvargę akumuliatoriai "numarinami" galutinai.

_________________
:kngt:
k.


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Gru 29 2007, 08:28 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
kestukas rašė:
Vargu ar generatoriaus galia sieks deklaruojamus 0,8 - 1,2 kW varikliui dirbant mažesniais apsisukimais :)

Turėtų nesiekti. :roll:
Bet, padidėjus generatoriaus apkrovai, jis sukasi sunkiau, o variklis visvien palaiko ne mažesnes nei laisvas apsukas. Todėl turbūt 80-90proc maksimalios galios galima iš generatoriaus išspausti, ir varikliui sukantis "ant laisvų". Faktiškai, pamatuoti reiktų; lauksim Abuolio ataskaitų. :roll:


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Gru 29 2007, 14:46 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Rgs 06 2005, 10:13
Pranešimai: 405
Miestas: Noriūnai
Grįžtant prie temos 8)

Vis dėlto Panevėžy „Senukuos“ nupirkau senukinį (aka Exide) akumuliatorių. 72 Ah, 760 A, 309 litai. Pagamintas 2007 m . lapkričio mėnesį - dar karštas :lol:

Dabar galvoju, kad pirkdamas sau „Varta“ pagaminimo datos nepažiūrėjau :roll: :?

_________________
<< XM 2.1TD, 1994
Hyundai Santa Fe 2.0CRDi, 2001


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Gru 30 2007, 17:37 
Atsijungęs
Pastovusis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Vas 06 2004, 13:09
Pranešimai: 115
Miestas: Vilnius
RockIsBest rašė:
iki darbo vaziuoju apie 15-20min. Su muzika, klima langai+veidrodeliai sildosi.. Tai mano akumas (pagal teorija,kad krovimas prasideda po bemaz pusvalandzio) turetu but pastoviai tuscias? O prisiminus, kad elektrinis hidro siurblys dar sukilnoja masiniuka kol motoras neuzvestas...

tai kaip cia gaunasi?


Ne, tuščias nebus :) Bet, kad "alkanas", tai tikrai taip. Įkrovimo procesas prasideda iškart, kai tik yra įkrovimo srovė, tačiau normaliai kraunasi tik po ilgesnio laiko tarpo, nes pradiniu laikotarpiu didelė srovės dalis sunaudojama akumuliatoriaus "apšilimui".
"Alkano" akumuliatoriaus elektrodai sulfatuojasi, dėl ko mažėja bendras elektrodų plotas, kas tiesiogiai susiję su akumuliatoriaus el. talpos o taip pat ir starterinės srovės mažėjimu.
Tai čia tip ir gaunasi, kad tinkamai neprižiūrimi akumuliatoriai teištarnauja garantinį laikotarpį (ir tai ne visuomet), kai net pats prasčiausias, tačiau gerai prižiūrimas (reguliariai valomas arba plaunamas jo paviršius, įkraunamas bent kas pusmetį) akumuliatorius gali drąsiai ištempti ir dešimtmetį. Prisimink "žiguliukų" ir "Volgikių" laikus ;) , kai akumuliatorius buvo toks deficitas, kad buvo prižiūrimas neblogiau už "šliūbinius batus" :) O žinant, kad tuomet akumuliatorių kokybė tikrai buvo gerokai prastesnė (šiais laikais technologijos tikrai daug pokyčių padarė), nieko nestebindavo 5 ar 7 metus ištarnavęs akumuliatorius.

_________________
:kngt:

k.


