Paskaitėlių ciklas "Ar žinote, kad..." (Nr.7)

 

 

Paskaitėlė Nr.18:

Truputis apie modelių žymėjimą
 

Kartkartėmis forume iškyla klausimų apie senesniųjų Citroën modelių (pagrindinai AX, BX ir CX) žymėjimą. Kadangi manasis BX TRD TURBO Tecnic jau iškeliavo į dausas, kur sferos amžinai pripūstos, o LHM liejasi laisvai, tai jo atminimui nutariau surašyt šį bei tą apie tuos žymėjimus.

Kaip pavyzdį paimsime modelį BX, tačiau pagrindiniai principai galios ir senesniam CXui, ir jaunesniam AXui.
Citroën nebuvo labai sistematiškas BX modelių žymėjime. Buvo trys baziniai varikliai - 1360cc, 1580cc ir 1905cm. Be to, dar buvo 1769cc dyzeliai (atmosferinė ir turbininė versijos) ir kai kurios 1000-1100cc mutacijos.

Raidinis-skaitmeninis žymėjimas ant užpakalinio dangčio rodo variklio tūrį ir įrangos lygį. Skaičiukai dažniausiai susieina, o va raidės kiek supainiotos ;) Versijos su varikliais 1360cc žymimos BX 14, 1580cc - BX 15/16, 1769cc - BX 17, 1905cc - BX 19.

Raidelės aprašytos apačioje pateiktoje lentelėje. R (RD) reiškia mažiausiai įrangos turinčias versijas, TR (TG, TZ) - daugiausiai.
Keletas įdomybių:
- aukščiausias įrangos lygis buvo 19 TZS ir 19 TZI (iš tikrųjų modeliai GTi ir TRZ/TZI buvo praktiškai su tokiu pačiu varikliu, skyrėsi tik pakaba - GTi pakaba buvo "kietesnė"/sportiškesnė - ir keliom įrangos smulkmenomis.
- modeliai su galingesniais varikliais buvo komplektuojami geresne įranga, todėl tokių modelių kaip BX 19 S/TS ar 19 RS nėra (tačiau 19 RI buvo pardavinėjamas Austrijoje).
- Britanijos rinkoje buvo naudojama raidė "X": BX 17 TXD turbo.
- buvo pagaminta daugybė specialių/ribotų serijų, pavadintų vardais: Athena, Cannes, Classic, Digit, Elegance, Halley, Hurricane, Image, Leader, Millesime, Pallas, Prestige, Preview, Selection, Sport, Tecnic ir daug kitų. Kai kurios nebuvo labai ribotos (pagaminta beveik 16000 Leader, beveik 7500 Sport).
- dyzeliniai modeliai prisilaikė tos pačios sistemos: D, TD ir RD mažiau įrangos turintiems modeliams, TRD (DTR Didžiojoje Britanijoje dėl sąskambio su turd - mėšlas) ir TDG su geresne įranga, o TZD pačiame viršuje, taip pat pridedant žodį TURBO turbodyzeliams žymėti.

 

Įrangos lygiai

T (nuo 1989)

 

Standartinė įranga*

R

Riche
turtingas

Antras įrangos lygis: dalinama galinė sėdynė, užpakalinio stiklo apipurškimas ir valytuvas*

TR
TG (nuo 1989)

Tres Riche
labai turtingas

Vidutinis įrangos lygis: du/keturi elektriniai langai, tvido sėdynės, plastikinis langelis galiniame statramstyje, ir t.t.*

TX (tik Didžioji Britanija)

Extra

Aukštas įrangos lygis*

TZ

Paskutinė abėcėlės raidė

Aukščiausias įrangos lygis: keturi elektriniai langai ir veidrodėliai, veliūrinės sėdynės, priekiniai priešrūkiniai žibintai, distancinis centrinis užraktas ir t.t.*

* Kadangi yra daug daugiau papildomų aksesuarų, tai Citroën ne visada nuosekliai laikėsi apibrėžimų ir aksesuarų kiekis gali skirtis (tiek daugiau, tiek mažiau).

