WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas

Jaukiausia palata visiems citroligoniams
Dabar yra Geg 06 2025, 07:50

Visos datos yra Array Etc/GMT-2




Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 62 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 2 3 4 5 Kitas
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: Vas 09 2012, 09:01 
Atsijungęs
Pastovusis

Užsiregistravo: Rgp 23 2004, 16:46
Pranešimai: 129
Miestas: Vilnius, 8652 80267
O man dabar kitas panasus klausimelis iskilo. Xantia su Bosch (XUD9TE).
Pas mane, pasirodo, troselis yra, bet svirtele uzversta taip kad ji nejuda ir situacija su apsukomis yra tokia:
iprastai uzvedus, apsukos yra ~900 (tachometre per viduri tarp 1000 zymos ir paskutines pries ja),
per didziuosius salcius uzvedus, apsukos is pradziu buvo ~700-750 (siek tiek zemiau tos paskutines atzymos) - bet po 5 minuciu jos pakilo, todel speju, kad tai normalu.

Man idomiausia dalis darosi vasara kai variklis susyla (ypac vasara gerai pasivazinejus mieste) apsuko nukrenta iki tu paciu ~750 (ties ta paskutine atzyma), o ir tada uzgesus varikli uzvesti imanoma arba per 5 minutes nuo uzgesinimo arba jau visiskai atvesus varikliui, t.y. kai atvesta tiek, kad vel kaitinamos zvakes). Pakartoju, kad ta apsuku reguliavimo svirtele yra uztvirtita vienoje padetyje, bet siaip, ji apsuka reguliuoja.

Ar toks variklio elegesys susilus rodytu plunzerines grupes susidevejima, ar koks kitas ankstinimas stringa (ankstinimas elektroninis) ar dar koks bug'as, ar cia tiesiog "feature"?

_________________
ex 97 Xantia 1.9td - raudonas kibiriukas
bent jau Prancūzas Renault Megane 07, 1.5dCi


Į viršų
StandartinėParašytas: Vas 09 2012, 11:30 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Skapas rašė:
ar dar koks bug'as
Kad svirtelė visiškai nejuda- bugas; arba klaida aprašyme. Jei yra troselis, ji turi turėti šiokį tokį laisvumą tarp tų reguliavimo varžtų; antraip laisvos apsukos nereaguos į variklio temperatūros pokyčius.
Todėl, jei manyti, kad svirtelė visiškai nejuda, vadinasi, a) troselis tenai nieko neveikia; b)apsukos reguliuojasi kitokiu, gamintojo nenumatytu būdu. Dyzelyje apsukas reguliuoja paduodamo (įpurškiamo) kuro kiekis. Jei šiltam varikliui apsukos pakrenta, vadinasi, sumažėja kuro padavimas. Komplekte su šilto variklio nenoru kurtis, tas rodytų būtent į plunžerinės grupės susidėvėjimą. Kitaip sakant, siurblys- prie smerties.
Bet inetu to garantuoti negalima. Negalima atmesti tikimybės, kad gal tam tikromis sąlygomis pastringa (ar atsileidžia) pvz. pagrindinis gazo trosas, gal yra koks oro pasiurbimas (siurblys ar purkštukai iš lauko drėksta, pvz.), gal kas netvarkoj su purkštukais arba aplamai yra eilė nereikšmingų smulkmenų, kurios bendrai susidėję duoda tokį rezultatą. Bet pagrindinis įtariamasis- plunžerinė grupė.

Patikslinimui; būtų gerai, jei pasižiūrėtum, ar lengvai pasiekia variklis 4000rpm apsukas ketvirtu ar bent trečiu bėgiu (kad neviršyti leidžiamo greičio), ir įvertintum dūmingumą tuo metu. Idealu būtų šitai pakartoti du kartus; su tik-tik pašilusiu (dar net nekrustelėjus antifrizo temperatūros rodyklei), ir su darbinę temperatūrą pasiekusiu varikliu.

Katalogai kaip laisvas šiam varikliui nurodo 800rpm, šaltam- 950rpm. Šiaip, jei nebūtų problemų su neataušusio variklio užkūrimu, siūlyčiau išvis į problemą nesigilinti :roll: . Sprendimas, greičiausiai, kainuos ne vieną šimtinę.