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Sau 02 2008, 09:42 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Vas 06 2004, 10:19
Pranešimai: 2227
Miestas: Kaunas
As vargau su Forduku, akumas buvo pirktas naujas Moll, toks koks priklauso, bet ne velnio nesukdavo, o zinant ford 1,8d varikli visiskas kosmaras, kol lauke silta, uzsivedi, tik atsala iki -5 ragai. Atvargom 2metus, siemet perrinkom starteri, uzkurimas pasidare fantastinis, dar ramybes delei nuvaziavau i Naboba pasitikrint akumuliatoriaus, viskas ok, apkrova laiko kaip naujas. Pasidziaugiau vel iki "salcio" -5. Is vakaro kuresi puikiai, ryte teko stumdyt po kiema. Maniau kad kontaktuose beda, pajungiau tiesiai + nuo akumo i starteri, kaka, nesuka vistiek, pries tai buvo baterija pakrauta. Kantrybe truko, nupirkau nauja, Eurostart, viskas ok, vedasi ir dabar. Krienas zino kame reples, vaziuodavau ir vaziuoju i darba is po 20km i viena gala, navarotu apart galinio stiklo sildymo nera, generatorius krauna kaip priklauso, lemputes 55w. Bandysiu senaji gaivint. O vat chryslerio akumas kazkoks stebuklingas, atkeliavo is uz balos su originaliu, motociklinio dydzio, pakrautas buvo pries 2 metus, po masinos remonto. vedesi ir per didziuosius salcius, ir dabar jokiu bedu nera, nors masina lauke prastovi menesi nejudinama. Cia matyt loterija kaip ant kurio pataikai......

_________________
Citroen C2 Style 1.4 HDi '05
Citroen C5 2,0 HDi, 2010 Onyxas


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Sau 02 2008, 15:31 
Atsijungęs
Pastovusis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Gru 30 2005, 20:54
Pranešimai: 95
Miestas: Marijampolė
Dėl Kestuko pastebėjimų tai gaunasi taip, kad jaigu akumas "alkanas", tai po savaitės "alkio", jis vistiek numirtų, nes įkrovimas arba yra atstatomas arba ne. Tarpinio varianto nebūna.
Buvo paminėti rusiški akumai, tai aš savo pastebėjimą išdėstysiu: USSR sunkvežimyje buvo ampermetras rodantis įkrovimo ir iškrovimo srovę. Sukant starterį ampermetras linksta iki dugno į - pusę. Vos variklis užsivesdavo, ampermetro rodyklė persiverčia į +30 pusę iki dugno ir taip stovi kokias 1- 1,5 minutės, tada pagryžta apytikriai +5 padėtį. Po 5 min. krovimas stodavo į 0 padėtį. veiksmas tas pats laisvos apsukos ar važiavimas.
Mano manymu visi šie teoriniai skaičiavimai ir lieka skaičiavimais ir pamąstymais (jokiu būdu nesakau kad jie neteisingi).
Norint sužinot kas vyksta su akumu visuose eksplotacijos režimuose, ir reikėtų ant + laido pastatyti didelio diapazono ampermetrą ir viskas bus kaip ant delno. Tiesa, tisliai nežinau, bet gal tam reikalui tiktų ir Dico žnyplės ar replės (berods taip jos vadinasi).

_________________
Evasion 99m. 2.0 HDI Exclusive
Xantia 93m. 1.8i 8v SUSIDEVEJO...
Veža netik nuo taško A iki taško B, bet ir C, D, E....
Ir apskritai CITROEN veža....


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Sau 03 2008, 09:12 
kestukas rašė:
Beje, įkroviklių taip pat būna blogų, jais ir taip nuvargę akumuliatoriai "numarinami" galutinai.

kestukai, kiti kolegos, o kur galima gauti gerų įkroviklių? Kaip tik per šalčius dabar susimąsčiau apie savo naująjį Moll akumuliatorių, kaip čia jo greitai nenumarinus...