Variklių žymėjimai

E

Économique

> Mažo tūrio variklis 1360cc. Taip pat sumažintos galios 1580cc variklis.

S

Sportive

Galingesnis 1580cc variklis. Dviejų sekcijų karbiuratorius Solex arba Weber.

GT

Gran Turismo

Galingiausias 1905cc variklis.

I

Fuel injected

Visi benzininiai varikliai su įpurškimu.

D

Diesel

Visi dyzeliniai varikliai. Turbodyzeliai žymimi užrašu TURBO ant lentelės.

 

Kai kalbame apie įrangą/aksesuarus, tai jų yra nemažai. Šis tas iš to sąrašo:
- elektriniai priekiniai langai
- elektriniai priekiniai ir galiniai langai
- elektrinis dešinysis veidrodėlis
- elektriniai abu veidrodėliai
- centrinis užraktas be distancinio valdymo su dviem varikliukais
- centrinis užraktas su distanciniu valdymu su dviem varikliukais
- centrinis užraktas su distanciniu valdymu su vienu varikliuku (tik vairuotojo durys)
- informacinis displėjus po apšildymo valdymo skydeliu (pvz., informuoja apie neuždarytas dureles ir pan.)
- vairuotojo ir keleivio sėdynės tik su reguliuojama atrama (bazinės versijos)
- vairuotojo sėdynė su papildomu pasostės valdymu, keleivio - paprasta
- abi sėdynės su pasostės valdymu
- galinė dalinama sėdynė su porankiais
- galinė ištisinė sėdyne su porankiais (bazinės versijos be porankių)
- elektrinis stoglangis - kaip priedas kitokia lubų apdaila su puikia lempa žemėlapių skaitymui
- versijos su stoglangiu dažniausiai su centriniu užraktu (tačiau ne visados)
- versija su distanciniu centriniu užraktu, tačiau be stoglangio turėjo skurdesnę lubų apdailą ir prastesne lempa
- prietaisų skydelio apšvietimo ryškumo reguliavimas
- versija su tachometru - skaitmeninis laikrodis lentynėlėje per skydelio vidurį
- priešrūkiniai halogenai
- pašildomos priekinės sėdynės
- klimatizacija
- vairuotojo porankis
- žalsvi/rusvi langai
- juoda vidaus apdaila
- keturių stipinų vairas (dažniausiai GTi)
- galinio stiklo valytovas (visos aukštesnės už standartinę versijos)
- priešsaulinė užuolaida bagažinėje, uždengianti galinį langą
- šoninės užuolaidos gale (retai)
- apatinė užrakinama daiktadėžė prieš keleivį (visos aukštesnės už standartinę versijos)
- apatinės daiktadėžės apšvietimas
- vidaus apšvietimas, atidarius bet kurias duris - kai kurios versijos tik priekinėms durims
- elektra valdomų veidrodėloių šildymas
- lempų apipurškimas (skandinaviška versija)
- akumuliatoriaus pakrovėjas nuo 220V (skandinaviška versija)
- užpakaliniai pogalviai
- veliūriniai apmušalai ir gilesnės sėdynės (versijos GTi ir Image)
- BX19 16V versija turėjo dešinę gilesnę sėdynę su veliūriniu apmušalu
- platesni užpakaliniai sparnai ir slenksčiai (versija BX19 16V)
- ausinių lizdai galiniams keleiviams
- turtingesnis prietaisų skydelis (analoginės variklio temperatūros ir tepalo spaudimo rodyklės - versija GTi)
- ABS
- vairo stiprintuvas

 

Paskaitėlės 1-5   Paskaitėlės 6-10  Paskaitėlės 11-13  Paskaitėlės 14-15  Paskaitėlės 16  Paskaitėlė 17


Rubrikėlės autorius - Grumlinas, iniciatorius - Mario.