Į viršų
StandartinėParašytas: Vas 09 2012, 11:54 
Atsijungęs
Pastovusis

Užsiregistravo: Rgp 23 2004, 16:46
Pranešimai: 129
Miestas: Vilnius, 8652 80267
"padsoso" troselis atlaisvintas, o svirtele butent uzkontruota, kad nejudetu ;)
Del dumingumo vaziuojant paziuresiu ryt-poryt, bet siaip niekad nekildavo problemu - technikinej ismatavo 1.7 is leidziamu 66%,
o ir siaip vaziuojant ir ant didelio apkrovimo nedumina smarkiai. Siurblys sausas, skaidriose zarnelese burbulu nera. Man dar idomiai pasirode, kad apsukos krenta ne tolygiai priklausomai nuo temperaturos, o tik pasiukus tam tikra, tarsi "staiga", t.y. jei neuzkaitinai iki ~80, viskas bus gerai.
O ka beje parodytu dumingumas - jei dumina, vadinas per daug kuro ipurskia ir jis nespeja sudegti, vadinas plunzeriai dar sveiki? ar kaip tik - slegio nesukelia ir stambiais lasais varo?

_________________
ex 97 Xantia 1.9td - raudonas kibiriukas
bent jau Prancūzas Renault Megane 07, 1.5dCi


Į viršų
StandartinėParašytas: Vas 09 2012, 12:33 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Vieni dūmai nieko doro nepasakys; tu pasakok, ant kiek lengvai su apkrova pasieki 4rpm, ir ar aplamai variklis tiek išvynioja. Dūmingumas- tik papildomas rodiklis.


Į viršų
StandartinėParašytas: Vas 09 2012, 12:48 
Atsijungęs
Pastovusis

Užsiregistravo: Rgp 23 2004, 16:46
Pranešimai: 129
Miestas: Vilnius, 8652 80267
4000 isvynioja, atrodo, gan guviai, bet...
Siaip konkretus pavyzdys buvo vasara magistralej vaziuojant pilnai perkrauta (5 zmones su daug bagazo) masina, jai 135-140 kylant i eilini magistraleje pasitaikanti kalniuka buvo riba (apsukos kiek virs 3000). Konkretesniu skaiciu, deja, pasakyti negaliu, akselerometro neturiu, palyginimas gali buti nebent "traukia-netraukia"

_________________
ex 97 Xantia 1.9td - raudonas kibiriukas
bent jau Prancūzas Renault Megane 07, 1.5dCi


Į viršų
StandartinėParašytas: Vas 09 2012, 17:30 
Atsijungęs
Pastovusis

Užsiregistravo: Rgs 07 2011, 17:28
Pranešimai: 104
na pareguliavau....bet kas gali buti kad saltam motorui kai uzkuri nepriima gazo kol pasila motoras?

_________________
citroen evasion 1,9TD


Į viršų
StandartinėParašytas: Vas 09 2012, 20:09 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
MANTIRUOTE rašė:
na pareguliavau....bet kas gali buti kad saltam motorui kai uzkuri nepriima gazo kol pasila motoras?
Nori pasakyti, kad reguliuojant tą laisvų apsukų svirtelę gazą priima, o jei gazuoji per pagrindinę svirtelę- ne? :shock:


Į viršų
StandartinėParašytas: Vas 09 2012, 20:31 
Atsijungęs
Pastovusis

Užsiregistravo: Rgs 07 2011, 17:28
Pranešimai: 104
proffanas rašė:
MANTIRUOTE rašė:
na pareguliavau....bet kas gali buti kad saltam motorui kai uzkuri nepriima gazo kol pasila motoras?
Nori pasakyti, kad reguliuojant tą laisvų apsukų svirtelę gazą priima, o jei gazuoji per pagrindinę svirtelę- ne? :shock:

ne taip supranti kai uzkuri ryte masina tj kol nesusila motoras neima gazo...

_________________
citroen evasion 1,9TD


Į viršų
StandartinėParašytas: Vas 10 2012, 08:00 
Atsijungęs
Pastovusis

Užsiregistravo: Rgp 23 2004, 16:46
Pranešimai: 129
Miestas: Vilnius, 8652 80267
proffanas rašė:
Vieni dūmai nieko doro nepasakys; tu pasakok, ant kiek lengvai su apkrova pasieki 4rpm, ir ar aplamai variklis tiek išvynioja. Dūmingumas- tik papildomas rodiklis.