Į viršų
   
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Sau 03 2008, 10:10 
Atsijungęs
Pastovusis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Vas 06 2004, 13:09
Pranešimai: 115
Miestas: Vilnius
mazas rašė:
Dėl Kestuko pastebėjimų tai gaunasi taip, kad jaigu akumas "alkanas", tai po savaitės "alkio", jis vistiek numirtų, nes įkrovimas arba yra atstatomas arba ne. Tarpinio varianto nebūna.
Buvo paminėti rusiški akumai, tai aš savo pastebėjimą išdėstysiu: USSR sunkvežimyje buvo ampermetras rodantis įkrovimo ir iškrovimo srovę. Sukant starterį ampermetras linksta iki dugno į - pusę. Vos variklis užsivesdavo, ampermetro rodyklė persiverčia į +30 pusę iki dugno ir taip stovi kokias 1- 1,5 minutės, tada pagryžta apytikriai +5 padėtį. Po 5 min. krovimas stodavo į 0 padėtį. veiksmas tas pats laisvos apsukos ar važiavimas.
Mano manymu visi šie teoriniai skaičiavimai ir lieka skaičiavimais ir pamąstymais (jokiu būdu nesakau kad jie neteisingi).
Norint sužinot kas vyksta su akumu visuose eksplotacijos režimuose, ir reikėtų ant + laido pastatyti didelio diapazono ampermetrą ir viskas bus kaip ant delno. Tiesa, tisliai nežinau, bet gal tam reikalui tiktų ir Dico žnyplės ar replės (berods taip jos vadinasi).


Blogai supratai :( Idealių sąlygų niekuomet nebūna, ir "alkaną" akumualiatorių gali laikyti nors ir 2 mėnesiu. Tačiau yra rekomenduojama, kiek galint greičiau jį įkrauti.
Tai ne teoriniai skaičiavimai, o praktiniai/statistiniai, sukaupti maždaug per 40 metų (tiek laiko buvo tiriami beveik 4 milijonai [!] akumuliatorių blokų įvairiose šalyse). Žinoma, tuos tyrimus atliko amerikiečiai, todėl buvo nustebintas Xamas, kai savo Miestietyje-Kaimietyje ;) rado mažiuką akumuliatoriuką, kuris veikia kaip didelis. Aš galvoju, kad amerikiečių gamybos akumuliatoriai turi kažkokią paslaptį (iš gamintojo jokios informacijos nepavyko išpešti), nes jų gamybos akumuliatoriai, kurie lyg ir atkeliauja vos ne su ta pačia etikete, tarnauja gerokai ilgiau. Juk neveltui duoda iki 108 mėnesių garantiją savo kai kuriems akumuliatoriams: http://marathon.exide.com/ ir http://extreme.exide.com/ .
Žinom tuos "tikslius" ampermetrus CCCP automobiliuose :) Mano GAZ M20 ir GAZ 21 tokie įrenginukai yra ;) Rodo +5A - yra 12A, rodo 0A yra 6A ;), rodo 0A yra -2A ir t.t. Bet iš principo bent jau srovės kryptis maždaug aiški :)
Apibendrinam: didelio diapazono ampermetras nebūtinas paprastam vartotojui. Pakanka, kad bent kas 3 - 6 mėnesius jis pasitikrintų savo akumuliatorių, ar kam nors duotų tai padaryti (nuplauti, įkrauti, pamatuoti ir t.t.). Tai vadinasi akumuliatoriaus aptarnavimu.

_________________
:kngt:

k.


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Sau 03 2008, 13:45 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 01 2006, 13:09
Pranešimai: 2358
Miestas: Vilnius
Teisingaikestukasraso, ir dabar yra krovikliai su ampermetrais, tik reikia zinoti kaip ir kiek kraut akumuliatorius. Su BX-u atkeliavo Marathon, laike dar 2,5 metu, budamas jau 5 metu senumo - numire. Issitraukiu sena Varta, buvusia avarijoje, perpyliau pries 7 metus! - dar laiko, nei ji perplaunu, nei ka - stai tau ir akumuliatoriaus kokybe :wink:

_________________
`89 exBX 14RE,1.9RD,`02 exMazda Demio
`99 exXsara
'06 C5 Kombi HDi 135
'07 Peugot 307 SW HDi 135
AM/FM Canva 278 ASQ Farun JBA 230 - 66


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Sau 03 2008, 21:27 
Atsijungęs
Pastovusis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Gru 30 2005, 20:54
Pranešimai: 95
Miestas: Marijampolė
Nesiginčiju, jog akumuliatoriaus tarnavimo laiką ilgina tinkama jo priežiųra ir eksplotacija.
Svarbu sekti elektrolito lygį "celėse", ir pamatavus jo tankį aerometru dapilti to, ko ten truksta (elektrolito ar distiliuoto vandens). Patartina tai atlikti rudeniop.

