lt079if rašė:
kokio bieso tada gamina tokius fuflovus variklius
Geras klausimas; aš laukiau tokio klausimo

. Dar galiu pridėti, ir kad pirmasis hibridinis (su benz.varikliu) Prius, nors buvo skirtas kaip ir sąnaudų mažinimui, ryjo 6/100, kas niekaip netelpa į mano ekonomiškumo sąvoką. Pernykščiam ekoralyje hidridinis Lexus ryjo 9/100 benzo

. Tų senovinių ir visiškai neperspektyvių benzininių variklių (lyginant su dyzeliais) gamyba tėra duoklė senamadžiams melomanams ("nė už ką nevairuosiu traktoriaus"), duoklė globojantiems naftos koncernams ("tovarišči iš Shell skambino; sako, vėl nėr kur benzo dėti") ir duoklė tos savotiškos benzynkų dinamikos gerbėjams. O protingų priežasčių vis dar gaminti benzininius variklius išvis nėra. Tiek dėl variklio darbo principo (būtinas tikslus oro/kuro santykis, kai dyzeliui kiek kuro beįpurkši- jis visvien važiuos), tiek dėl paties kuro savybių (benzinas mažiau kaloringas, t.y. atiduodantis mažiau šilumos už saliarą) benzynka niekada nebus taip ekonomiška, kaip dyzelis. Kai visi dabar pasinešė ant ekologijos, nematau logiškų priežasčių, kodėl benzininių variklių gamybos kokiam evrasajūzui aplamai nepaskelbus nusikaltimu prieš gamtą ir neprilyginti pvz. kačių skandinimui ar masiniam kokių drugelių nuodyjimui, už ką jau eina baisūs straipsniai.
Kas grynai tavo C2-iejų atveju, problemsas yra tame, kad tasai variklis per silpnas (kitais žodžiais- netinkamai parinkta pavarų dėžė), ir jis praktiškai niekada nedirba su minimalia apkrova minimalių sąnaudų režimu. Ar pajudėtum iš vietos ir toliau sklandžiai įsibėgėtum aukščiausia pavara nuo laisvų apsukų? Su XM 2.1TD tai lengvai įgyvendinamas pokštas (itin neekonomiškas startas), kaip ir riedėti mieste aukščiausia pavara vos su 1000rpm ant tachometro (itin ekonomiška, jei neklausyti variklio aimanų).
Ir čia pirmu smuiku užgroja unifikacija ir gamybos sąnaudos. Kuriam galui autokoncernui vargti ir konkrečiam automobiliui su konkrečiu varikliu kurti konkrečią dėžę, kas gerokai pakels jo kainą, jei galima tą pačią dėžę panaudoti penkiems skirtingiems varikliams trijuose mašinų modeliuose, o mašinos visvien važiuos? Galima ir tuos pačius variklius panaudoti trims modeliams. Tokias unifikuotas mašinas juk bus galima paleisti pigiau, ir nupirks jų daugiau, nei brangių su personalinėmis, idealiai paskaičiuotomis dėžėmis. O tuo pačiu ir tovariščiams iš Shell'o įtiksime...
Ateičiai įsidėmėk, kad niekada nereikia pirkti automobilio nei su silpniausiu, nei su galingiausiu modelio gamoje varikliu. Ne vienur, tai kitur jie neišvengiamai būna bugovi, jei lyginti su varikliuku iš kažkur vidurio gamos. XM2.1TD su mechanine dėže- būtent iš viduriuko ir dar dyzelis; C2 1.1- iš gamos apačios, ir dar benzynka... Manau, kad su benzininiu C2 1.4 tomis pačiomis minimalios apkrovos (tarkim, plente 70km/h) sąlygomis benzo sąnaudos būtų pastebimai mažesnės, nei su tuo 1.1.