Padarytas dumu "testas"
Saltam varikliui pirka karta uzsukus pasirode gan didelis tamsiu dumu debesis (cia itariu ir noreciau kad butu suodziai is duslintuvo), bet is karto po to antra karta vyniojant matesi tik balti garai (matyt dregme is duslintuvo) ir tik tada jie siek tiek papilkejo, bet siaip ju nebuvo daug, gale esancias masinas maciau. Varikliui susilus iki ~75 dumu dar pamazejo, buvo per langa vos matomas pilkas dumelis.

O dar klausimelis del tokio siurblio - jame, kaip supratau, kuro kiekis valdomas mechaniskai (nuo gazo ir nuo "padsoso") pasukant apie savo asi plunzeri, o ankstinimas - elektroniskai? Ir ar apsuku kelimas "padsosu" ir spaudziant gaza (750-1100 rpm ribose) veikia taip pat, t.y. tik pasuka plunzeri, ar kazkuris is ju ir kampa pasukioja?

_________________
ex 97 Xantia 1.9td - raudonas kibiriukas
bent jau Prancūzas Renault Megane 07, 1.5dCi


Į viršų
StandartinėParašytas: Vas 10 2012, 09:05 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Skapas rašė:
Ir ar apsuku kelimas "padsosu" ir spaudziant gaza (750-1100 rpm ribose) veikia taip pat, t.y. tik pasuka plunzeri, ar kazkuris is ju ir kampa pasukioja?
Įpurškimas toliau ankstinasi automatiškai, priklausomai nuo apsukų, ir to niekaip neįtakosi. Iš anksto jį ("nulinį" įpurškimo atskaitos tašką) galima nustatyti tik paskirstymo diržu/siurblio pavertimu bei tuo papildomu devaisu, kuris ankstina priklausomai nuo temperatūros.
Iš aprašymo taip ir nesupratau, ar pavyko vienam važiuojant pasiekti 4000rpm? Ar čia buvo tik testas stovint vietoje, ar išvis to testo nebuvo? :roll:


Į viršų
StandartinėParašytas: Vas 10 2012, 10:20 
Atsijungęs
Pastovusis

Užsiregistravo: Rgp 23 2004, 16:46
Pranešimai: 129
Miestas: Vilnius, 8652 80267
proffanas rašė:
Iš anksto jį ("nulinį" įpurškimo atskaitos tašką) galima nustatyti tik paskirstymo diržu/siurblio pavertimu bei tuo papildomu devaisu, kuris ankstina priklausomai nuo temperatūros.

o sitas ankstinimo reguliavimas nuo temperaturos eina dar kitu troseliu (ar elektronika?), negu sis minimas (uzstatytas) "padsosas", nes paciam kyla mintis, gal nusisuka ankstinimas siltam varikliui, nes kartais susidaro ispudis, kad tas vedimosi pablogejimas atsiranda staiga nuo kazkokios temperaturos (~80oC), o ne nuosekliai blogeja. Nors cia gal man tik taip atrodo, nes kol uzsiveda is puses-pilno apsisukimo skirtumo nesijaucia, o jau kai reikia ilgiau pasukti - iskart jaucias ;)
proffanas rašė:
Iš aprašymo taip ir nesupratau, ar pavyko vienam važiuojant pasiekti 4000rpm? Ar čia buvo tik testas stovint vietoje, ar išvis to testo nebuvo? :roll:

2,3,4 pavara iki 4000 vaziuojant ;)

Galiausiai likau nesuprates, ar gazo paspaudimas, kad apsukos butu pvz 1000 rpm (nuo 800) techniskai daro ta pati, kaip ir tos "padsoso" svirteles pasukiojimas (pakelt apsukas iki 1000), t.y. tik pasukant plunzeri, o nekeiciant papildomai ankstinimo? Ar ankstinimas pilnai mechaninis-iscentrinis pasikeicia abiem atvejais lygiai taip pat?

_________________
ex 97 Xantia 1.9td - raudonas kibiriukas
bent jau Prancūzas Renault Megane 07, 1.5dCi


Į viršų
StandartinėParašytas: Vas 10 2012, 11:24 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Skapas rašė:
Galiausiai likau nesuprates
Aš likau nesupratęs, ko tu klausi :) . Išankstinis įpurškimo ankstinimas yra nustatomas "ant laisvų", pagal gamyklinę dokumentaciją. Paskui, didejant apsukoms, įpurškimas toliau ankstinasi automatiškai, iš anksto siurblyje užprogramuotu dydžiu- nesvarbu, kokiu būdu tu tas apsukas sukeli. Antraip kuras nebespėtų užsiliepsnoti. Ir tolimesnio to ankstinimo dydžio nepakeisi jokiais metodais.

