WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas

Jaukiausia palata visiems citroligoniams
Dabar yra Geg 06 2025, 05:43

Visos datos yra Array Etc/GMT-2




Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 31 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1 2 3 Kitas
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: Bir 15 2010, 01:07 
Atsijungęs
Naujokas

Užsiregistravo: Bal 05 2006, 23:01
Pranešimai: 16
Miestas: Kaunas
Sveiki,

vakar važiavau savo Xantia žvyrkeliu apie 60 km/h, kai staiga pradėjo didėti greitis. Pajaučiau neįprastai didelę trauką. Atleidau akseleratorių, greitis vis didėjo, nuspaudžiau sankabą (o turbūt vietoj to reikėjo gesinti ir stabdyti) ir per pusę sekundės variklis užkaukė ir užgeso. Tachometras spėjo parodyti apie 5 krpm. Mano naudojamas apsukų maksimumas - apie 4 krpm.

Po to starteriu variklis užsikūrė, tačiau laisvi sūkiai tesiekia apie 500, nepastovūs, gęsta. O spaudžiant akseleratorių labai vangiai reaguoja, nepakyla iki 2 krpm, daugiau paspaudus uždūsta. Ir kuriasi sunkiai, reikia spaudalioti pedalą. Apie traukimą nėra kalbos - nepajudėsi iš vietos. Didesnio dūmingumo nepastebėjau.

Tepalo lygis dabar minimalus, nors anksčiau buvo netoli viršaus, nevalgydavo.
Per dieną prieš įvykį pastebėjau kažką keisto su varikliu: kad kartais silpniau traukia ar dažniau užgęstu važiuojant iš vietos, bet nieko tokio ypatingo, tai net nekreipiau dėmesio.

Ryt-poryt duosiu meistrui apžiūrėt, prisijungsim prie kompo ir t.t., bet sakau, gal kam yra taip buvę ir žinot kame gali būti kampas?

Xantia 1.9 TDI, 1996 m., 66 kw, BOSCH siurblys.


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 15 2010, 07:21 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bir 14 2004, 14:47
Pranešimai: 1045
Miestas: Vilnius
O čia pumpedusas gal pas tamsta? :lol: Jei rimtai tai TDi nerašyk, nejuokink tautos. O jei jau vis dėl to TDi tai čia niekas tamstai nepadės.
Jei nevaldomai užsigazavo - pasitikrink ar oro įsiurbimo kolektoriuje nėra tepalo arba dyzelinio kuro. Galimi du variantai - prakalė turbiną ir ji pašėrė variklį tepalu, bet būtum stebėjas kalną dūmų po užsigazavimo. Gali būti kad per membraną esančią ant siurblio galvos pateko kuras į isiurbimo kolektorių, po ko patyriai nevaldomą dyzelio galią :lol: Žinau, smagu, patyriau....požeminiam parkinge. Po to ėjau kelnias skalbt :oops:
Jei antras variantas, tai neišvengiamai per tą pačia membraną siurblys yra šeriamas ir oru, ko pasekoje blūdina ir apsukos ir nebėra traukos. O gal tik oras kuro sistemoj :roll: Bet tada neturėjo taip žiauriai užsigazuot. O gal viskas kur kas paprasčiau - nulinko patikimasis bosch'as :roll: Nu reik žiūrėt viska nuosekliai, ir kompas čia turbūt nepadės, nebent siurblys elektroninis, bet tokie lyg į ksiušas nėjo. Tik vat kur tepalai dingo, tai klausimas lieka....bet žinant autorių sugebėjimus būrti šį momenta linkęs praleisti :wink:

_________________
Pole
Toyota Avensis 1.8 CVT Luxury 10'
XM 2.1 TD 91' mėtosi kažkur...niekam nereikia?


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 15 2010, 17:55 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10941
Miestas: Kaunas
I tai turbūt interkūlerį reiškia, kaip ir visos 80 proc. tautos nuomone.

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 15 2010, 19:05 
Atsijungęs
Pastovusis

Užsiregistravo: Rgs 26 2007, 17:05
Pranešimai: 166
Miestas: Shiauliai
mano nuomone Pole perdaug tave prigasdino, man buvo panasiai lenkiau masina, paspaudu gaza, ir masina kyla kaip lektuvas, nuspaudziu sankaba, apsukos REDLINE :) , isjungiu degima, negesta, ant begio uzgesinu. Kuriu uzsiukuria normaliai, po keliu dienu vel spaudziu gaza, variklis zviegia. Pasirodo kaltas buvo kuro filtras, nzn ar nuo senatves ar ilgai nekeistas buvo, bet visi bajeriai prasidejo nusipirkus masina po menesio. Pasikeciau kuro filtra, bedos baigesi.


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 15 2010, 21:46 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Liveris rašė:
Pasikeciau kuro filtra, bedos baigesi.