_________________
Evasion 99m. 2.0 HDI Exclusive
Xantia 93m. 1.8i 8v SUSIDEVEJO...
Veža netik nuo taško A iki taško B, bet ir C, D, E....
Ir apskritai CITROEN veža....


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Sau 03 2008, 21:47 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Lap 10 2006, 16:01
Pranešimai: 1244
Miestas: Kaunas
mazas rašė:
Nesiginčiju, jog akumuliatoriaus tarnavimo laiką ilgina tinkama jo priežiųra ir eksplotacija.
Svarbu sekti elektrolito lygį "celėse", ir pamatavus jo tankį aerometru dapilti to, ko ten truksta (elektrolito ar distiliuoto vandens). Patartina tai atlikti rudeniop.


Tai kad dauguma akumu dabar uzdari - nepaziuresi ten lygio. Tiesa pas mane yra dar vienas aptarnaujamas. Siaip anksciau turejau tokia kaip taisykle: akuma parsinesti ir pakrauti du kart metuose ~Lapkriti ir ~Vasari. Kai dabar pastoviai su sviesom vazinejam ir citroenas biski daugiau elektros vartoja, tai jauciu gali dazniau tekti kraut (profilaktiskai).

_________________
Peugeot 206 SW '04 2.0 HDI Quicksilver
<< Xantia '94 2.0i VSX - buvo...


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Sau 15 2008, 22:55 
Atsijungęs
Pastovusis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Lie 08 2007, 19:19
Pranešimai: 150
Miestas: Anykščiai
mazas rašė:
Dėl Kestuko pastebėjimų tai gaunasi taip, kad jaigu akumas "alkanas", tai po savaitės "alkio", jis vistiek numirtų, nes įkrovimas arba yra atstatomas arba ne. Tarpinio varianto nebūna.
Buvo paminėti rusiški akumai, tai aš savo pastebėjimą išdėstysiu: USSR sunkvežimyje buvo ampermetras rodantis įkrovimo ir iškrovimo srovę. Sukant starterį ampermetras linksta iki dugno į - pusę. Vos variklis užsivesdavo, ampermetro rodyklė persiverčia į +30 pusę iki dugno ir taip stovi kokias 1- 1,5 minutės, tada pagryžta apytikriai +5 padėtį. Po 5 min. krovimas stodavo į 0 padėtį. veiksmas tas pats laisvos apsukos ar važiavimas.
Mano manymu visi šie teoriniai skaičiavimai ir lieka skaičiavimais ir pamąstymais (jokiu būdu nesakau kad jie neteisingi).
Norint sužinot kas vyksta su akumu visuose eksplotacijos režimuose, ir reikėtų ant + laido pastatyti didelio diapazono ampermetrą ir viskas bus kaip ant delno. Tiesa, tisliai nežinau, bet gal tam reikalui tiktų ir Dico žnyplės ar replės (berods taip jos vadinasi).
Užvedant ampermetras nematuoja starterio srovės, o tik starterio bendekso ritės srovę. ZILe jis rodo tik iki 30 A, o starterio srovė siekia kelis šimtus A. Dabartiniu metu galima nusipirkti automobilio krovimo indikatorių su spalvotais diodais. Jis puikiai rodo kas vyksta el. sistemoje. Kišamas į cigarečių pridegėją. Kainuoja kelis litus.