Nepamenu, papildomas šalto variklio ankstinimas (šaltam varikliui įpurškimas ankstinamas irgi tam, kad kuras per taktą turėtų daugiau laiko sudegti) tavo variklyje mechaninis ar elektrinis, bet tai turi būti kažkokia balvankė apačioje siurblio, daugmaž per vidurį. Nuotraukoje- bošas su mechaniniu ankstinimu. Žalias- termostatas, kuris tampo troselį (pažymėta baltai), kuris per svirtelę pasuka ankstinimą valdančią ašelę (pažymėtą raudonai). Jei pas tave ankstinimas elektrinis, tos ašelės ir svirtelės vietoje turėtų būti toks plastikinis kupstas su ateinančiu laideliu.

Po paskutinių naujienų apie 4000rpm linkstu prie nuomonės, kad plunžerinei visgi kirdyk... :roll: Su 99,5proc tikimybe. Gali pabandyti pažaisti su ankstinimu, pavartyti aplink ašį tą siurblį ir papildomai kokiu laipsniu užankstinti. Pagarsės variklio karksėjimas (ypač šalto), bet kažkurį laiką gal dar pavyks užkurti ir šiltą.


Prikabinti failai:
08spa21 013.jpg
08spa21 013.jpg [ 42.6 KiB | Peržiūrėta 1774 kartus(ų) ]
Į viršų
StandartinėParašytas: Vas 10 2012, 11:51 
Atsijungęs
Pastovusis

Užsiregistravo: Rgp 23 2004, 16:46
Pranešimai: 129
Miestas: Vilnius, 8652 80267
Nors ir diagnoze nusimato ne pati maloniausia, bet aciu bent jau uz konsultacija. Reikes vadinasi laukti vasaros ir tada ziureti, kiek tai progresuoja ir ka toliau daryti (nieko nekeisti, keisti siurbli ar keisti masina...)

_________________
ex 97 Xantia 1.9td - raudonas kibiriukas
bent jau Prancūzas Renault Megane 07, 1.5dCi


Į viršų
StandartinėParašytas: Vas 10 2012, 12:05 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Skapas rašė:
ziureti, kiek tai progresuoja ir ka toliau daryti
Paprasčiausias sprendimas, padėsiantis gal netgi porai metų- užankstinti. Jei ankstinimas elektrinis, galima jį padaryti rankiniu (įsirengti vietoj temperatūrinio automato atskirą knopkę ir padaryti jį nepriklausomu nuo temperatūros). Panašiu principų dirbo senųjų vw "padsosas", tik jis buvo mechaninis; su rankenėle, o ne su knopke. Didesnių minusų metodas neturi, bet to papildomo ankstinimo užkurti karštam varikliui gali nepakakti...
Kitas variantas- paankstinti įpurškimą iš esmės; paverčiant patį siurblį. Naudokis paieška; procedūrą nesyk aprašę ir Paulius, ir Polė, ir aš, ir dar kažkas. Darsyk nekartosiu. Metodo minusas- padidės variklio karksėjimas, pliusas- truputį pagerės variklio trauka prie aukštų apsukų ir apmažės dūmų net ir ant šalto variklio.
Trečias variantas, kur mažiausia minusų ir daugiausia darbo- kombinuoti abu šiuos metodus. T.y. siurblį paversti nedaug, ir dar papildomai ankstinimą nuo automato perkelti ant knopkės. Reikia- jį naudoji, nereikia- nenaudoji. Gan patogu. Ir siurblio nereikės keisti; o dar davus siurbliui XADO, jis prasilaikys gal ir ilgiau nei pati Xantija.


Į viršų
StandartinėParašytas: Vas 10 2012, 12:10 
Atsijungęs
Pastovusis

Užsiregistravo: Rgp 23 2004, 16:46
Pranešimai: 129
Miestas: Vilnius, 8652 80267
Beje, siurblys viena karta Xadu girdytas, kazkokio efekto (nei teigiamo nei neigiamo) nepastebejau. o del uzankstinimo butinai pasiziuresiu, bet tada kai nebus taip salta lauke darbuotis ;)

_________________
ex 97 Xantia 1.9td - raudonas kibiriukas
bent jau Prancūzas Renault Megane 07, 1.5dCi


Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 62 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 2 3 4 5 Kitas

Visos datos yra Array Etc/GMT-2


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 2 ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
POWERED_BY
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007