Vai, kolegos...
Kai prisitatinejot, daugelis tokius aukstus mokslus minejo, kad gava svaigo skaitant, o cia, ziuriu, elementarios fizikos/elektrotechnikos zinios neblizga...
*************************
Nesunku primest, kad sukelus ant akumuliatoriaus gnybtu (jo vidaus varza artima nuliui) itampa iki 17-18V, teketu kiloamperu eiles sroves, kurios ne tik isvirintu elektrolita, bet islydytu pati akumuliatoriu! Priedo, joms uztikrint prireiktu nedideles hidroelektrines generatoriaus, ir silumvezio variklio jam sukti!
Zodziu - realiai neimanoma.
Kai del matavimu - visi matyti kinietiski skaitmeniniai multimetrai (Fluke nebandziau

), pasedus baterijai (kai sviecia isikrovimo indikatorius) rodo mazdaug 15V vietoj 9.
Dar vienas dalykas - generatorius duoda islyginta kintama ("banguota") itampa, o jo itampos reguliatorius veikia irgi netolygiai, impulsais. Ju momentine itampos verte pikuose gali virsyt nominalia 14.5 V, tarpuose tarp ju - nesiekt. Rezultate - skaitmeninis testeris del to irgi gali "bludyti". Aisku, tikrai geras - Fluke, Appa saziningai rodys vidutine reiksme, bet tikrai nedaznas toki tur (nebent kam is darbo yr galimybe nukniaukt

), o uz kitus negali garantuot...
Yra dar oscilografai tokiam reikalui, bet ju zigzagai eiliniam "user'iui" tas pats, kaip kardiograma

, o kas "v kurse diela" tiems panasus klausimai nekyla.
Jei jau labai knieti pamatuot toki dalyka, jau geriau rodykliniu prietaisu, sakyciau, kad ir senu rusisku - maziau bus nuklydimu...
Dar vienas dalykas: bent man dar neteko matyt generatoriaus, kuris duotu stabilia per maza itampa.
Dazniausiai pasitaikantys gedimai: koks diodas (jo kontaktas) ar reguliatorius blogas, angliukai/ziedai sudile.
Bet visa tai parodo sviecianti/silpnai sviecianti/mirksinti generatoriaus lempute skydely.
Jeigu ji stabiliai uzgesta tik uzvedus, o akumuliatorius nenuseda vazinejant (aisku, normalios bukles!) - ligu ieskojimas matujant itampa beprasmis, sakyciau; ir netgi gali galva visai reikalo susukt.
Nu, bet jei labai knieti uzsiimt profilaktika, tuokart, sakyciau, geriau gnybtus, kontaktus pravalyt ir pervarzyt, apziuret angliuku/kontaktiniu ziedu bukle naujai isigytam ne naujam auto - tikrai bus daugiau naudos...