Nepainiokit piršto su... Kitais naudingais organais.
Pas patį stovi elektroninis Lucasas. O jiems būdinga, prigaudžius oro ir staigiai kintant apkrovoms (pvz. permetant bėgį), užsigazuoti. Jei filtras buvo užkištas, nenuostabu, kad siurblys vietoj kuro orą siurbė pro visas skyles, ir užsigazuodavo. Bet šis pavyzdys čia netinka.
Tenka priminti, kad šneka eina apie Xantiją TD su paprastu mechaniniu Bošu. O Polė nesenai apturėjo tą "savaiminio užsigazavimo" smagumą su mechaniniu Lukasu; ir jis ne gąsdina, o tiksliai žino, ką rašo.
Galų gale, "filtro" versija niekaip nepaaiškins kelių litrų tepalo dingimo. Jei jau temos autorius to neišsigalvojo (gal tas tepalas dingo anksčiau ir pamažu, pvz.), įtariamaisiais telieka turbina arba keli retokai pasitaikantys negerumai variklyje, kurių remontas kainuos daugiau nei pati mašina.
Bet kokiu atveju, inetu diagnozės tiksliai niekas neišburs. Tiesus kelias pas meistrus. Bet beveik garantuotai, "kompas" šiam varikliui nieko neparodys. Reiktų matuot kompresiją, matuoti turbinos sukuriamą slėgį, gal ją netgi išlupus patikrinti vizualiai, bet ne "jungtis kompą".
O jei jau tepalas visgi nepradingo, pirma reiktų žiūrėti Polės minėtus variantus su membrana.


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 15 2010, 22:51 
Atsijungęs
Naujokas

Užsiregistravo: Bal 05 2006, 23:01
Pranešimai: 16
Miestas: Kaunas
Ačiū visiems atsakiusiems, pasinaudosim patarimais.

Taip, ir aš nežinojau ką reiškia TDI - galvojau, kad I - intercooler trumpinys.


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 16 2010, 07:50 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bir 14 2004, 14:47
Pranešimai: 1045
Miestas: Vilnius
TDi - kiek žinau reiškia turbocharged direct injection, kas išvertus į žmonių kalbą reiškia tiesioginis įpurškimas su turbokompresorium. Mūsų naudojami 1.9 ir 2.1 bei 2.5 TD motorai yra forkameriniai, kas reiškia kad įpurškimas yra netiesioginis. Be to turbininiai motorai be interkūlerio gana retas ekskliuzyvas, nes interkūleris yra kaip ir būtina turbokompresoriaus dalis. Turbinai spaudžiant paduodamą orą jis šyla, tad interkūleris reikalingas nuimti tai perteklinei šilumai, priešingu atveju bent jau bendzinkom gresia detonacija. Nežinau kaip su tuo reikalu dyzeliui :roll:

_________________
Pole
Toyota Avensis 1.8 CVT Luxury 10'
XM 2.1 TD 91' mėtosi kažkur...niekam nereikia?


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 16 2010, 08:19 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10941
Miestas: Kaunas
O dyzeliui tikrai interkūleris nevisur ėjo.
(...although a limited number of installations in the Citroen Xantia featured a Turbocharger without intercooler)

Iš važiuotų - VW AAZ (legendinis 1.9TD, kurį pakeitė TDI) motoras neturi interkūlerio ir jokių problemų su detonacijom ir kitkuo nekyla. Ir važiuoja tikrai neblogai. Kw ten niekiniai 55 ir skirtumas tarp turbininio ir atmosferinio vos 5kw, bet trauka žymiai smagesnė. Pvz senasis antros kartos pasatų-golfų 1.6D, vw konstruktoriams užtaisius jam turbiną su interkūleriu, vysto jau 59kw, bet vistiek toks guminukas.

Palyginimui su PSA. XUD7 atmosferinis - 44kw, XUD7T turbininis - 57kw (13kw skirtumas). Užmetė interkūlerį, gavos XUD7TE ir dar 9 kw, gavos visai smagūs 66kw, kurie BXus ir 405us jau tampo žymiai smagiau nei kad AAZas Golpus ar pasatus.
(with its high power output and refinement it made all other diesel engines seem agricultural)

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 16 2010, 08:29 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bir 14 2004, 14:47
Pranešimai: 1045
Miestas: Vilnius
Nėra interkūlerio - negali stipriai kelti slėgio. Vat ir viskas. O trauka skiriasi todėl, kad kuo labiau keli slėgi, tuo didesnis gaunasi turbolagas. Vėliau tai išsprendė su kintamo slėgio turbinomis. Pabandytum Subariką WRX STi, tai nustebtum kaip nevalina jis prie žemų sūkių, bet kai pasiekia 2.5krpm, tai tik laikykis kad neiškristum ir spėk krumplius kišti :)
O tie beinterkūleriniai variantai, tai tik biski pakelia sukimo momentą, bet jie nepasiteisino, kaip ir LPT modeliai.