_________________
Audi A6 Avant 2,5 tdi '99
Audi A3 1.6; LPG '98
BMW 320i '03


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Sau 16 2008, 00:42 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Spa 07 2005, 17:29
Pranešimai: 2373
Miestas: vilnius-elektrenai
Manau be reikalo pergyvenat del tu issikraunanciu akumuliatoriu. Mano Xme stovi siek tiek galingesnis negu priklauso akumuliatorius, 74Ah ir 680A, pirkau masina balandi, kartu ir sitas akumas buvo idetas, dabar sviesos kiaurus metus, kartas nuo karto tamsioj gatvelej priesrukinius naudoju, galini langa atitirpinu, klima visa laika pucia, aparatura netoli kilovato bumsi, prisiskaiciau cia ir nulekiau pas teva i garaza ikrauti akumo, kad nenugaistu, dar nebuvau kroves. Pajungiam ant max, akumas vos 2 amperus traukia i save, praktiskai pilnas. Didziaja kilometru dali suku mieste, dazniausias atstumas ~8km ir gesinu. Taigi nera taip lengva nusodinti akuma kasdieniame rezime, arba cia kaltas per galingas akumas.

_________________
97' XM 16V + LPG ex
98' BMW 540i + LPG ex
02' BMW 530d touring ex
06' BMW X5 4.8is ex
11' BMW 335i 6mt ex
09' BMW 335xi


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Sau 17 2008, 07:32 
Atsijungęs
Pastovusis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Vas 06 2004, 13:09
Pranešimai: 115
Miestas: Vilnius
Kosmoz, nereikia viską suprasti taip tiesmukiškai. Žinoma, tavo akumas nenusės, tačiau jau 2 amperai parodo (jei įkroviklio įtampa 14,4V), kad akumo įkrovimas mažesnis nei 90%. Esant mažesnei - apie 13,7/8 V įtampai, 2A jau gali reikšti, kad beveik pasiekta 70% riba.
Ilgainiui, dėl tokios būsenos tavo akumas taps jau ne 74Ah talpos, o kokių, tarkim, 66Ah. Tačiau su įkrovikliu bus tas pats - 2A ar mažiau :) ir vėl sakysi, kad be reikalo pergyvenam ;) Procesas tęsis tol, kol nebeužvesi automobilio per šalčius, nors tavasis įkroviklis jau beveik neduos srovės. Aprašytas efektas vyksta nuolatos - akumuliatoriaus talpa kasdien mažėja, tačiau mažėjimo greitį galima sumažinti reguliariai papildomai įkraunant akumuliatorių. Dar daugiau - po kokių 4 aptarnavimo įkrovimo ciklų, arba po gilaus akumuliatoriaus iškrovimo, patartinas išlyginamasis įkrovimas padidinta įtampa (priklausomai nuo gamintojo, nuo 14,8 iki 15,6V), kurį galima atlikti tik specialistams, akumuliatorius "verda", o tokio įkrovimo trukmė yra griežtai ribojama. Išlyginamojo įkrovimo metu atskiri elementai yra "suvienodinami", t.y. pasiekiama beveik vienoda įtampa juose.

Kad pasiskaitęs nulėkei ir pakrovei, labai puiku! Jei kartosi tai kas 3 mėn. akumas tarnaus tikrai labai ilgai.

P.S. net ir visiškai nenaudojamas ir atjungtas švino - rūgštinis akumuliatorius dėl savaiminės iškrovos, vykstančios pačiame akumuliatoriuje, gali visiškai išsikrauti per 6 mėnesius. Per 12 mėnesių išsikraus užtikrintai.

_________________
:kngt:

k.


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Sau 17 2008, 13:12 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Spa 07 2005, 17:29
Pranešimai: 2373
Miestas: vilnius-elektrenai
Takart palaikiau penkias valandas ant kroviklio, skirtumo uzvedime nepastebeta :)

_________________
97' XM 16V + LPG ex
98' BMW 540i + LPG ex
02' BMW 530d touring ex
06' BMW X5 4.8is ex
11' BMW 335i 6mt ex
09' BMW 335xi


Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 83 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 2 3 4 5 6 Kitas

Visos datos yra Array Etc/GMT-2


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 3 ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
POWERED_BY
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007