_________________
Pole
Toyota Avensis 1.8 CVT Luxury 10'
XM 2.1 TD 91' mėtosi kažkur...niekam nereikia?


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 21 2010, 17:14 
Atsijungęs
Naujokas

Užsiregistravo: Bal 05 2006, 23:01
Pranešimai: 16
Miestas: Kaunas
Problema vis dar neišspręsta. Apsukos nekyla aukščiau 1200 rpm. Apsukos pastovesnės pumpuojant rankine pompa. Membraną virš siurblio tikrinom tik burna, atrodo ne kiaura, vėliau pabandysim dar ir atidaryti. Bandėm kurą paduoti tiesiai į siurblį iš butelio - tas pats, ar net blogiau, nes neina pumpuoti. Padarėm kompo diagnostiką. Dvi klaidos:
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Be klaidų dar žiūrėjom parametrus. Visus parametrus rodo. Akseleratoriaus padėties, rpm atrodo teisingi, bet įpurškimo momento esamas ir reikiamas kampai - 0, nors tu ką. Labai įtartina. Anksčiau, kai variklis veikė gerai - tie parodymai nebuvo lygūs nuliui ir keitėsi.

Tikrinom kabelį tarp purkštuko su davikliu ir kompo - viskas tvarkoje. Keitėm tą purkštuką, nors ir į seną, bet tikimybė, kad abu sensoriai blogi - mažesnė. Dar nežiūrėjom signalo osciloskopu, nežinia koks ten signalas turi būti - kiek voltų, kokios formos..

Įtarimas kyla dėl kompo. Atidarius jį, vizualių pažeidimų nesimato, purkštuko daviklio takeliai kažkur nueina, nenutrūkę. Norėčiau jį pakeisti ir patikrinti. Galvoju ieškoti veikiančio donoro, bandyti pakaitalioti. Klausimai:
1. Koks jų suderinamumas, kokio kompo ieškoti? Tik pagal variklio kodą, ar dar kažką? Ar būtinai tik Citroen, būtinai Xantia, ar svarbu tik, kad toks pats variklio kodas būtų?
2. Kaip dėl imobilaizerio (pas mane jis išjungtas), nebus problemų?

Kažkur skaičiau, kad sugedęs apsukų daviklis (mirties taško ar TDC) gali privesti prie blogo variklio darbo.. Jo dar netikrinom, bet ar šiuo atveju galima jį įtarti?

Kol nesu tikras, kad čia kaltas siurblys - labai nesinori jo keisti, manau siurblio keitimas - tai kur kas daugiau darbo nei su kita periferija. Beja, jei jau jį keisti, ką daryti su ant siurblio esančiu chip'u - ar reikia pirkti būtent su tokiu? Ar galima, reikia perdėti?

Kas turit minčių - pasidalinkit. Ačiū.


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 21 2010, 17:26 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Vas 06 2004, 08:32
Pranešimai: 1286
Miestas: Kaunas
Na jei jau pas tave purkstukas su adata, tada siurblys tikrai ne mechaninis, o elektroninis. Kazkur man cia galai nesueina.

_________________
Lyncas
Kaunas
ex XM'96 V6 APD
C5 II V6 APD by Carlsson


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 21 2010, 18:26 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Tai kad čia meganesueina. 66kW, TDi, bošas, '96, ir dar ne tik adata su laidu, bet ir kompas ją mato.
Piewija.


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 21 2010, 18:39 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Vas 06 2004, 08:32
Pranešimai: 1286
Miestas: Kaunas
Ar tik nebus cia tas variantas, kai vietoj remontuotino elektroninio Lucas idetas mechanins Bosch? Kazkas cia jau toki bajeri dare. Ir atrodo kaip tik su Xantia.

_________________
Lyncas
Kaunas
ex XM'96 V6 APD
C5 II V6 APD by Carlsson


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 21 2010, 18:52 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
'96 :!: . Xrenoten. Net jei ir buvo Lukasas, nebūtų paliktas jo purkštukas, ir juolab nebūtų jo kompas. Ir el. Lukasas buvo tik ant 2.1TD.
Negi updeitinta pusė mašinos? :roll:


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 21 2010, 19:25 
Atsijungęs
Naujokas

Užsiregistravo: Bal 05 2006, 23:01
Pranešimai: 16
Miestas: Kaunas
Keisti man jūsų įtarimai, bet visko gali būti - ant kompo radau man Lietuvoj pardavusios įmonės užrašą baltu markeriu. Buvo problemų su variklio darbu, bet po paskutinių tvarkymų veikė puikiai.

O pagal ką jūs sprendžiat, kad kažkas ne taip komplektacijoje? Negi pusiau elektroninių siurblių neleido tuo metu? Eksploatacijos pradžia - 1997 metai, gamyba - 1996, nepamenu kuris mėnuo, bet, rodos, į antrą pusę.

Juk mano BOSCH siurblys turi elektroninį uždegimo kampo reguliavimą. Jis yra mechaninis-elektroninis, tiesa, daugiau mechaninis. Ar ne taip?


Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 31 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1 2 3 Kitas

Visos datos yra Array Etc/GMT-2


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 6 ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
POWERED_BY
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007